Advies voor voeding ivm aanschaffen RTX 3070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01
Ik zoek een ?
In mijn huidige build ik wil mijn GTX 1060 6G vervangen door een RTX 3070. Mijn pc gebruik ik hoofdzakelijk voor gamen icm een 144hz scherm. Bij het bekijken wat de impact hiervan is ben ik vrijwel zeker dat mijn huidige voeding dit niet zal trekken. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe geschikte voeding die mijn build kan trekken. Lettend op mijn kast, de Sharkoon C10, kan ik alleen een NON modulaire SFX/ATX voeding plaatsen.

Wat is je budget?
Budget is vrij flexibel, maar ik hoop toch onder de 75 euro te blijven. Mocht de kwaliteit dermate beter zijn, dan is er ruimte om iets meer uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik las dat Corsair altijd wel goed was, maar recent lees ik ook negatieve ervaringen. Ik sta open voor (alternatieve) suggesties en andere merken als die aantoonbaar beter presteren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn build bestaat momenteel uit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 179,-€ 179,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B450 I Pro WiFi€ 115,-€ 115,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenSharkoon Shark Zone C10€ 38,04€ 38,04
1MonitorenAcer GN246HL (UM.FG6EE.B06) Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9a-AM4€ 38,95€ 38,95
1VentilatorenSharkoon SHARK Blades Geel, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2C3600C20€ 59,95€ 59,95
1VoedingenCorsair Vengeance 500W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 119,-€ 119,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo 250GB€ 85,85€ 85,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,78

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Beste antwoord (via Wylana op 08-09-2020 14:32)

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik ken de kast niet zo goed, maar wat bedoel je met het kan alleen een non modulaire zijn? Een modulaire voeding zorgt er juist voor dat je alleen de kabels inplugged die nodig zijn wat er voor zorgt dat je meer ruimte hebt dan als je een non modulaire hebt aangezien je dan alle kabels kwijt moet, je kan de voeding klaar maken buiten de kast en er dan in doen.

Je huidige voeding is niet heel goed, deze zal je wel moeten vervangen.
Als je echt een non modulaire voeding nodig hebt: pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
Ik ken de kast niet zo goed, maar wat bedoel je met het kan alleen een non modulaire zijn? Een modulaire voeding zorgt er juist voor dat je alleen de kabels inplugged die nodig zijn wat er voor zorgt dat je meer ruimte hebt dan als je een non modulaire hebt aangezien je dan alle kabels kwijt moet, je kan de voeding klaar maken buiten de kast en er dan in doen.

Als je echt een non modulaire voeding nodig hebt: pricewatch: BitFenix Formula Gold 650W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Fusi0nking schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:29:
Toen ik de kast kocht wist ik dit ook niet, maar het heeft te maken met de lengtes van de modulaire voedingen tov non modulaire voedingen.

Toen ik op zoek ging naar de verklaring kwam ik dit artikel tegen: https://www.quora.com/Why-are-the-majority-of-cube-ITX-cases-not-compatible-with-modular-power-supplies-I-saw-in-specs-on-several-of-them-Modular-PSU-NO-SG13-Node-304-Sharkoon-QB

Daarin leggen ze heel netjes uit dat het dus te maken heeft dat modulaire voedingen ietsjes langer zijn en daardoor problemen kunnen geven.

Verder geeft Sharkoon ook keurig aan dat het alleen non modulaire voedingen ondersteund op hun site: http://sharkoon.com/product/16426#specs
Thanks. Ik zal die meenemen. Had hem zelf ook al gezien, maar ken BitFenix qua merk niet zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Wylana op 08-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Wylana schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:51:
[...]

Toen ik de kast kocht wist ik dit ook niet, maar het heeft te maken met de lengtes van de modulaire voedingen tov non modulaire voedingen.

Toen ik op zoek ging naar de verklaring kwam ik dit artikel tegen: https://www.quora.com/Why-are-the-majority-of-cube-ITX-cases-not-compatible-with-modular-power-supplies-I-saw-in-specs-on-several-of-them-Modular-PSU-NO-SG13-Node-304-Sharkoon-QB

Daarin leggen ze heel netjes uit dat het dus te maken heeft dat modulaire voedingen ietsjes langer zijn en daardoor problemen kunnen geven.

Verder geeft Sharkoon ook keurig aan dat het alleen non modulaire voedingen ondersteund op hun site: http://sharkoon.com/product/16426#specs

[...]

Thanks. Ik zal die meenemen. Had hem zelf ook al gezien, maar ken BitFenix qua merk niet zo goed.
ah dat klinkt wel logisch inderdaad!
ik denk dat deze specifieke voeding een van de als niet de beste non modulaire voeding is voor dit budget.
Online kan je ook erg veel vinden over deze voeding.
Succes!

