Boxspring keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallo1920
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-01-2021
Ik ben op zoek naar een nieuwe bed en wil graag een boxspring gaan kopen. Nu zit ik te kijken bij de IKEA en Leen Bakker en ik zie dat de IKEA over het algemeen een stuk duurder is dan de Leen Bakker. Weten jullie of de kwaliteit van Leen Bakker ook echt minder is of dat hier ook prima boxsprings te koop zijn? Ik wil er graag een hebben van een redelijk goede kwaliteit waar ik de komende 10 jaar mee door kan en heb een budget van maximaal 700/800 euro (waar je al snel op uitkomt bij de IKEA). De boxspring moet 140/200 centimeter zijn en het liefst wil ik er een hoofdsteun bij.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en graag hoor ik hoe jullie hier over denken (eventueel suggesties) :).

Beste antwoord (via hallo1920 op 10-09-2020 08:33)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier heb ik erg veel onderzoek naar gedaan. Het is allemaal 1 pot nat en komt uit dezelfde fabrieken. Ze plakken er een ander merk op, geven het een hippe naam, 't heeft net iets andere eigenschappen met een hoes wat een iets andere textuur heeft, en voila: een matras van 600 euro bij een budgetmerk is stiekem bijna exact hetzelfde matras als het luxematras van 1600 euro van dat dure merk.

Leen Bakker is een budgetmerk. Dat betekent over het algemeen dat ze hun zaken goedkoper inkopen of hun winkels goedkoper runnen en minder marge pakken. Dat zegt niks over de kwaliteit: ze ontwerpen helemaal niks zelf, er zit geen R&D in, geen tests. Hooguit kleine aanpassingen in de settings van de fabrieksmachines.

Kijk gewoon waar jij (en je eventuele partner) prettig op ligt en laat je informeren over hoe ademend iets is. Meer ademend is altijd beter, want schimmelvorming door lichaamsvocht. Veel van die schuimmatrassen ademen voor geen meter, pocketvering wel. Let ook op je gewicht en wat je doet met het bed.

Als je samen slaapt met iemand en je wil 2 losse matrassen, zorg er dan wel voor dat ze goed samenblijven door een bedframe. Anders schuift 't uit elkaar als je bezig gaat met elkaar :7

En veel boxsprings hebben een anti-slip laag waarop matrassen prima blijven liggen. Een topper d'r bovenop zorgt voor erg veel bedruimte. Dit hoeft geen probleem te zijn als je een partner hebt die als een stuiterbal ligt te slapen. Maar ook dat moet je uittesten in de winkel.

Ga naar een woonboulevard en ga onderhandelen tussen de bedrijven daar. Bij Beter Bed heb ik een boxspring van 180x200cm meegekregen voor in totaal 1200 euro, terwijl de originele totaalprijs uitkwam op ruim 2400 euro. En dan maken ze nog steeds flink winst. Gewoon blijven onderhandelen totdat ze op het allerlaagste uitkomen loont vaak wel :)

Daar had ik dus 2x boxsprings, 2x matrassen, 1x topper, 1x 4-seizoenen dons-dekbed, 2x hoeslakens, 2x overtrekken, en 2x hoofdkussens voor.

Vraag ook naar schowroommodellen. Of naar modellen waar ze vanaf moeten. In mijn geval hadden ze iets teveel besteld en konden ze het niet kwijt in hun magazijn en ook niet in de winkel, dus daar kreeg ik al 30% korting op. Dat heb ik omhoog geluld naar 70% korting + daar bovenop nog een heleboel korting voor al die andere producten.

De beddenindustrie maakt grofweg 80% winst op alles wat ze je verkopen, als het niet meer is. Daarom zitten d'r vaak 4 of meer bij elkaar en zijn die zaken altijd leeg, want men hoeft ongeveer eens in de 10 jaar een nieuw matras te kopen. Dus de marges liggen extreem hoog.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:28
Waarom wil je graag een boxspring?

Ik heb 6 jaar terug een boxspring gekocht bij Swiss Sense. Slechtste aankoop ever. Het zijn stofnesten. Kwaliteit ondermaats voor hetgeen wat je ervoor betaald. Na 1,5 jaar al kuilvorming. Enige voordeel vond ik de hoge instap.
Sinds een paar maanden een nieuw bed gekocht met lattenbodem en goed matras. Ik zou niet meer anders willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

/edit: echter, ik lees wat je wil hebben maar niet waar je al bent gaan liggen. Toen ik nieuwe bedden wilde: jeeeeej, boxspring. Puntje bij paaltje: pocketvering gekocht. En niet om je budget "te vergelijken" maar voor 800 Euro kan je verschillende typen / merken kopen dus allicht dat je echt even een weekendje "meubelboulevards" moet gaan doen.

[ Voor 69% gewijzigd door MAX3400 op 08-09-2020 22:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier heb ik erg veel onderzoek naar gedaan. Het is allemaal 1 pot nat en komt uit dezelfde fabrieken. Ze plakken er een ander merk op, geven het een hippe naam, 't heeft net iets andere eigenschappen met een hoes wat een iets andere textuur heeft, en voila: een matras van 600 euro bij een budgetmerk is stiekem bijna exact hetzelfde matras als het luxematras van 1600 euro van dat dure merk.

Leen Bakker is een budgetmerk. Dat betekent over het algemeen dat ze hun zaken goedkoper inkopen of hun winkels goedkoper runnen en minder marge pakken. Dat zegt niks over de kwaliteit: ze ontwerpen helemaal niks zelf, er zit geen R&D in, geen tests. Hooguit kleine aanpassingen in de settings van de fabrieksmachines.

