Toon posts:

IBM Trouble shooting :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Tegen beter weten in heb ik mijn IBM 60GXP toch maar in mijn kast gehangen.
Als ik opstart ziet hij mn schijfje gewoon en geeft hij ook het type weer(bij bootscherm als drives gevonden worden).

Er staat alleen een vage code achter die ik niet thuis kan brengen komt ie :

ER40A44A

Lijkt me erg op een error code lijken of heb ik het mis?
Vervolgens laat ik hem gewoon booten kom ik in w2k wil ik via diskmanagement me schijf gaan indelen "Bleu screen" :(

Via Fdisk part aanmaken vervolgens in w2k formatten "Bleu screen".

Er is dus duidelijk iets mis..
heb hem slave, 80cond cable, en master heb ik een maxtor schijf..

Lang verhaal maar wel duidelijk hoop ik.

Zijn er mensen die de code die achter me drive staat thuis kunnen brengen of evt oplossing??

bvd!!! (*ia gebruik ik niet meer ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Komop is er helemaal niemand die me een beetje opweg kan helpen??!

:(

Verwijderd

Code ken ik niet. Maar wat dacht je van een
[url="http://"http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm"]Drive Fitness Test[/url]? Weet je zeker of ie een probleem kent hardwarematig!

:)

Verwijderd

Topicstarter
Damn dacht dat dat proggie alleen onder w2k draaide:) daar krijg ik nl BSOD..

K ff proberen dan thnxz

Verwijderd

En wat is het oordeel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de test gedaan en hij zegt 00x0 dus hij is ok ..

Ik ge hem nu proberen in te delen en formatten maar ben bang dat ik bleu screens ga krijgen dus ik laat het nog even weten...bedankt iig ;)

btw die code die achter me schijf staat ER40A44A zit me ook nog niet lekker..kunnen mensen met zon zelfde schijf eens kijken bij het booten of dat er bij jullie ook achter staat?

bye!

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Haal die maxtor er eens uit. Ik heb ook een 20gb maxtor die het absoluut niet leuk vind als ik er nog een ibm 6,4gb bij hang...op welke controller dan ook. Of beter gezegd vind die ibm het niet leuk dat ik die maxtor erbij heb :) Dit zijn wel wat ouderen schijven als in jouw situatie maar wellicht een idee waar je eens naar kunt kijken. Wat de oorzaak van het conflict is, is mij ook nog altijd een raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Jah op die maxtor staat mn systeem..die eruit halen is geen optie.
Of hij doet het samen met de maxtor of ik stuur hem terug :)

Lekker eigenwijs..maar bedankt voor het meedenken het kan wel het geval zijn namelijk dat ze elkaar bijten..

btw hij is nu aan het formateren en zoals je ziet kan ik nog steeds typen dus geen bsod :)

Verwijderd

Topicstarter
Tha weer bsod :( is nu beetje laat ik gaat morgen weer verder :)

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Op donderdag 09 augustus 2001 22:53 schreef Tweakme het volgende:
Jah op die maxtor staat mn systeem..die eruit halen is geen optie.
Of hij doet het samen met de maxtor of ik stuur hem terug :)
Stuur hem dan maar terug :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok goed ik heb hem van prim.slave af gehaald en hem sec.slave gezet naast mn samsung schijf..

Bleu screen :(

Wat ik nu wil vragen aan de 60GXP bezitters is:

Kijk eens bij het booten of er achtyer je type nummer van je drive ook zon code "ER40A44A" staat want ik denk dat het daar niet hoort..

En tja nog steeds werkt het dus niet.Zou het aan drivers kunnen liggen ..voor zover ik weet heeft via geen spaciale drivers voor je HDD gebeuren of wel?? btw heb geen raid boardje

C ya!
Pagina: 1