diepte van monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 23:07
In de pricewatch zat ik te zoeken naar een monitor voor op mijn zolder werkplek. Gezien de beperkte diepte die ik op het bureaublad tot mijn beschikking heb zocht ik in de filter opties naar diepte.
Alleen ik merk dat dit mij niet helpt: de diepte van een scherm zegt niks over hoever het scherm naar voren komt vanaf de achterste rand (vaak de voet).

Ik had bijv. een hp elite 233 display, die we op het werk standaard hebben opgemeten. Die komt gewoon 15 cm vanaf de achterkant naar voren. Maar staat dan vervolgens midden op mijn bureau en dan heb ik geen ruimte meer om er nog een toetsenbord voor te leggen. plus dat ik voor een permanente plek, niet wil dat er midden op het bureau een scherm in de weg staat. Mijn vrouw zit er ook regelmatig voor haar werkzaamheden en dan staat zo'n scherm in de weg.

Ik zoek dus naar een dun/platte monitor die eigenlijk strak tegen de achterkant van de voet uitgelijnd is. Maar: hoe vind je zo'n monitor nou? Ik hoopte een scherm te vinden dat max zo'n 5cm vanaf de achterste rand naar voren komt.

In de pricewatch zag ik een scherm die een prettige diepte had. Maar als je dan de foto's bekijkt kan die nooit kloppen:
pricewatch: HP E24d G4 (6PA50AA) Zwart

diepte incl. voet: 48,5mm = bijna 5 cm. Onderstaande foto laat toch al wel zien dat dat nooit kan kloppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/pricewatch/1521430/hp-e24d-g4-6pa50aa-zwart/specificaties/

kortom, met deze link: https://tweakers.net/moni...bfpvXESsKL3w9pifkmgZXUegI ga ik geen monitor vinden die bij mijn situatie past. Maar hoe dan wel? 8)7

Mijn bureaublad is een standaard meubelpaneel met een diepte van zo 40cm denk ik. En aan het eind zit een verhoogde vensterbank, gelijk bij de schuine kant, dus daar kan ik verder niks op zetten. Hij moet echt voor de vensterbank komen (zal even een foto zoeken ter illustratie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 07:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kun je dan niet beter een scherm kopen en een losse bureausteun waar je dit scherm op monteert?
Ter illustratie eerste google resultaat:
https://www.debeugelknall...ic-monitorarm-single.html

[ Voor 35% gewijzigd door bartvl op 08-09-2020 22:30 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
oh dat is geen gekke suggestie. die was niet bij mij opgekomen...
Kan dat wel eens bij de baas in de week leggen in het kader van "wat heb je nodig om goed thuis te kunnen werken?"

(we mochten aangeven wat we nodig hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
serie: Ergo

LG heeft ook leuke monitoren met ergo arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:59
Of andere suggesties zoals een dieper bureau, of de monitor aan de muur bevestigen? Bij mij staat de monitor met de ruig naar de muur en ik heb twee rails aan de muur geschroefd: https://www.gamma.nl/asso...-100-cm-2-stuks/p/B522608

met diverse plankendragers:
https://www.gamma.nl/asso...steem-wit-25-cm/p/B522633

En natuurlijk een aantal planken. Mijn beeldscherm staat op een plank en een aantal planken boven mijn monitor staan dan weer andere spullen zoals kisten met wat hardware, printpapier etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn bureaublad is een standaard meubelpaneel met een diepte van zo 40cm denk ik.
plus dat ik voor een permanente plek
Tja, daarmee zit je op de helft van de "arbo wens" die bepaalt dat een bureau tenminste 60cm diep moet zijn en bij voorkeur 80cm of meer.

Het is volkomen logisch dat veel mensen helemaal geen mogelijkheid hebben om thuis een mooier / beter bureau te huisvesten maar met 40cm diepte, zou ik me echter wel serieus afvragen of je dat wil doen voor je baas of dat er toch naar een andere optie gekeken moet gaan worden.

