Eerste keer opstarten pc geeft 'no input' op beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBelt
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-07 13:31
Hallo mede Tweakers,

Recent heb ik een aantal upgrades voor mijn pc gedaan (CPU, GPU en RAM) en sindsdien loop ik tegen een probleem aan.

Bij de eerste keer opstarten van de pc die dag blijft de pc hangen op het aanmeldscherm, welke vervolgens een blauwe tint krijgt en waar ik niks kan invullen. Vervolgens klinkt het alsof de pc opnieuw opstart (wat echter niet gebeurt) en gaat mijn scherm op zwart met de melding 'no input detected'. Ondertussen blijven alle ventilatoren wel doordraaien en lijkt de pc gewoon aan te staan.

Als ik de pc vervolgens geforceerd afsluit en opnieuw aanzet lijkt bovenstaand probleem verholpen. Ook na normaal afsluiten en kort hierna weer opstarten komt dit probleem niet voor.

Onderstaand mijn systeem:

Moederbord: Gigabyte A320M-S2H
CPU: Ryzen 5 3600
GPU: Gigabyte RX5600 XT
RAM: 2x8 GB 3200 MHz g.skill ripjaws
PSU: Corsair VS450
Corsair A400 120gb ssd met win10
1tb HDD als extra schijf.

Zou dit een probleem zijn met de voeding? Of ligt het ergens anders? Volgens mij zijn de "slechte" of verouderde onderdelen vooral de voeding en het moederbord.

Alle input is welkom, ik hoor het graag!
Alvast bedankt

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste mede tweaker,

Heb zelf ook dit probleem. Opstarten dan krijg ik het laad scherm en daarna geen beeld meer maar systeem blijft draaien.

Gisterenavond, heel me systeem opnieuw geïnstalleerd en werkte kort weer normaal. Vannochtend weer aangezet. Probleem weer terug. Zit zelf ook zo van hmmm 😔 geen idee op dit moment? Hoop dat ze ons hier kunnen helpen.

Mvg Michael

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:06
Sws is het niet verstandig een VS450 te gebruiken in een systeem met behoorlijke videokaart.
A320 bordjes zijn niet ideaal voor Zen 2. Kan je beter B450/550 of A520 voor hebben.

Is het moederbord voorzien van de meest recente biosversie?

Wat is het exacte typenummer van het geheugen?

• TBelt
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-07 13:31
Het moederbord heb ik voorzien van de meest recente biosversie om de 3600 te kunnen gebruiken.

Over m'n voeding en moederbord had ik al twijfels. Enig advies mbt voeding?

Voor het moederbord zat ik al te kijken naar de Asrock B450M PRO4

Typenummer geheugen:
G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB