Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 22:13
Hoi, ik probeer een firewire audio interface aan mijn pc aan te sluiten. Helaas heeft mijn moederbord geen firewire output. Dus ik gebruik een firewire kaart die ik thuis had gevonden.

Helaas werkt de audio interface niet zo goed. Na het opstarten van mijn pc is de interface eerst ongeveer vier minuten achter elkaar opnieuw aan het opstarten. De lampjes branden voor een seconde en dan gaat hij meteen weer uit. Daarna werkt hij wel naar behoren, al vind ik het geluid vaak zachter klinken dan verwacht.

De audio interface heeft stroom nodig. Dit kan met een externe adapter (die ik niet heb) of over firewire. Ik denk dat daar het probleem zit. Ik heb het idee dat de interface niet genoeg stroom krijgt.

Op onderstaande foto's zie je het firewire kaartje. Op de tweede foto zie je de interne aansluitingen op de kaart. Is het de bedoeling dat deze nog op het moederbord aangesloten worden omdat het kaartje niet genoeg stroom uit het PCI alleen slot krijgt?

Zou dit het probleem kunnen zijn? Of is er iets anders mis met de audio interface of de firewire kaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWm8fOemjqZPQJBfB-gMfT5MdiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCF9MpZNmYh0BjDOLfTd7908.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eXYftISvUfUgDBzdoAiHKfFvy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jd63ST1tz1RXvte4jgQhsCGW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:43
Je moet inderdaad de audio interface voorzien van power. Dit kan oftewel door een externe adapter, of via firewire, maar dan moet je de interne power plug aansluiten op de moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht dat we je kunnen helpen zoeken met het vinden van de juiste adapter voor de audiokaart? Vaak staat er wel op wat voor spanning hij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Rowwan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 06:41:
Je moet inderdaad de audio interface voorzien van power. Dit kan oftewel door een externe adapter, of via firewire, maar dan moet je de interne power plug aansluiten op de moederbord
Op mijn moederbord zit aan de binnenkant ook geen firewire aansluiting. Is het mogelijk om een molex kabeltje aan een firewire stekkertje te maken, om de kaart zo van stroom te voorzien?

Ik weet alleen niet wat het voltage moet zijn? Ik dacht dat het 12v was, maar dat kan ik niet terugvinden, Wikipedia zegt 30v?
_ferry_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:24:
Wellicht dat we je kunnen helpen zoeken met het vinden van de juiste adapter voor de audiokaart? Vaak staat er wel op wat voor spanning hij nodig heeft.
Ja dat zou ook een oplossing zijn. Bij de stroom ingang staat "use factory power supply only". Maar onderop staat 12vdc @ 1A.

Moet ik dan een adapter van precies 12v en 1A hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

12V sowieso, maar meer dan 1A mag ook :) Grote kans dat een ander apparaat in huis ook een 12V voeding heeft die je kunt gebruiken, al is het maar als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
De 12V moet precies kloppen, de 1A is '1A of hoger'.
Dus 12V 1.5A kan ook prima maar iet 12V 0.5A.

Meeste firewire kaarten die ik ken zit ook een voedingsplug op, die zie ik hier niet zitten, intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
_ferry_ schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:58:
12V sowieso, maar meer dan 1A mag ook :) Grote kans dat een ander apparaat in huis ook een 12V voeding heeft die je kunt gebruiken, al is het maar als test.
Ik denk dat ik nog wel ergens een voeding voor een router heb liggen, daarmee kan ik het misschien testen. Ik hou jullie op de hoogte!
SA007 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:58:
De 12V moet precies kloppen, de 1A is '1A of hoger'.
Dus 12V 1.5A kan ook prima maar iet 12V 0.5A.

Meeste firewire kaarten die ik ken zit ook een voedingsplug op, die zie ik hier niet zitten, intressant.
Mijn enige verklaring is dat het hier de bedoeling is de moederbord firewire poort aan te sluiten op de kaart, net zoals je front USB met zo'n stekkertje op je moederbord aansluit. En dat de stroom dan van het moederbord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:35

SA007

Moderator Tweaking
Die front poort zou ook ook gewoon naar de voorkant gaan, zit niet nog je moederbord tussen.

Je ziet wel een niet-bestukte set spullen zitten voor een molex en stroomafhandeling, maar dat zit er dus niet op. O.a. een molex-footprint, wat condensators en een zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
Met een 12v 2A voeding werkt hij helemaal super! Bedankt voor de hulp!
SA007 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:05:
Die front poort zou ook ook gewoon naar de voorkant gaan, zit niet nog je moederbord tussen.

Je ziet wel een niet-bestukte set spullen zitten voor een molex en stroomafhandeling, maar dat zit er dus niet op. O.a. een molex-footprint, wat condensators en een zekering.
Ik denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Ik bedoel dat er een kabeltje van kaartje naar moederbord loopt. En dan zo'n moederbord firewire aansluiting, zodat de stroom uit die moederbord aansluiting komt.

Ik bedoelde niet dat je daar dan weer de front panel connector op aansluit, maar ik bedoelde alleen dat ik zo'n soort stekkertje bedoel als die de front usb ook heeft.
Pagina: 1