PC scherm(en) bevriezen, maar PC zelf crasht niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Heren en dames,

Ik heb sinds een tijdje nieuwe PC onderdelen en heb last van screen freezes. Mijn geluid (en ook input van muis/toetsenbord) werkt gewoon, slechts het beeld bevriest. Het gebeurt maar eens per week dus echt 'erg' is het niet, maar vervelend wel.

Ik werk op een machine met een Ryzen 2600, 16GB ram en (gratis gekregen) een GTX 1080. Hiervoor was het een 970. Sinds de GPU heb ik deze problemen. Software is hetzelfde als voorheen, maar gewoon Windows 10 laatste versie met een paar games en wat office-software. Weinig bijzonders dus.

Alles zit goed aangesloten (het werkt 99.9% van de keren immers prima) en ik zie ook geen problemen in Windows onder problem reports (daar staan geen errors).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Is het bevriezen van het beeld roundom of met name bij een bepaalde activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Nvidia drivers opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Slaiter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:39:
Is het bevriezen van het beeld roundom of met name bij een bepaalde activiteit.
Lijkt met gamen te gebeuren, maar gezien de zeer lage frequentie is dat lastig te zeggen. Het gebeurt soms echt eens per 30-50 uur gamen!
Erazher schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:36:
Nvidia drivers opnieuw geïnstalleerd?
Oei eigenlijk nog niet. Ga ik doen vanavond.

[ Voor 23% gewijzigd door TheProf82 op 08-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Drivers geupdate maar het blijft. De laatste 1 of 2 keer gebeurde het steeds als ik op mijn 2e monitor Youtube op had staan en op mijn 1e scherm bijv. een (niet zo zware) game. Bij het switchen of bijvoorbeeld full-screenen van een youtube video gaat het dan soms plots fout. Alsof er te veel load is, ofzo?