Ik heb meer SSD ruimte nodig, dus wil ik een SSD schijfje aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar de meest logische optie, degene waarbij deze nieuwe SSD het best tot zijn recht zal komen.
Ik heb een H81m-e34 moederbord, waarop al 4 harde schijven aangesloten zitten.
- 1 120gb SSD op de sata 6 g/b aansluiting 1
- 1 250gb SSD op de sata 6 g/b aansluiting 2
- 1 250gb SSD op de PCI-E 2.0 x16 aansluiting via een adapter kaartje
- 1 HDD op de sata 3 g/b aansluiting 1
Wat heb ik nog over aan aansluitingen.
- 1 sata 3 g/b aansluiting
- Een interne USB 3.0 connector waar ik 2 USB 3.0 ports op kan aansluiten (al mijn overige USB 3.0 poorten zitten al vol)
- 2 x PCI-E 2.0 x1 poorten
Ik wil graag een SSD schijfje van 1 of 2 Terrabyte erbij. Wat kan ik nu het beste doen, zodat deze nieuwe schijf het beste tot zijn recht komt? De sata 3 g/b aansluiting valt natuurlijk af, die is te traag.
Is het een logisch idee om een externe SSD te kopen en die via de USB 3.0 aan te sluiten? Of kan ik iets met die PCI-E 2.0 x1 poorten? Ik kom er net achter dat deze poorten schijnbaar geschikt zijn voor een "expansion card" naar 16x, maar ik heb geen idee hoe dat zit eerlijk gezegd, en of ik daar iets mee kan in dit geval.
Een andere optie is nog om gewoon 1 van mijn andere SSD's te vervangen met een grotere. Als dit qua snelheid de beste optie is dan is dat ook het overwegen waard, maar levert natuurlijk wel uiteindelijk wat minder schijfruimte op.
Als iemand mij wijzer kan maken, dan graag!
Ik ben op zoek naar de meest logische optie, degene waarbij deze nieuwe SSD het best tot zijn recht zal komen.
Ik heb een H81m-e34 moederbord, waarop al 4 harde schijven aangesloten zitten.
- 1 120gb SSD op de sata 6 g/b aansluiting 1
- 1 250gb SSD op de sata 6 g/b aansluiting 2
- 1 250gb SSD op de PCI-E 2.0 x16 aansluiting via een adapter kaartje
- 1 HDD op de sata 3 g/b aansluiting 1
Wat heb ik nog over aan aansluitingen.
- 1 sata 3 g/b aansluiting
- Een interne USB 3.0 connector waar ik 2 USB 3.0 ports op kan aansluiten (al mijn overige USB 3.0 poorten zitten al vol)
- 2 x PCI-E 2.0 x1 poorten
Ik wil graag een SSD schijfje van 1 of 2 Terrabyte erbij. Wat kan ik nu het beste doen, zodat deze nieuwe schijf het beste tot zijn recht komt? De sata 3 g/b aansluiting valt natuurlijk af, die is te traag.
Is het een logisch idee om een externe SSD te kopen en die via de USB 3.0 aan te sluiten? Of kan ik iets met die PCI-E 2.0 x1 poorten? Ik kom er net achter dat deze poorten schijnbaar geschikt zijn voor een "expansion card" naar 16x, maar ik heb geen idee hoe dat zit eerlijk gezegd, en of ik daar iets mee kan in dit geval.
Een andere optie is nog om gewoon 1 van mijn andere SSD's te vervangen met een grotere. Als dit qua snelheid de beste optie is dan is dat ook het overwegen waard, maar levert natuurlijk wel uiteindelijk wat minder schijfruimte op.
Als iemand mij wijzer kan maken, dan graag!
/f/image/2P8wp4CEm4fbDdiktUJwr0Zq.png?f=fotoalbum_large)