Wie gaat er voor de ATI Radeon II??

Pagina: 1
Acties:

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik zelf wacht op de Athlon 4 (komt eind september uit), dus zou ik de Radeon II (komt ook in september uit) kunnen nemen voor me nieuwe pc.

Ik vroeg me af wie dus ook voor de radeon 2 gaat??

Powered by KPN

Verwijderd

Ik ga alleszinds voor de Radeon 2 , of voor de Radeon als die Radeon 2 Nvidia-like prijskaartjes krijgt . Ben die klote 2D van GayForce-reeks zo beu as wa . En eind augustus ram ik er een Tbird 1.4 in ofzo

Verwijderd

Als de 3D prestaties tegen een Gforce3 aanliggen en de prijs lekker scherp is, dan is dat mijn volgende aankoop.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Uiteraard :9

Maar als er een Maxx komt wacht ik daar waarschijnlijk op, maar die zal wel pas komen als de GF3U uitkomt.

Niet op voorraad.

Verwijderd

kep nu een radeon 64mb ddr vivo retail en die bevalt me prima.. alles werkt prima en snelheid is toppie.. Zie nou nog geen reden om een radeon2 te kopen.. Maar tegen de tijd dat er meer software is die die functies gebruiken is ie vast weer een tikkie goedkoper en dan is het een heel ander verhaal :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, je schiet er voorlopig niet echt veel mee op, msschien is de FSAA veel beter?

Niet op voorraad.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
Yep, ik ben ook van plan een Radeon2 te kopen, maar dan moet ie wel een beetje scherp geprijst zijn... :)

Anders dan wordt 't een Gainward GF3. (F 1100,-)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
ik wacht op een goed DDR mobo, en een palamino proc.

een 3d kaart doe ik niet denk ik, mijn tnt2 is prima :)
ik speel echt nooit games, vandaar..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voorlopig vind ik mijn GPU nog snel zat.. maar als de RadeonIII eenmaal uit is (dec. 2001 volgens deze nieuwsposting) zal de verleiding heeel groot worden :)

Verwijderd

Ik sluit me bij bushwoelie aan.
Heb hem vooral gekocht voor 2d en de tv out eigenschappen. bevald me zeer goed.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Als ie rond de 800 piek kost, verkoop ik gelijk mijn Radeon en koop een Radeon2

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49

LopeZ

Too much is never enough

Volgens mij gaat de radeon 2 niet goedkoop worden (even duur als de geforce3?) De radeon 1 was in het begin fl 1000,- piek daarna een keertje gezakt naar fl 600,- en daar issie blijven hangen :( Lijkt mij dan dat de radeon 2 ook weer iets van fl 1000,- wordt, en dat is mij toch weer net even iets te duur :'(

Maar aan de andere kant, er was toch gespeculeerd (wat een taal :D ) dat ati aan 3th party fabriekanten r200 chips zou gaan leveren? Dan zou de prijs na een tijdje (als de kaart een beetje in trek is en de verkrijgbaarheid goed is) kunnen zakken. Dan verdient ati zelf ook wel weer lekker in het begin.

Zelf denk ik dat ati wel zo slim is om eerst zelf de radeon 2 uit te brengen, en na een maand de 3th party fabriekanten toestemming te geven om hun kaarten uit te brengen.

Ik zit eigenlijk ook nog te twijfelen of ik een PIV met i845mobo zal gaan kopen of een radeon2. Op zich kan een celeronII 600@900 nog wel mee maar die PIV is zo mooi :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik denk dat hij niet goedkoop gaat worden, zeker niet in NL, waar hij wel weer erg moeilijk te krijgen zal zijn zeker in het begin :(

Misschien dat er zich nog meer 3-partners gaan melden, maar ik heb waarschijnlijk liever een orginele ATI ivm met de 2d-filters.

IK denk dat je in het begin niet op prijzen onder de 1000 moet rekenen met de R200, de RV200 wordt dan het goedkopere model.

