Twee netwerkdozen verbinden aan elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Hallo alle,

Voor de netwerk techneuten.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om netwerkdozen die jn de muur gaan samen te verbinden mogelijk is?

Normaal heb je A/B en B aansluiting is vaak voor Europa. Maar stel je hebt een cat installatiekabel en je hebt twee kamers.

Kan je dit met elkaar verbinden ? Dus kabel snijden en dan met lsa punch tool prikken?

Waarop moet je letten?

Ik kan me herinneren dat je pc's of switches de kabels altijd andersom moeten zijn om ze te verbinden..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

theduke1989 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:19:
...
Ik kan me herinneren dat je pc's of switches de kabels altijd andersom moeten zijn om ze te verbinden..
Dat was vroegâh; tegenwoordig zoeken de aangesloten apparaten zelf uit hoe de wiring loopt

Maar wat weerhoudt je er van om de kabels naar een centraal punt te laten lopen (meterkast) en ze daar te patchen?

[ Voor 15% gewijzigd door Brahiewahiewa op 08-09-2020 17:34 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Prachtige vraag...lees hem nog eens terug! Ben benieuwd of je er zelf wat van kan maken.

Eigenlijk is het bij netwerkkabels heel eenvoudig: je hebt een begin en een eind. Aan het begin en een eind van een installatiekabel zit een doos of patchpanel. Als je twee dozen met elkaar wil verbinden dan kan dat...aan het begin een doos en aan het eind een doos.

Wat je exact bedoelt met snijden begrijp ik niet.

Er is sinds 1989 ;) een hoop verandert: crosses zijn niet meer nodig.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 11:53
Ik krijg het idee dat de TS met 1 kabel 2 aansluitingen wil maken.

Theoretisch kan dat alleen dan ben je wil beperkt tot 100Mbit gezien daar slechts 2 twisted pairs van de 4 uit een utp kabel voor nodig is.

Adviseren zou ik het niet, dan liever een switch op het eind, die kosten vandaag de dag ook niet de hele wereld meer en dan heb je meestal 1gbps en voor de toekomst mogelijk 10gbps te verdelen over het aantal aansluitingen op je switch.

[ Voor 36% gewijzigd door mash_man02 op 08-09-2020 18:09 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ach liever 1x Gigabit met een simpele 5pts switch (voor nog geen 10tje te scoren) dan 2x 100mbit :o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ik wil aan de hand van cat 7 installatie kabel

2 netwerkdozen aan elkaar verbinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c7UGVJ48u-L69tbgavUV_c5YhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMFMxeEJiv2HvrXvHXlaCi58.jpg?f=fotoalbum_large

En dan B kiezen (Europa) maar is dit mogelijk. En dan dus aan 1 kant sluit ik vanuit de router twee kabels en dan aan de andere kant van de muur dat ik netwerk heb?

Maar werkt dat zo met de kabels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03

Reptile209

- gers -

Als elke aansluiting van je netwerk doos zijn eigen 8-aderige kabel naar de router heeft: ja. Anders: nee. Het is geen stopcontact waar je één setje draden naartoe brengt en dan 4 stekkers kan inpluggen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Kan je een tekening ervan maken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

theduke1989 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:28:
... En dan dus aan 1 kant sluit ik vanuit de router twee kabels en dan aan de andere kant van de muur dat ik netwerk heb?

Maar werkt dat zo met de kabels ?
Ja, zo werkt dat met kabels

Overigens is CAT7 dan weer zwaar overdreven; CAT6 doet ook wel 10Gb/s.
En als je het hier moet vragen is je ervaring 0,0 dus CAT7 aansluiten is waarschijnlijk te moeilijk voor je

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1