Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Gaat de pomp niet op een fan/pump header waarbij je zelf een curve in kan stellen als een ventilator?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Deze zit al op de pump_header, maar in het BIOS kan je deze niet instellen. Wel zie je de RPM in het BIOS.Fordox schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:22:
Gaat de pomp niet op een fan/pump header waarbij je zelf een curve in kan stellen als een ventilator?
Elke wijziging, van PMC of DC wordt niet opgepakt door de pomp.
Het lijkt erop dat de cooler via de firmware altijd silent profiel forceert van de pomp en dat de regeling via software in te stellen is. Dus dat de pump_header eigenlijk alleen gebruikt wordt om de RPM door te geven. En andere instellingen (volt etc) niet via pump_header gaan, maar via de ingebakken profiel en alleen bestuurbaar is via de USB kabel.
Was het maar zo simpel.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Op Reddit, op de vraag of de USB kabel benodigd is kwam dit antwoord:
En dat is wat mij betreft een erg groot nadeel van deze modellen.
Voor de echte tweaker zal je dus niet voor NZXT moeten kiezen.
Als dit waar is dan is het inderdaad niet mogelijk zonder CAM software de pomp in te stellen.Pump is powered from sata cable. CPU_FAN header is for pump tach only. Motherboard cannot control pump speed, it’s only possible via USB. If you have firmware 2.1.8, then x52 will stay at it’s default low speed and will not react to liquid temp change. IMO you need to connect the usb cable, the default pump/fan speed is too low. If you have firmware 3.0.5 then it’s a different thing. This one can react to liquid temp change without CAM running and might work ok without usb connected.
En dat is wat mij betreft een erg groot nadeel van deze modellen.
Voor de echte tweaker zal je dus niet voor NZXT moeten kiezen.
Ik gebruik Argus monitor om onder andere mijn X62 aan te sturen, zowel fans als pomp en ook op watertemperatuur. Hierbij hoeft NZXT Cam niet geinstalleerd te worden.