Mijn zoon is er nu 10 en zal dit jaar vaak schoolopdrachten in Word, PowerPoint en Excel moeten uitvoeren. Nu heb ik hier een paar oude 2.4 Mhz PC's staan met 4 gig RAM waar Windows niet meer op te draaien valt. Ik had gedacht op één ervan Ubuntu Linux voor hem te installeren, met OpenOffice / LibreOffice.
Op school gebruiken ze uiteraard Microsoft... Nu googled ik en blijkt dat de compatabiliteit best OK is. "Best OK"... Ik vraag me af, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb het over schooldoeleinden, dus eenvoudige tot medium-gevorderde documenten.
Zou het een probleem vormen dat hij zijn schooltaken op OpenOffice maakt, deze opslaat in Microsoft-formaat en deze dan op school draait op Microsoft Office?
Dank voor de info!
Op school gebruiken ze uiteraard Microsoft... Nu googled ik en blijkt dat de compatabiliteit best OK is. "Best OK"... Ik vraag me af, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb het over schooldoeleinden, dus eenvoudige tot medium-gevorderde documenten.
Zou het een probleem vormen dat hij zijn schooltaken op OpenOffice maakt, deze opslaat in Microsoft-formaat en deze dan op school draait op Microsoft Office?
Dank voor de info!
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.