Toon posts:

A7V bios 1008 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de lovende berichten over de 1008 bios gelezen te hebben, heb ik hem geflashed.
Deze procedure ging goed.
Toen overnieuw opstarten.
Demonitor blijft standby, wordt niet aangestuurd en de computer blijft piepjes geven in vaste regelmaat.
De twee puntjes op het moederbord doorverbonden.
Start nu alleen met default settings door.
geheugen staat nu op 100hz.
bij de 1007 op 133hz.
is dane alec met ecc.
de foutmelding die ik krijg met de default settings is: error cmos checksum.\

Wie kan me verder helpen?
of gewoon de 1007 terug zetten.

Verwijderd

Er staat in de handleiding (??? heb je die dan?) dat je de BIOS dient te Resetten na flash.... Daarna opnieuw booten en dan de settings in te stellen, Laat me redan, hebbie stappie 2 overgeslagen?

Verwijderd

Topicstarter
Was ik inderdaad vergeten, maar na de instellingen daarna goed gezet te hebben onmiddellijk weer de piepjes en geen beeld.
Ik weet het nu echt niet.
Geheugen is goed

Verwijderd

resetten van de bios naar default settings is niet voldoende. Bij het flash programma zit een utility clrcmos of zo iets. Deze moet je starten, geeft geen response maar na 30 seconden moet je resetten en dan het bios terugzetten op default settings. Daarna uiteraard je eigen custom settings herstellen. Dit wordt keurig beschreven in de txt file die bij het flash proggie zit.

Verwijderd

heb je met het geheugen geknoeid in de bios??
Had ik ook steeds, most steeds de 2 puntjes kortsluiten om te resetten.
Mijn advies, zo min mogelijk knoeien met de bios, gewoon op default en een paar dingetjes zoals agp enzo veranderen.

Blijft jouw a7v ook zo vaak "hangen"

Verwijderd

Mijn a7v hing om de haverklap. Toen heb heb ik na het lezen van veel nieuwsgroepen mijn VIO verhoogd naar de hoogste waarde. Zie volgend topic:

<a href="http://[topic=196172]

Verwijderd

Topicstarter
Van alles geprobeerd, op default settings start computer op.
Alle instellingen zijn te maken.
echter wanneer geheugen op 133Mhz dan start er niets op gaat meteen piepjes geven.
Op 100hz werkt alles normaal.
Ik heb 512Mb Dane Elec ecc geheugen
in twee banken.
Bij 1007 bios werkt dit normaal.
Ook 1 bank bezet met 256Mb geeft problemen op 133Mhz.
Is dit toch een bug in dit bios, misschien omdat het ecc is.
Iemand anders nog ervaring voordat ik definitief het 1007 terug zet.

Verwijderd

Maak een windows 98 opstartflop zonder verdere drivers er op, dus een flop formatteren en dan met: SYS a: c:
de flop opstartbaar maken, 1007 kan je nog van www.asus.com.tw halen, en dan AWDflash.exe van asus halen en het bord opnieuw terugflashen naar 1007.

je kan hem niet zoals normaal onder windows flashen want de utility ondersteund niet het terug gaan naar een oudere bios.

ikheb zelf ook een asus A7V en heb momenteel ook versie 1008 er in, het werkt wel maar is er wel verekte instabiel door geworden, ga zelf in een van de komende dagen 1007 er ook weer op zetten.

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders nog die geheugen probleem met de 1008 bios heeft?
Pagina: 1