Radio luisteren via vdsl router en switch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empathizer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik gebruik een DrayTek Vigor 2862 Vac router met een TL-SG108E switch.

Graag wil ik radio luisteren zonder dat ik de tv aan moet zetten.

Is het mogelijk om een dsl-radio aan te sluiten op een switch.

[ Voor 32% gewijzigd door empathizer op 09-09-2020 05:52 ]

Beste antwoord (via rens-br op 09-09-2020 09:16)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je dsl-radio vervangt door internetradio; ja.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je dsl-radio vervangt door internetradio; ja.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empathizer
Is dat niet de goede naam. Ik meende dat ik ergens dsl radio zag staan. Maar mooi dat het er is. Ik moet dus internetradio hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:49
Dan zul je naar verwachting DAB radio gezien hebben, dat is digitale radio over de ether, heb je geen internet, geen abbo of wat dan ook voor nodig behalve de DAB radio, net als vroeger maar dan digitaal en een veel ruimer aanbod.

https://digitalradio.nl/

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• empathizer
Dat is wel klote. Ik heb nu een internetradio gekocht. Ik moet geen abonnement hebben. Ik ben een Nederlander. En ik bedoelde inderdaad DAB-radio. Dan stuur ik de internetradio retour. Ik moet mij er duidelijk nog uitvoeriger/beter in verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Voor een internet radio heb je ook geen abonnement nodig, heb je nog meer zenders dan bij een DAB+ radio en ben je zelfs niet afhankelijk van de ontvangst in huis (zolang je maar een goede WiFi bereik hebt of een kabel hebt op die plek). Een DAB+ radio heeft in huis nog wel eens slecht bereik en dan ontvang je helaas niets.

Dus leg eerst eens je doel uit, waar wil je die gebruiken en wat wil je ermee ontvangen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
empathizer schreef op donderdag 10 september 2020 @ 02:44:
Dat is wel klote. Ik heb nu een internetradio gekocht. Ik moet geen abonnement hebben. Ik ben een Nederlander. En ik bedoelde inderdaad DAB-radio. Dan stuur ik de internetradio retour. Ik moet mij er duidelijk nog uitvoeriger/beter in verdiepen.
Ik heb al jaren geen "FM" radio meer in huis en luister enkel nog naar m'n Libratone "Internetradio".
Dat is natuurlijk gratis,heeft niets met een abbonnement te maken, tenzij je een STREAMING service wil nemen zoals Deezer, Spotify etc,etc. Maar alle klassieke radio-zenders (inclusief 1000'en andere van over de hele wereld) heb je gratis binnen handbereik op voorwaarde dat de Wifi stabiel is ;-)

• empathizer
Nou, dan hoeft de radio niet retour. Fijndankjewel.

Ik gebruik het in huis en mijn wifi-signaal is meer dan geweldig.

Streamingdiensten gebruik ik niet. Tenminste niet voor radio.

Het gaat mij enkel om een beetje radio luisteren. Het liefst ook wat buitenlandse zenders.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 17:27
empathizer schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:59:
Nou, dan hoeft de radio niet retour. Fijndankjewel.
Ik gebruik het in huis en mijn wifi-signaal is meer dan geweldig.
Streamingdiensten gebruik ik niet. Tenminste niet voor radio.
Het gaat mij enkel om een beetje radio luisteren. Het liefst ook wat buitenlandse zenders.
Welke heb je gekocht ?
Het "instellen" zal denkelijk via app'je op de smartphone gaan waar je via vb "vTuner" (= soort index van wereldwijde internet radio stations) de nodige dingen kan instellen, favorieten programmeren etc.

• mash_man02
empathizer schreef op donderdag 10 september 2020 @ 02:44:
Mijn comment was niet bedoeld om je in verwarring te brengen, meer om te achterhalen wat je precies bedoelde.

Met beide kun je "radio" luisteren de internet variant zou alleen potentieel veel meer aanbod hebben dan DAB+ die in essentie allen regionaal van belang zijnde zenders gratis aanbied.

Dus het is maar net wat je wilt gaan beluisteren :-)

Voor kopen op afstand heb je 7 dagen de tijd om zonder opgaaf van rede te retourneren dus ik zou eerst even kijken of het product dat je nu hebt besteld aan jou wensen voldoet alvorens je terugstuurd.

• empathizer
mash_man02 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:56:
[...]

Mijn comment was niet bedoeld om je in verwarring te brengen, meer om te achterhalen wat je precies bedoelde.

Met beide kun je "radio" luisteren de internet variant zou alleen potentieel veel meer aanbod hebben dan DAB+ die in essentie allen regionaal van belang zijnde zenders gratis aanbied.

Dus het is maar net wat je wilt gaan beluisteren :-)

Voor komen op afstand heb je 7 dagen de tijd om zonder opgaaf van rede te retourneren dus ik zou eerst even kijken of het product dat je nu hebt besteld aan jou wensen voldoet alvorens je terugstuurd.
Dat is een goeie mashman. Ik ga hem proberen. Even testen.

• empathizer
Dank je wel mensen.

De radio werkt perfect. Super :-)

• empathizer
jvanhambelgium schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:32:
[...]

Welke heb je gekocht ?
Het "instellen" zal denkelijk via app'je op de smartphone gaan waar je via vb "vTuner" (= soort index van wereldwijde internet radio stations) de nodige dingen kan instellen, favorieten programmeren etc.
Deze:
https://www.philips.nl/c-p/TAPR802_12/internetradio

Instellen kan met de radio zelf.

In eerste instantie kon het apparaat mijn ssid niet vinden. Maar het probleem zat hem erin dat ik het MAC-adres van de radio in heb moeten voeren in mijn draytek. Zo heb ik het ingesteld. Voor alle netwerkapparatuur wil ik graag apart het MAC-adres opgeven.

Mijn vriendin is blij met de radio. Ik ook trouwens. Ik vind die podcasts leuk.

[ Voor 23% gewijzigd door empathizer op 12-09-2020 02:29 ]

• mash_man02
empathizer schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 02:24:
[...]

Deze:
https://www.philips.nl/c-p/TAPR802_12/internetradio

Instellen kan met de radio zelf.

In eerste instantie kon het apparaat mijn ssid niet vinden. Maar het probleem zat hem erin dat ik het MAC-adres van de radio in heb moeten voeren in mijn draytek. Zo heb ik het ingesteld. Voor alle netwerkapparatuur wil ik graag apart het MAC-adres opgeven.

Mijn vriendin is blij met de radio. Ik ook trouwens. Ik vind die podcasts leuk.
Deze radio heeft ook ondersteuning voor DAB+, AM en FM, dus best of both worlds, veel luister plezier :-)

• empathizer
mash_man02 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:42:
[...]

Deze radio heeft ook ondersteuning voor DAB+, AM en FM, dus best of both worlds, veel luister plezier :-)
Dank je wel mashman ;)
Pagina: 1