overklokken over een tijdje niet rendabel meer?

Pagina: 1
Acties:

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi,
v.b.: We klokken nu soms 150 mhz over op 900 mhz, maar als we op een gegeven moment op de 10 ghz zitten is 150 mhz mhz niet echt rendabel meer of groeien de cores op de goeie manier mee als je begrijpt wat ik bedoel? Want 1 ghz --> 1,1 ghz ok, maar 10 ghz naar 11 ghz? Ik ben benieuwd:)

Beetje vaag geformuleerd, maar je gebrijpt wel wat ik bedoel.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 20:29 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Hoi,
v.b.: We klokken nu soms 150 mhz over op 900 mhz, maar als we op een gegeven moment op de 10 ghz zitten is 150 mhz mhz niet echt rendabel meer of groeien de cores op de goeie manier mee als je begrijpt wat ik bedoel? Want 1 ghz --> 1,1 ghz ok, maar 10 ghz naar 11 ghz? Ik ben benieuwd:)

Beetje vaag geformuleerd, maar je gebrijpt wel wat ik bedoel.
klok jij maar eens een 150 over naar 900 |:(
nog nooit zoveel onzin in 1 post gezien >:)
sorry :)

Verwijderd

ik begrijp wat je bedoel :+
Ja de core groeit gewoon mee kijk maar bijv naar een pentium I - 166mhz die overklok je ook niet met 150mhz over .Nu een 900mhz machine wel (meestal)
.

Verwijderd

Lezen is ook moeilijk, wat hij/zij waarschijnlijk bedoeld is dat een 900 nu 150 hoger aankan bij hem/haar.

en wil hij/zij weten of dat ook nog zou gelden als we/jullie op de 10 Ghz zitten

De tijd zal het leren, bij de weg:

1Ghz New core AMD, 1,6Ghz clockbaar

Verwijderd

Ja heej yo681 Hij had er toch bij gezet BEETJE VAAG GEFORMULEERT .Nee me caps blijft niet hangen . }:O

Verwijderd

Op zich lijkt het ook niet echt de moeite waard, maar als je oc-en door de jaren heen bekijkt zie je toch dat er altijd wel een % boven geklokt kan worden. BV een PI 150 naar 166. Of recent dus een 700 naar 1000.

Afhankelijk van de gebruikte technologieen en de mate van veiligheidsmarge die bakkers gebruiken moet het toch altijd wel mogelijk zijn om minstens 10% te overklokken lijkt mij..

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 20:34 schreef yo681 het volgende:

[..]

blijft lastig, lezen

maare, ook al krijg ik er maar 5 xtra herzen bij dan vind ik het iig leuk om te doen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26
Op donderdag 09 augustus 2001 20:34 schreef yo681 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoeld 900 + 150 = 1050MHz.

Sowieso vind ik overclocken nu al minder de moeite waard dan tot een jaar geleden; nu zijn de absolute prijsverschillen tussen de snelste en medium modellen cpu's niet zo extreem groot. Toen ik een 650E kocht en deze op 866 liet lopen had ik me meer dan een mille uitgespaard (de 866 was toen overigen ook nog eens nagenoeg niet verkrijgbaar), probeer nu maar eens 1000~1100 piek te 'besparen' met zo'n relatief simpele ingreep.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

Super_ik

haklust!

hij bedoelt volgens mij 150 Mhz ERBIJ dus van 750 mhz naar 900 mhz. en dat is 20 procent erbij dus.

hmm mijn 100 mhz heb ik ook 20 % ge-oced naar 120 mhz.

mischien dat het toch wel blijft dan!!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Hij bedoelt vast 750 + 150 = 900, wat niet zo moeilijk is (ik heb 633@781), en ik heb al van veel sterkere dingen gezien.
Nu even on topic te reageren:
ik geloof wel dat die overklokmarges meegroeien, want mijn pentium 100 (1,5*66) kon ten hoogst draaien op 120 (2*60), en dat scheelde echt niet veel (door de lagere bandbreedte)

edit:
ik moet sneller leren typen

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Wat ik dus bedoelde is het overklok percentage, wat meestal zo tussen de 10 en 20% ligt. Verder bedoel ik er niks mee

Maar het blijft moeilijk voor te stellen,
van 10 ghz naar 11 ghz overklokken geeft echt wel een bruut gevoel :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
CPU's worden (net als alle andere gevoelige apparatuur) met een bepaalde tolerantie geleverd. Die tolerantie is altijd in procenten. Zeg 15% ofzo.