Kijk gewoon waar jij (en je eventuele partner) prettig op ligt en laat je informeren over hoe ademend iets is. Meer ademend is altijd beter, want schimmelvorming door lichaamsvocht. Veel van die schuimmatrassen ademen voor geen meter, pocketvering wel. Let ook op je gewicht en wat je doet met het bed.

Als je samen slaapt met iemand en je wil 2 losse matrassen, zorg er dan wel voor dat ze goed samenblijven door een bedframe. Anders schuift 't uit elkaar als je bezig gaat met elkaar :7

En veel boxsprings hebben een anti-slip laag waarop matrassen prima blijven liggen. Een topper d'r bovenop zorgt voor erg veel bedruimte. Dit hoeft geen probleem te zijn als je een partner hebt die als een stuiterbal ligt te slapen. Maar ook dat moet je uittesten in de winkel.

Ga naar een woonboulevard en ga onderhandelen tussen de bedrijven daar. Bij Beter Bed heb ik een boxspring van 180x200cm meegekregen voor in totaal 1200 euro, terwijl de originele totaalprijs uitkwam op ruim 2400 euro. En dan maken ze nog steeds flink winst. Gewoon blijven onderhandelen totdat ze op het allerlaagste uitkomen loont vaak wel :)

Daar had ik dus 2x boxsprings, 2x matrassen, 1x topper, 1x 4-seizoenen dons-dekbed, 2x hoeslakens, 2x overtrekken, en 2x hoofdkussens voor.

Vraag ook naar schowroommodellen. Of naar modellen waar ze vanaf moeten. In mijn geval hadden ze iets teveel besteld en konden ze het niet kwijt in hun magazijn en ook niet in de winkel, dus daar kreeg ik al 30% korting op. Dat heb ik omhoog geluld naar 70% korting + daar bovenop nog een heleboel korting voor al die andere producten.

De beddenindustrie maakt grofweg 80% winst op alles wat ze je verkopen, als het niet meer is. Daarom zitten d'r vaak 4 of meer bij elkaar en zijn die zaken altijd leeg, want men hoeft ongeveer eens in de 10 jaar een nieuw matras te kopen. Dus de marges liggen extreem hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij hebben wij deze al weer een jaar of drie: https://www.ikea.com/nl/n...-middelhard-wit-20425856/

Advies over pocketveren deel ik, slaapt prima. Geen kuilen. Maar is ook kwestie van matrassen testen in de winkel, hangt o.a. van je gewicht af wat goed ligt.

Even opletten dat je wel een lattenbodem erbij koopt, met latjes dicht op elkaar. Anders steken er eerdaags pocketveren doorheen. Dun wasbaar topmatrasje om het echte schoon te houden, en klaar.

Heb je de andere helft van het geld nog voor een bed, dat moet lukken. Check Jysk ook eens, daar kun je voor dat geld best iets vinden. Vond ik dan hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 08:27

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Met dat budget zou ik echt kijken naar een "normaal" tweepersoons bed. Matrassen zijn gewoon het duurste en belangrijkste onderdeel. En een bedframe is redelijk goedkoop, dit al nieuw, maar wanneer je op marktplaats kijkt zie je legio bedframes voor echt een prikkie. Zelfs hele dure merken waar men gewoon vanaf wil.

Stel dat je 100,- kwijt bent voor de ombouw, dan hou je nog 700,- over voor een matras. Daar heb je echt een goed matras voor!

Boxsprings zijn gewoon duurder omdat het meer materiaal en arbeid kost om te maken. Wil je bang for your buck, gewoon een bedframe met nieuw goed matras.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:00
endless90 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:17:
Waarom wil je graag een boxspring?

Ik heb 6 jaar terug een boxspring gekocht bij Swiss Sense. Slechtste aankoop ever. Het zijn stofnesten. Kwaliteit ondermaats voor hetgeen wat je ervoor betaald. Na 1,5 jaar al kuilvorming. Enige voordeel vond ik de hoge instap.
Sinds een paar maanden een nieuw bed gekocht met lattenbodem en goed matras. Ik zou niet meer anders willen.
10 jaar een boxspring van 2500 euro gehad. In het begin heerlijk, laatste jaar slaap ik liever op de bank (wat een verzakte Ikea Kivik is, dan weet je hoe slecht dat bed is).

Inmiddels de matrassen en de topper naar het stort gebracht en een Emma matras op de boxspring bakken gelegd, dat was een paar maand prima, maar gaat ook al kuilen. Die boxspring bakken gaan ook naar het stort, Emma matras gaat op een lattenbodem.

Overigens slaap ik bij een vd Valk op zo'n luxe boxspring van Swiss Sense ook voor geen meter, halverwege de nacht word ik wakker met rugpijn.

Voor mij _NOOIT_ meer een boxspring bed iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Volgens mij heeft dat niet zoveel met het type bed te maken maar meer welke je hebt. Er zijn goede boxsprings en slechte. Idem voor matrassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28
verrassend hoeveel er nog tegen een boxpsring zijn.
Ik heb 15jaar geleden een boxspring gekocht en tot op de dag van vandaag slaap ik er heerlijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-05 15:01
Me too, 10 jaar geleden de goedkoopste SwissSense gekocht. Hele verbetering tegenover de lattenbodem en matras van de Ikea dat ik daarvoor had. Dit jaar de matras van mijn vrouw vervangen door een traagschuim geval van Decupre, volgend jaar die van mij. Kan niet zeggen dat de SwissSense matrassen echt versleten zijn (topper wel, is flink compressed), daar mogen de kinderen nog een 10-tal jaren op liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28
Ik denk dat ongeacht ombouw en/of topper de kwaliteit van de matras alles bepaald
Pagina: 1