Dan hebben we nog de Maxx$ ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

ik ga zeker R200 halen!! :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
850 of goedkoper en hij is voor mij, zo niet, tja, dan toch een geforce2 pro. Mijn nieuwe comp komt in october. Tegelijk met flat fee internet, windows xp, enz enz ahhhhhhh mooie tijden ;)

Verwijderd

Zeker ga ik die halen, maar ik wacht op de R300

Verwijderd

ik heb tegen de 700,- beschikbaar... als de kaart iets duurder word dan kijk ik gewoon me pa lief aan >:)

[edit] had gewoon mijn ouwe post kunnen editen.. |:(

Verwijderd

M'n ViVo vlamt nog hard zat :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nope ik niet, blijf effe bij mijn GF3 maar ga wel voor Radeon 3.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 09 augustus 2001 23:12 schreef Albinoraptor het volgende:
Nope ik niet, blijf effe bij mijn GF3 maar ga wel voor Radeon 3.
yepz, precies hetzelfde hier.
Me asus 8200 deluxe was al duur zat.

39

• MartNL
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Ik hou het nog maar effe bij bij mijn Radeon
Die bevalt prima.

Verwijderd

Ach , als ie te duur is wacht ik tot de Radeon III of koop ik een Radeon I ViVo , wil gewoon van die Gayforce 2 MX af ....

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:05 schreef HlpDsK het volgende:
vlammen heeft die van mij volgens mij ook gedaan :'(

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:27 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

vlammen heeft die van mij volgens mij ook gedaan :'(
Metaforisch gesproken dan. Hij wordt anders heet zat.

• Convoy
  • Laatst online: 11:28

Convoy

g44p

same here, blij lekker bij mn GF3'tje, bevalt me prima :9

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:24

johnwoo

3S-GTE

Ik ga zeker wel voor de Radeon2 :)
Doe nu al vrijwel een jaar met m'n GF2, dus binnenkort wordt het weer eens tijd :) (1 jaars-cyclus hierzo ;) )
Vervolgens wacht ik nog een half jaartje, en dan koop ik er een Northwood bij :9

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Wanneer komt die radeon II nu eens in de winkel?????????????
ik wil spellen als UT spellen op hoge resolutie met 32 bits keluren zonder dat ie schokt zoals die gayforce die ik nu helaas heb
RADEON KOMOP

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik krijg binnenkort de Radeon 1 ViVo en dan wacht ik een tijdje en dan koop ik waarschijnlijk de Radeon III, of de Radeon IV (hangt ervan af hoe snel mijn Radeon 1 dan nog is en wat de prijzen zijn).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 19:47 schreef TheMasster het volgende:
Wanneer komt die radeon II nu eens in de winkel?????????????
ik wil spellen als UT spellen op hoge resolutie met 32 bits keluren zonder dat ie schokt zoals die gayforce die ik nu helaas heb
RADEON KOMOP
duh koop dan een voodoo 5 ofzo.. stuk goedkoper als radeon II en reken maar dat het spel snel loopt

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Of koop 'n radeon I die doet UT ook 1600x1200x32 vloeiend

maar UT is ook erg CPU afhankelijk en welke GF heb je dan want mijn cellie en GFMX is ook niet vooruit tebranden maar dat is ook te verwachten met 'n cellie 400/PC66

/me gaat dus zijn BP6 cellies upgraden naar 'n AMD bak

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• MartNL
  • Laatst online: 01:14

MartNL

&nbsp;

Ik ben nog erg blij mijn radeon kaartje..
Maar over een half jaartje dan koop ik er waarschijnlijk wel 1. :9

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Bedankt voor het openen van een dubbele topic: [topic=207389/2/25]

Daar kan je mijn mening wel vinden.... :'(

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:10 schreef Wekkel het volgende:
opzich is deze topic al ouder.. maar goed.. :)

• star-saber
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

kben voor een Gf3 gegaan

khad radeon vroeg verkocht en was wachten en uitstel zat.

Prima kaart en lekker vlot

Verwijderd

als de portemonnee t toelaat JAH! *D

Verwijderd

Als de portemonee het toelaat; JAH! *D

Verwijderd

kromme dubbelpost |:(

Verwijderd

je had ook ff een berichtje kunne editen i.p.v. er een 3e bij te zetten :P

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Zolang ie nog $100 (30%) duurder is dan de geforce 3 zal ie bij mij niet binnen het budget passen...bovendien w8 ik eerts ff af hoe ati's driver ondersteuning wordt (zowel onder windows als onder linux: op beide platforms doet nvidia het nu veel beter)

