Voorpagina filteren op "hoofdonderwerp"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,

Als je mijn eerdere feature request (ivm leesbaarheid mobiel) hebt gezien zal je geraden hebben dat ik een "oud" hardware.info bezoeker ben die nu naar Tweakers probeert over te stappen.

Ik ben echter niet geïnteresseerd in game-nieuws, software downloads, IT beveiligings-zaken etc, maar alleen in hardware. Er staan nu zoveel items op de voorpagina dat het, om alleen de hardware zaken eruit te vissen, veel moeite kost en ik merk dat ik snel afhaak om door de lijst heen te lopen. Dat is zonde, want de informatie staat er wel tussen.

Het zou denk ik ontzettend fijn zijn als je de homepage kon filteren op onderwerp. Niet per sè zo in de diepte als bij het zoeken https://tweakers.net/nieuws/zoeken als hier, maar meer op "hoofdonderwerp". Iets als "Hardware"; "Mobile"; "downloads"; "lifestyle" etc (en ja de categoriën kunnen vast wel wat beter).

Dat zou mij ontzettend helpen om vaker en met meer plezier de Tweakers website te bezoeken.

Met vriendelijke groet,
Cleef

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het onderwerp kan je herkennen aan de kleur van de icoontjes voor de headline. Hardware heeft een rode kleur. Vroeger hadden we aparte pagina's per hoofdonderwerp, maar die werden nauwelijks bezocht.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:27:
Het onderwerp kan je herkennen aan de kleur van de icoontjes voor de headline. Hardware heeft een rode kleur. Vroeger hadden we aparte pagina's per hoofdonderwerp, maar die werden nauwelijks bezocht.
Bedankt voor de reactie. Het gaat me niet per se om het maken van aparte sub-pagina's, maar meer dat je een filter op de hoofdpagina kan zetten, die je in je profiel oid hebt ingesteld.

De kleuren lijken niet helemaal consistent. Ik zie het nieuwsbericht over Kaspersky en Firefox 81 in het rood en ook het download pijltje (alhoewel dat laatste duidelijk is vanuit het icoon).

Maar goed, het is een eerste schifting, helaas moet ik groen dan ook soort van bijhouden. Ben niet geïnteresseerd in games, maar wel in de hardware in consoles, maar goed dat is vrij specifiek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

cleef schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:38:
[...]

Bedankt voor de reactie. Het gaat me niet per se om het maken van aparte sub-pagina's, maar meer dat je een filter op de hoofdpagina kan zetten, die je in je profiel oid hebt ingesteld.

De kleuren lijken niet helemaal consistent. Ik zie het nieuwsbericht over Kaspersky en Firefox 81 in het rood en ook het download pijltje (alhoewel dat laatste duidelijk is vanuit het icoon).

Maar goed, het is een eerste schifting, helaas moet ik groen dan ook soort van bijhouden. Ben niet geïnteresseerd in games, maar wel in de hardware in consoles, maar goed dat is vrij specifiek....
Zo te zien is de categorie-indeling sowieso niet helemaal consistent :P Ik zag net dat 'programming' ook onder rood valt. Rood is dan ook niet zozeer 'hardware' maar 'computers'. Dat zou het dus sowieso praktisch al onmogelijk maken om alleen hardware te filteren. Zoals je zelf al aangeeft vallen consoles weer onder 'games', en omvatten 'smartphones' en 'beeld en geluid' uiteraard ook hardware.

Ergo: eigenlijk hebben we helemaal geen categorisering waar je hardware zou kunnen filteren. Dit is dus in de eerste plaats al een content-kwestie...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleef
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:29:
[...]

Zo te zien is de categorie-indeling sowieso niet helemaal consistent :P Ik zag net dat 'programming' ook onder rood valt. Rood is dan ook niet zozeer 'hardware' maar 'computers'. Dat zou het dus sowieso praktisch al onmogelijk maken om alleen hardware te filteren. Zoals je zelf al aangeeft vallen consoles weer onder 'games', en omvatten 'smartphones' en 'beeld en geluid' uiteraard ook hardware.
Geeft maar weer aan hoe vaak ik (nog niet) op Tweakers heb gezeten, maar je hebt helemaal gelijk.
crisp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:29:
Ergo: eigenlijk hebben we helemaal geen categorisering waar je hardware zou kunnen filteren. Dit is dus in de eerste plaats al een content-kwestie...
Ja inderdaad, daar zou dan ook naar gekeken moeten worden. Een "eerste" schifting heb ik nu gemaakt in het "zoeken in nieuws' (op deze manier: Zoeken op nieuws categorieën).

Maar als je voornamelijk geïntereseerd in hardware bent is het nog steeds niet ideaal ivm de verdeling van topics. (bericht over corona-app bijvoorbeeld... :F)

Misschien iets om eens bij Tweakers over na te denken nu ik (vermoed ik, geen idee) meer mensen die voornamelijk hardware nieuws zoeken op de website terecht komen.