40cm is een gemiddelde onderarm en "officieel" moet je die volledig van elleboog tot middelvinger vlak op het bureaublad kwijt kunnen en "daarna" nog eens je keyboard, monitor, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of direct in de muur met een klein beugeltje. Zo heb ik het thuis hangen:
Monitoraanmuur
Met de plattere modellen van nu (zonder voet) kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Samsung heeft de Space Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
Bij veel monitoren kan je de voet ook gewoon weglaten en idd aan zo'n beugel hangen.
Bedenk wel of dit iets is, want als je een schuin dak hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
dit is mijn werkplek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPFwmC4cDwGEQepw-Wz_r_ATebs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j496EQ4ep5SY0wnktbptRJCC.jpg?f=fotoalbum_large

in mijn vorige huis had ik mijn monitor inderdaad aan een vesa beugel rechtstreeks aan de muur bevestigd. Alleen dat lukt me hier niet.

[ Voor 124% gewijzigd door DeRooney op 09-09-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
MAX3400 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:46:
[...]

[...]

Tja, daarmee zit je op de helft van de "arbo wens" die bepaalt dat een bureau tenminste 60cm diep moet zijn en bij voorkeur 80cm of meer.

Het is volkomen logisch dat veel mensen helemaal geen mogelijkheid hebben om thuis een mooier / beter bureau te huisvesten maar met 40cm diepte, zou ik me echter wel serieus afvragen of je dat wil doen voor je baas of dat er toch naar een andere optie gekeken moet gaan worden.

40cm is een gemiddelde onderarm en "officieel" moet je die volledig van elleboog tot middelvinger vlak op het bureaublad kwijt kunnen en "daarna" nog eens je keyboard, monitor, etc.
Heb het net even opgemeten: het blad is 50cm diep.

ik overweeg nu om gewoon rechtstreeks op mijn surface laptop te werken aan dat bureau. en daarbij speelt mee dat ik vooralsnog de mogelijkheid heb om (bijna) elke dag op kantoor te komen en ik dus sowieso weinig thuis werk.
Weet ook niet of ik me daarvoor al het gedoe op de hals wil halen.

Eventueel zou er nog een monitor aan een arm links aan het wandje bevestigd kunnen worden en die ik er dan bij trek als ik aan het werk wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
arjoderoon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:18:
dit is mijn werkplek:
[Afbeelding]

in mijn vorige huis had ik mijn monitor inderdaad aan een vesa beugel rechtstreeks aan de muur bevestigd. Alleen dat lukt me hier niet.
Geen idee of de ruimte er voor is, maar zet je bureau haaks tegen die schuine wand. Lijkt me namelijk niet lekker om in zo'n hoek gedrukt te zitten. Dan heb je gelijk meer ruimte om met een monitor beugel een goede werkhouding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
De plek zit prima hoor 😊 zit alleen te denken of ik een scherm ga vragen of dat ik gewoon vanaf mijn surface tablet werk. Ben niet van plan om vanalles overhoop te gaan trekken.

Hoopte een makkelijke oplossing te vinden met een monitor die helemaal achter uitgelijnd is met de voet, maar die heb ik bij niet gevonden 😊

[ Voor 28% gewijzigd door DeRooney op 09-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
arjoderoon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:43:
De plek zit prima hoor 😊 zit alleen te denken of ik een scherm ga vragen of dat ik gewoon vanaf mijn surface tablet werk. Ben niet van plan om vanalles overhoop te gaan trekken.

Hoopte een makkelijke oplossing te vinden met een monitor die helemaal achter uitgelijnd is met de voet, maar die heb ik bij niet gevonden 😊
Kan het bureau iets van de schuine wand af getrokken worden? Dan win je ruimte in de hoogte en kun je gemakkelijker een monitor kwijt met bv zo'n VESA mount aan het bureau: pricewatch: Newstar Full Motion Desk Mount (clamp & grommet) for 10-30" Monit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeRooney
bartvl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:29:
Kun je dan niet beter een scherm kopen en een losse bureausteun waar je dit scherm op monteert?
Ter illustratie eerste google resultaat:
https://www.debeugelknall...ic-monitorarm-single.html
m'n werkgever heeft er nu 1 voor mij besteld en die is onderweg, hoop ik. :-)

Edit: armsteun gemonteerd en alles geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QsDb5w85_MHrQhspY1wjrRC2IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA4RMrNJvjjo7z8SVnpPMDYU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door DeRooney op 31-10-2020 20:58 ]

Pagina: 1