[ Voor 15% gewijzigd door Fusi0nking op 08-09-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:58
Je zou ook gewoon kunnen meten hoeveel cm hij lang mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, er zijn ook gewoon korte modulaire voedingen, en die nemen minder plek in dan korte niet-modulaire voedingen vanwege niet de noodzaak om een mega-spaghetti bende weg te werken.

Gelet op ruimtegebrek, denk je dat je een 3070 kwijt kan hierin? Vergeet niet dat het ding 2x8 pin nodig heeft, richting 3-slot gaat qua koeling, en best lang is? Of hoop je op een zotac redding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:13
Met een Formula Gold van 650w heb je veel en lange kabels weg te werken. Waarom geen SFX als de Corsair SF600? Uitstekende kwaliteit, stil, modulair en korte kabels. Kost wat meer maar is veruit de beste keuze in een compacte behuizing.

En diegene zegt dat de Vengeance 500w niet heel goed is: 'lees je in'. Enige nadeeltje is double forward aan de primaire kant waardoor deze niet erg geschikt is voor een high-end videokaart maar voor de rest mankeert er niets aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Uszka op 09-09-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Uszka schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:43:
Met een Formula Gold van 650w heb je veel en lange kabels weg te werken. Waarom geen SFX als de Corsair SF600? Uitstekende kwaliteit, stil, modulair en korte kabels. Kost wat meer maar is veruit de beste keuze in een compacte behuizing.

En diegene zegt dat de Vengeance 500w niet heel goed is: 'lees je in'. Enige nadeeltje is double forward aan de primaire kant waardoor deze niet erg geschikt is voor een high-end videokaart maar voor de rest mankeert er niets aan.
Het probleem is juist dat mijn voeding niet modulair mag zijn. Dus dan is jouw keuze al niet meer van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:55
Als je niet gaat overklokken lijkt me de huidige voeding prima.
Eerst maar eens benchmarks afwachten om te kijken of het verbruik in de praktijk niet ver boven de 300W komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Natuurlijk mag hij wel modulair zijn. Hij mag alleen niet 30cm lang zijn. Hoe lang mag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wylana schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:54:
[...]

Het probleem is juist dat mijn voeding niet modulair mag zijn. Dus dan is jouw keuze al niet meer van toepassing
Dat is onzin. Een compacte modulaire voeding past prima. Compacter dan SFX ga je niet krijgen plus dat je veel minder lengte aan kabels hebt weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Uszka schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:20:
[...]

Dat is onzin. Een compacte modulaire voeding past prima. Compacter dan SFX ga je niet krijgen plus dat je veel minder lengte aan kabels hebt weg te werken.
Het gaat hem ook niet om de omvang van de voeding maar om het feit dat er een verschil is in kabel lengtes. Lees het artikel even, dan snap je waar ik op doel.
Umbrah schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:35:
Yup, er zijn ook gewoon korte modulaire voedingen, en die nemen minder plek in dan korte niet-modulaire voedingen vanwege niet de noodzaak om een mega-spaghetti bende weg te werken.
Als het past en werkt zonder problemen zou dat tof zijn, Al moet ik wel zeggen dat Sharkoon het alleen heeft over een modulaire ATX voeding. Mogelijk dat een modulaire SFX dan wel past.
Gelet op ruimtegebrek, denk je dat je een 3070 kwijt kan hierin? Vergeet niet dat het ding 2x8 pin nodig heeft, richting 3-slot gaat qua koeling, en best lang is? Of hoop je op een zotac redding?
Dit zou moeten passen. In de kast past een kaart van 315mm.
De Foundry is 242mm.

Zolang die 2 slots blijft, moet het passen.

[ Voor 49% gewijzigd door Wylana op 09-09-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Wylana schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:34:
[...]

Het gaat hem ook niet om de omvang van de voeding maar om het feit dat er een verschil is in kabel lengtes. Lees het artikel even, dan snap je waar ik op doel.

[...]
Als het past en werkt zonder problemen zou dat tof zijn, Al moet ik wel zeggen dat Sharkoon het alleen heeft over een modulaire ATX voeding. Mogelijk dat een modulaire SFX dan wel past.
Hetzelfde geldt voor de Fractal Design Node 304, problemen met modulaire ATX voedingen. Een modulaire SFX of SFX-L past perfect en de korte kabels zijn makkelijk weg te werken. Zat van dat soort systemen gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 20:50
Er staat in dat artikel niks over de lengte van de kabels. Er staat alleen dat modulaire ATX voedingen te lang zijn als daar kabels ingeplugd worden. SFX voedingen zijn een stuk kleiner en hebben dit probleem niet.
Ook staat dit in de specificaties van Sharkoon: "Power Supply: SFX/ATX (not compatible with modular ATX power supplies)". Er staat niet dat dit niet gaat werken met modulaire SFX voedingen.
Pagina: 1