Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lillebet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-09-2020
Hallo!

Ik heb een probleem met het printen van foto's op Brilliant Supreme Matte Paper. Ik krijg telkens een blauwe waas terwijl het met andere papiersoorten en ICC profielen wel goed gaat. Maw ik word een beetje gek.

Mijn type printer: Epson sure color sc 600 (zo goed als nieuw)
Het ICC profiel van Brilliant Supreme heb ik gedownload van hun website http://www.brilliantpaper.info/supreme

Ik gebruik het ICC profiel behorend bij het papier en heb de handleiding gelezen welke papiersoort ik moet aanklikken in photoshop: Archival Matte.

Met andere papiersoorten heb ik geen probleem. De inkt is niet op. Photoshop is de nieuwste versie.

Heeft iemand een tip? Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@lillebet En, al contact opgenomen met de leverancier van het papier?

Die geeft aan dat:

Calumet is so confident that you will love Brilliant Inkjet Papers that if you try it and are not satisfied, we will give you your money back.

Nee heb je, ja kun je krijgen.
En/of de leverancier van je printer? Je geeft aan dat 'ie vrijwel nieuw is, dus enige mate van ondersteuning zou je wel mogen verwachten. Wie weet hebben ze een simpele tip.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vreemd, weet je zeker dat je Archival Matte moet hebben en staat er niks bij van Brillian Supreme? Lijkt mij stug dat ze het een compleet andere naam geven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lillebet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-09-2020
@ehtweak Thanks! Ja ik heb Calumet een mailtje gestuurd maar daar heb ik nog geen reactie op. Epson heb ik nog niet gecontact met deze kwestie omdat ik niet denk dat het aan mijn printer ligt, aangezien ik met andere papiersoorten geen problemen heb. Maar wie weet dat ze een tip hebben, dus zal ze nog eens stalken ;).

@Ventieldopje Heey! Ja, Archival Matte staat aangegeven in de bijlage die bij het icc profiel hoort, maar ik ga (nog eens) proberen een andere papiersoort aan te vinken en ook om het papier niet aan de voorzijde erin te doen maar op de 'normale' manier... al heb ik daar beetje mijn twijfels over.

Als dit allemaal niet werkt, dan moet ik maar gaan kleurencompenseren in mijn photoshop.

Dank voor meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door lillebet op 08-09-2020 16:34 ]