Intel zal wel gek zijn om een architectuur te bedenken die wel op 10.000 Mhz loopt, maar niet op 10.150 Mhz; Dat is een verschil van niks en daar kun je geen toekomstige CPU's van 15 Ghz mee bakken.

Dat tweaking-probleem bestaat dus helemaal niet.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:47
de beste CPU's (celeron 300a, celeron 366, AMD 1Ghz AYHJA, etc) kun je vaak nog iets van 50% overklokken... denk dat dat wel een beetje zo blijft eerlijk gezegd.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Exirion
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 09 augustus 2001 20:45 schreef Mr_Atheist het volgende:
CPU's worden (net als alle andere gevoelige apparatuur) met een bepaalde tolerantie geleverd. Die tolerantie is altijd in procenten. Zeg 15% ofzo.

Intel zal wel gek zijn om een architectuur te bedenken die wel op 10.000 Mhz loopt, maar niet op 10.150 Mhz; Dat is een verschil van niks en daar kun je geen toekomstige CPU's van 15 Ghz mee bakken.

Dat tweaking-probleem bestaat dus helemaal niet.
Dit is precies hoe het verhaal in elkaar zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik merk geen verschil met mijn 1.2@1.4
maar ja wie ben ik

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat je vaak ziet, is dat de processors, die als eerste uitkomen (in een nieuwe serie) niet heel bijzonder te overclocken zijn, maar een maandje of wat daarna, door verfijndere productiemethoden, wel goed te overclocken zijn.
(P-166MMX, Cellie 366, Celly2-700, Duron 600, etc etc)
Dit zijn allemaal voorbeelden van procs die in het begin van een serie liggen.
Naarmate de kloksnelheid door de fabrikant hoger wordt gemaakt, is de proc minder overclockbaar. Net zolang tot er weer een nieuwe serie uitkomt. Deze series hebben een verse architectuur, en daar zit dan gewoon weer meer in. Dus kan je die wel weer een 50% opclocken.
Het is een golfbeweging, die altijd wel zal blijven bestaan.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 20:51 schreef Ev!L-c het volgende:
ik merk geen verschil met mijn 1.2@1.4
maar ja wie ben ik
de jongens die hun duron 600 overclockten naar 1200 merken wel verschil

kzal ff de url zoeken

• Flotter
  • Laatst online: 18-05 13:11

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 09 augustus 2001 20:46 schreef P5ycho het volgende:
de beste CPU's (celeron 300a, celeron 366, AMD 1Ghz AYHJA, etc) kun je vaak nog iets van 50% overklokken... denk dat dat wel een beetje zo blijft eerlijk gezegd.
Vergeet de PII-300 niet (jaja, de echte met cache), daarvan heeft er hier 1 een hele tijd op 450 MHz gelopen :)

Nu weer op 300 omdat't de pc van m'n ouders is en ik mijn fans terug wilde >:)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe ik een PIII 550mhz kan overklokken of een PII 350 mhz

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 11:55 schreef montanna het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe ik een PIII 550mhz kan overklokken of een PII 350 mhz
kijk in de FAQ, daar staat bijna alles in wat je nodig hebt om te kunnen overklokken! :z

[on-topic]
nou... alle performance die je er *gratis* extra uit kan persen is toch mooi meegenomen? Ook al is het maar een marginaal verschil... en de cores zullen natuurlijk ook meegroeien (zie voorgaande reacties)

Verwijderd

dank je ga ff kijken

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Over het winst verhaal, dat boeit de meeste extreme overklokkers denkik niet, in de koeling gaat namelijk soms meer geld zitten dan in de proc zelf :) Ik zelf klok ook vooral over omdat ik het leuk vind om overal de laatste beetjes performance uit te pompen, niet omdat ik er geld mee bespaar.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-05 17:51
Op donderdag 09 augustus 2001 20:46 schreef P5ycho het volgende:
Whehehe, ik kon mijn P2 300 met Dechutes core (2.0 Volt) ook overklokken tot 450 Mhz'en. Ook 50 procent. Tsja, mijn huidige T-Bird 800 is nog nooit hoger geweest dan 888 Mhz. Tsja, ding is nog snel zat, waarom overklokken. :)
Pagina: 1