Toon posts:

tv-out signaal komt buiten afmetingen de tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik heb net een Asus 7100MX gekocht nu gebruik de TV-out poort voor een Divxje te kijken op TV maar er vallen stukken buiten beeld hoe kan ik het beeld instellen dat ik alles op mijn tv kan zien????

Verwijderd

dat heb ik ook dus ik ben ook nieuwsgierig

Verwijderd

bij mij is het divx je dus te smal ik heb 2 van die errug grote zwarte balken rond mijn divx.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 20:58 schreef Mathies het volgende:
dat heb ik ook dus ik ben ook nieuwsgierig
Bij de amtrox g400 serie is et gewoon fit to screen, maar dat zal et wel niet zijn :)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Dat heet Overscan. De andere mogelijkheid is Underscan, maar dan heb je grote zwarte balken links/rechts/boven/onder op je tv. Ik heb liever Overscan, dan valt er een stukje weg van de zijkanten van de film, maar da's toch niet interessant.

Als je dat niet wil, moet je je film niet op fullscreen afspelen, maar precies op het gebied dat binnen de tv valt (dus spelen waar die komt te staan en hoe groot die wordt). Dit kan je doen met zoomplayer (www.divx-digest.com).

Maar MediaPlayer of WinDVD op FullScreen is veel makkelijker!!!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

gewoon ff je beeldscherm op 600 x 800 zetten of nog lager. je tv kan namelijk geen 1024 x ??? aan.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd op 800x600 zetten

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb ook een V7100T van Asus, en of ik mis een stukje film of ik heb zwarte rand rondom m'n film. Eigenlijk vind ik dat eerste helemaal niet zo erg, aangezien ik een 4:3 televisie heb en al m'n divxjes 16:9 zijn :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 13:44 schreef Knakker het volgende:
Ik heb ook een V7100T van Asus, en of ik mis een stukje film of ik heb zwarte rand rondom m'n film. Eigenlijk vind ik dat eerste helemaal niet zo erg, aangezien ik een 4:3 televisie heb en al m'n divxjes 16:9 zijn :)
dat kan je toch gewoon op je computer kijken of er een zwarte rand om je film heenzit.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

tvtool of tvcc downen afhankelijk van je tvout chippie

Verwijderd

Beeld valt buiten je TV. Logisch, standaard videokaart resoluties hebben nooit de PAL keuze 768x576.

Probleem is volgens mijn ervaring vrij makkelijk op te lossen met Nvidiakaarten met drivers 10.XX en hoger:
Installeer http://www.tvtool.de

Zet hem even op PAL-B, misschien een herstart van je pc en druk op de TV-active knop.

Je krijgt kutbeeld op je tv, dit klopt.

Zet vervolgens tvtool uit (niet meer herstarten!).

Je zult zien dat je nu ineens de keuze 768x576 in je "normale" resolutie keuze hebt!

Zet vervolgens je TVout op "clone" en je hebt perfect passend TV beeld.

MicroDVD 2.1 heeft als optie het beeld te tansformeren naar 4:3 (normale TV).

Succes,
Oscar

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Alles leuk en aardig met die Nvidia chipsets ... maar hoe zit dat met ATi, want ik heb hetzelfde met m'n Radeon 64MB DDR en ik heb niet veel zin om steeds de resolutie aan te passen.

Verwijderd

gewoon op 600x800 zetten...
Pagina: 1