Reken maar uit: de geforce 3 kost $290(vs)/1000(nl) en de radeon 8500 kost (in de eerste instantie) $399, het is wel een kaart met meer potentie dan de geforce 3, maar dan moet ati er wel werk van maken (en de prijs flink omlaag gooien)

Bovendien zal het kleine verschil in 2d kwaliteit verdwijnen zodra ati de kaarten niet meer zelf maakt (en dus geen invloed meer heeft op de kwaliteit van de 2d filters)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik zou toch liever voor een GF3 gaan omdat de ondersteuning van die raedon 2 in het begin wel niet super zal zijn.
Maar het maakt me toch niet uit ik heb een TNT2 M64 PCI en ik kan toch geen nieuwe kaart betalen , maar gelukkig loopt CS goed op mijn voodoo 2 12 Mb met 50 frames. :)

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 9 augustus 2001 23:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

die van jouw ook al :P

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:26

iGadget

Wowsers!

Mjah het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met m'n botte kop niet bij dat jullie zo verschrikkelijk veel geld over hebben voor een videokaartje.

Vroeger was het makkelijk - de top of the top (consumer) videokaart kostte gewoon 350 - 400 piek. Max. En kwam de volgende generatie uit, dan zakte die voormalige topkaart in prijs, en kostte de nieuwste topkaart weer zo rond de 350 - 400 piek.

Dat is allemaal veranderd sinds de komst van de geforce... ineens werd de topkaart 500 piek. 600 piek. En duurder. Nog duurder. Een geforce 3 kaart zit inmiddels al snel boven de duizend piek... Dat zijn toch geen prijzen meer?!

Hieruit blijkt wel weer hoe slecht (bijna) monopolisten zijn voor de consument. Je maakt mij niet wijs dat de kosten voor het bouwen van een geforce3 kaart ten opzichte van een TNT2 kaart 3x zo hoog zijn.

Als jullie vinden dat ik slap ouwehoer, please enlighten me, want ik kan er met m'n botte kop niet meer bij.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• blouweKip
Vroeger was het makkelijk - de top of the top (consumer) videokaart kostte gewoon 350 - 400 piek. Max.
"vroeger" was er geen keus, er was vaak maar 1 soort kaart, dat was geen topkaart, maar ook geen budgetkaart...

High-end oplossing waren, als ze er al waren, nog veel duurder dan nu...

2xv2 16 mb sli (ongeveer zo high-end als de gf3 nu) was 1400-1500 piek!, tel daar de inflatie bij op en je hebt een 3d setup die alles inhaalt qua prijs (en dan had je nog niet eens 2d)

Zeiken over de prijs is gewoon in, je kunt tegenwoordig voor weinig geld een prima budbget kaartje krijgen dat prima meekomt in moderne spellen (dat was er "vroeger" niet)
Als je echter het beste wilt dan moet je daar vet voor betalen, net als vroeger (vroeger was t alleen duurder)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 23:10 schreef Wekkel het volgende:

Daar kan je mijn mening wel vinden.... :'(
En de mijne ook......

Verwijderd

Ik heb er niet zoveeel geld voor over maar ik kan er voor een leuk prijsje aankomen...ik loop stage bij computerbedrijf...handig hoor
was eerst van plan radeon I te kopen maar nu heb ik toch meer interesse in radeonII
maar ik heb nog geen antwoord gekregen op wanneer hij eindelijk eens beschikbaar is???? :z |:(

• SG

SG

De G3 loopt al wat langer mee dus heeft aardig uitgewerkte drivers tent tijde van releas had ie ook wat driver problemen

ik zou pas voor de radeon II kiezen al die al 2 á 3 driver releases verder is met bij behorende stabiliteit qualiteit en performance

De Radeon II is fysiek kwa spects beter ook kwa features maar drivers spelen ook een grote rol maar ja de G3U gaat er komen dus hoop dat ati het kan waar maken concurentie is goed voor de beurs

