Mijn huidige workstation/game-pc/home audio studio is aan vervanging toe. Daarom heb ik het volgende systeem samengesteld:
*Dit moederbord heb ik nodig ivm de Thunderbolt aansluiting die ik voor mijn nieuwe audio interface ga gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is mijn workstation voor werk (Word, Excel maar ook de hele Adobe suite), maar ik gebruik ik hem ook om te gamen (BF1, CS:Go, wil graag ook VR klaar zijn), en voor audioproductie (Ableton Live, Studio One, Audition).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem in ieder geval de HDD (2TB) en de 256gb SSD uit mijn oude PC mee naar deze computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit moederbord nodig voor de thunderbolt aansluiting. Alternatieven zijn welkom, mits ze een Thunderbolt aansluiting hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet te groot, en liefst ook een beetje stil. Aangezien de koeler(s) van videokaart niet draait tijdens audioproducties maakt dat minder uit.
Ga je overklokken?
Niet perse.
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check. Past dit bij elkaar, zie ik iets over het hoofd, mis ik een kans voor goedkoper/beter? Specifiek over de videokaart: heb ik dit nodig, of kan ik beter voor een 1660 oid gaan?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3 | € 235,15 | € 235,15 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 314,60 | € 314,60 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H210 Zwart | € 85,90 | € 85,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 105,90 | € 105,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 107,81 | € 107,81 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,08 | € 99,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.268,44 | ||
*Dit moederbord heb ik nodig ivm de Thunderbolt aansluiting die ik voor mijn nieuwe audio interface ga gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is mijn workstation voor werk (Word, Excel maar ook de hele Adobe suite), maar ik gebruik ik hem ook om te gamen (BF1, CS:Go, wil graag ook VR klaar zijn), en voor audioproductie (Ableton Live, Studio One, Audition).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem in ieder geval de HDD (2TB) en de 256gb SSD uit mijn oude PC mee naar deze computer.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit moederbord nodig voor de thunderbolt aansluiting. Alternatieven zijn welkom, mits ze een Thunderbolt aansluiting hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing niet te groot, en liefst ook een beetje stil. Aangezien de koeler(s) van videokaart niet draait tijdens audioproducties maakt dat minder uit.
Ga je overklokken?
Niet perse.
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check. Past dit bij elkaar, zie ik iets over het hoofd, mis ik een kans voor goedkoper/beter? Specifiek over de videokaart: heb ik dit nodig, of kan ik beter voor een 1660 oid gaan?
[ Voor 45% gewijzigd door jorgen83 op 08-09-2020 15:01 ]