Windows update, settings app en Taskbar search werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik wist niet echt een betere titel te bedenken, maar dit zijn wel de problemen waar ik nu mee kamp en ik ben mateloos gefrustreerd.

Ik heb gisteren een tweedehands HP Elite X2 1012 gekocht. Zoals ik altijd doe als ik bepaalde apparaten tweedehands koop is een reset. Alles gewoon terug naar "nieuw" zetten zeg maar. Ik had dat beter niet kunnen doen, want ik heb alleen maar gedonder en ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen.

Ik zit dus nu in Windows 10 Pro en ik kan niet op de Taskbar search klikken en dus niks typen ook. Opzich geen wereldramp en misschien wel op te lossen dmv Windows Update. Dus ik naar de settings, die probeert op te starten en ik zie heel kort dat tandwiel icoon en dan sluit de app meteen. Dus de volgende stap was Google en daarna YouTube om te zien hoe ik dit kan oplossen.

Beide problemen zijn bekend, maar alle tips die ik zag hebben niks uitgehaald hier. Ik heb zelfs via Powershell nog geprobeerd Windows Update te starten, maar daar kreeg ik ook allemaal errors. Ik heb uiteraard nog een keer de PC gereset, alles eraf. Hetzelfde verhaal. De Taskbar search en settings app werkte wel toen ik de PC hier net had. Ik had beter gewoon niks kunnen doen, maar dat is te gek voor woorden, dit moet gewoon kunnen.

Het lijkt me nog steeds iets wat een Windows Update kan verhelpen, maar hoe? Ik weet het niet meer. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Beste antwoord (via devilsnight op 08-09-2020 03:29)

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 23:10
Ik neem aan dat je alles 'terug naar nieuw' hebt gezet met de reset optie binnen Windows? Met dergelijke problemen is een volledige herinstallatie van Windows in mijn ervaring de beste optie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
Ik neem aan dat je alles 'terug naar nieuw' hebt gezet met de reset optie binnen Windows? Met dergelijke problemen is een volledige herinstallatie van Windows in mijn ervaring de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Xyrr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 01:32:
Bij de eerste reset deed ik dat inderdaad, omdat ik toen nog bij settings kon. Voor een reset moet ik het nu via shift ingedrukt houden en windows restart doen.

Ik ga die link van jou proberen.

EDIT

Held!!!!!

In die link staat als eerste optie Windows update. Iets wat ik met geen mogelijkheid kon doen in Windows zelf. Het heeft een tijdje geduurd voordat alles was geüpdate, maar het is zojuist gefinished en alles werkt naar behoren!!!

Ah, wat ben ik blij. Thanks man!!!!!

[ Voor 20% gewijzigd door devilsnight op 08-09-2020 03:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
Graag gedaan! Goed om te horen dat alles weer werkt :)