Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzin664
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-03 19:57
Helaas is mijn Oneplus 6 een tijdje terug overleden door waterschade een gaat deze niet meer aan. Gisteren is mijn nieuwe Oneplus Nord binnengekomen waarop ik mijn oude whatsapp geschiedenis wilde herinstalleren. Ik kreeg echter een foutmelding dat de backup niet kon worden gedownload vanwege internetproblemen (vaag want ik had internetverbinding en apps installeren, etc. deed het gewoon). Ik heb toen op overslaan gedrukt met het idee om later alsnog de backup te downloaden. Uiteraard kreeg ik een leeg whatsapp, alleen heeft die van mijn lege whatsapp een backup gemaakt waarvan ik vermoed dat die de oude heeft overschreven.

Als ik via mijn pc echter in google drive kijk staat daar in mijn backups nog een cloud bestand met de laatste backup datum van 18 augustus (mijn oude backup dus). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmiQJpRkSiLDNKEz_BFXYWvNa6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8SK1DzG68midUXqaNOVpINB.png?f=fotoalbum_large
Ik kan deze echter naar mijn weten niet downloaden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0HKt8DEJhTzfoF_FV78Kjo1iUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3yVknsxQzqnNtOU5B2H3CxLw.png?f=fotoalbum_large Ook vind ik deze niet in whatsapp omdat daar de backup staat van 7 september (lege backup).

Weet iemand hoe ik alsnog de oude backup van drive kan halen of een andere manier om mijn oude berichten te herstellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@onzin664 welkom op Tweakers.

Volgens mij kan je die backup wel downloaden, maar het restoren kan alleen via Google Drive. Dus daar heb je dan alsnog niks aan.

Je kan nu twee dingen doen:
  • Even kijken op het oude toestel of die lokale backups heeft. Die staan in WhatsApp/Databases. Verwijder die backup op je nieuwe toestel en kopieer de backups van je oude naar je nieuwe toestel.
  • Kijken wat WhatsApp/Databases op je nieuwe toestel bevat, deze verwijderen.
Daarna moet je WhatsApp verwijderen en opnieuw installeren. Dan zal hij waarschijnlijk vragen voor het restoren van de backup.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 09-09-2020 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04 19:30
onzin664 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:39:
Helaas is mijn Oneplus 6 een tijdje terug overleden door waterschade een gaat deze niet meer aan. Gisteren is mijn nieuwe Oneplus Nord binnengekomen waarop ik mijn oude whatsapp geschiedenis wilde herinstalleren. Ik kreeg echter een foutmelding dat de backup niet kon worden gedownload vanwege internetproblemen (vaag want ik had internetverbinding en apps installeren, etc. deed het gewoon). Ik heb toen op overslaan gedrukt met het idee om later alsnog de backup te downloaden. Uiteraard kreeg ik een leeg whatsapp, alleen heeft die van mijn lege whatsapp een backup gemaakt waarvan ik vermoed dat die de oude heeft overschreven.

Als ik via mijn pc echter in google drive kijk staat daar in mijn backups nog een cloud bestand met de laatste backup datum van 18 augustus (mijn oude backup dus). [Afbeelding]
Ik kan deze echter naar mijn weten niet downloaden. [Afbeelding] Ook vind ik deze niet in whatsapp omdat daar de backup staat van 7 september (lege backup).

Weet iemand hoe ik alsnog de oude backup van drive kan halen of een andere manier om mijn oude berichten te herstellen?
Je laatste Drive back-up is van 14/8.
Ik zou WhatsApp verwijderen van je nieuwe smartphone, je lokale back-up verwijderen en WhatsApp opnieuw installeren en je drive back-up herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
...

[ Voor 98% gewijzigd door Whatagwaan op 08-04-2021 21:48 ]