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG

SG

Op dinsdag 21 augustus 2001 02:05 schreef iGadget het volgende:
Mjah het zal wel aan mij liggen, maar ik kan er met m'n botte kop niet bij dat jullie zo verschrikkelijk veel geld over hebben voor een videokaartje.
Ik let ook op de centjes en ik weet dat je niet vaak voor 'n dubbeltje op de eerste rij kan zitten, ik vraag me ook af of ze wel goedkoper waren vroegen nu krijg je meer features en performance en de snelste kaart is vaak niet eens nodig d'r is ook zoiets als 'n budged/midrange kaart en er komt ook 'n G3Mx
Vroeger was het makkelijk - de top of the top (consumer) videokaart kostte gewoon 350 - 400 piek. Max. En kwam de volgende generatie uit, dan zakte die voormalige topkaart in prijs, en kostte de nieuwste topkaart weer zo rond de 350 - 400 piek.
was dat rond de diamond edge tijdperk dat was nauwelijks 3D te noemen daar voor was het 2D en puur software 3D dus rete langzaam en very low polygon count en no textures, modeX dus very low resoluties.
Of de eerste VooDoo add-on dat was dus 400,- voor 2D 700,- voor 3d in low res en 16bits kleurdiepte

of die SLi matrox millenium en 2x VooDoo II 12Mb 500,- , 2x 700,- very $$$

toen kwam er ooit 's nvidia en was er concurentie met 3DFx waren de prijzen iets fijner
Dat is allemaal veranderd sinds de komst van de geforce... ineens werd de topkaart 500 piek. 600 piek. En duurder. Nog duurder. Een geforce 3 kaart zit inmiddels al snel boven de duizend piek... Dat zijn toch geen prijzen meer?!
Nee dat komt door het wegvallen van de concurentie 3DFX, Matrox De G3 staat momenteel 'n poosje eenzaam aan de top

Maar misschien komt dat weer terug met de RadeonII & KyroIII
Hieruit blijkt wel weer hoe slecht (bijna) monopolisten zijn voor de consument. Je maakt mij niet wijs dat de kosten voor het bouwen van een geforce3 kaart ten opzichte van een TNT2 kaart 3x zo hoog zijn.
Als monopolist heb je gewoon alles in de hand en wordt je niet tot het uiterste gedreven zie ook intel AMD is Intels katalysator en brengt de CPU markt op gang in de GPU komt dat gelukkig weer terug de extra winst marges kunnen ze nu opzij zetten voor zwaardere tijden ze willen tenslotte niet 3DFX nadoen
Als jullie vinden dat ik slap ouwehoer, please enlighten me, want ik kan er met m'n botte kop niet meer bij.
Misschien vind je meer dingen duur GPU dat weten we nu, iNtel_CPU, Auto TV's, chinees etC

• star-saber
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

ik kan m'n GF3 ook makkelijk opkrikken naar ultra

Core kan 250 aan meer heb ik nog niet geprobeert
en geheugen 550 ook nog niet meer geprobeert

• blouweKip
Nee dat komt door het wegvallen van de concurentie 3DFX,
Wat voor een concurrentie bood 3dfx dan nog??

De v5-6000 zou rond de 1800 piek zijn gaan kosten terwijl ie gewoon werd ingehaald door de gf3...dat vind ik geen concurreren meer, bovendien had 3dfx zelf geen antwoord op de mx kaartjes, die ervoor hebben gezorgd dat je tegenwoordig voor weinig geld een goede videokaart hebt..

Monopolisten hoeven niet meer te innoveren (zie bijv MS), en hoeven zich ook niet druk te maken over hun prijzen, iedereen met een klein beetje economische scholing weet dat nvidia geen monopolist is aangezien ze namelijk in een markt opereren waarin geen monopolisten kunnen bestaan..je kunt ze hoogstens een oligopolist noemen..

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik hoop dat de 2D, wat gewoon het belangrijkste is, nog mooier is dan op de huidige Radeon. Binnenkort 2e systeempje in elkaar flansen en dan is het zeker de moeite waard. Wanneer kwam die ook al weer uit ?
En ik weet zeker dat ie niet 1000 gaat kosten maar hooguit
900-950. Dat er zat winkels zijn die er ff een hele hoop geld aan willen verdienen.
En die R7500 gaat hooguit 650 kosten omdat die nog moet concuren met de G-kracht2

[ontzettend-offtopic-non-flame-intended-mode]
Star-Saber, waarom is alles in jou pc hartstikke duur en van goede kwalitiet, maar heb je niet een grotere (mooiere)
monitor?? suggestie; A201HT is echt een superding . Daar zit je tenminste relaxed achter :7
[/ontzettend-offtopic-non-flame-intended-mode]

I got a problem-solver and its name is revolver

Pagina: 1