nieuwe hd?!

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
als ik een nieuwe hd koop zou ik liefst een grote en snelle hd willen...
ik had mijn oog laten vallen op de 60gb 60gxp van ibm, maar gezien jullie topics hier over alle problemen met ibm en de nieuwe schijven twijfel ik... Ik zou natuurlijk de 75gxp kunnen pakken en dan 60 gb maar das een oudere serie die minder goed presteerd dan de nieuwe. Ook vraag ik me af of je een 75gxp ooit in raid configuratie kunt hangen met een goed werkende 60gxp versie... Maxtor werkt goed maar is wel een heel stuk slomer wat ik van een collega heb begrepen die allebei heeft.
Wie kan me op deze vragen een antwoord geven?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
*schop*
thnx hoop toch dat een van jullie kan antwoorden...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik heb een maxtor, bevalt me uitstekend. Geen IBM gehad dus ik kan ze niet vergelijken. Wel een seagate.... die het nog steeds doet trouwens; die is een stuk slomer en luidruchtiger dan mijn maxtor

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

die ibm 60gxp 40gig bevalt hiero uitstekend heb em nu 3 weken en no probs....dus...lijkt me zo klaar als een klontje, toch?

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

www.storagereview.net :?
Zou je kunnen kijken naar een goede hd :)
die nieuwe WD vind ik wel :9

Eeuwige n00b

Verwijderd

Maxtor *D

IBM heeft beetje troubles en ik zou geen risico nemen, gewoon de nieuwste Maxtor. Beide merken zijn goed maar Maxtor is ietsje minder snel maar wel stiller.

• Lord_T
andere vraag....
kun je 2 verschillende hd's in raid configuratie hangen? ik bedoel een 75 gxp en een 60 gxp?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, moeten identiek zijn

Verwijderd

Ja kan wel verschillende HD in een raid config hangen, is niet verstandig als specs van drives ver uit elkaar liggen, sloomste drive bepaald de acces snelheid, en kleinste drive bepaald de (verdubbelde) opslagcapaciteit.

B.T.W op toms hardware guide vind je alles wat je maar zou willen weten over raid.

Ik heb trouwens geen problemen met mijn IBM hd's ik heb er wel een 80mm koelertje bij gezet. Stressed wordt mijn GXP 35 graden.
Pagina: 1