Saeco Minuto HD8761 probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal255
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 15:28
Hallo,

Ik heb een Saeco Minuto HD8761. Nu komt er sinds vorige week geen koffie meer uit.
De maler begint gewoon met malen, en de pomp hoor ik ook.

Echter, stopt deze na een tijd, en valt het water in het opvangbakje (en soms er naast). Ook de koffie komt in het afvalbakje, kruk droog.

Ik heb de zetgroep er al uit gehad en schoon gemaakt. Dit heeft niet geholpen.
Waneer ik het apparaat in service mode zet, kan ik wel water uit het stoompijpje laten komen. Dit kan ik ook met de normale knop. In de service mode kan ik ook de schakelaar tussen de stoompijp en de normale koffie schakelen. Deze hoor ik dan klikken (zoals een relais).

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:00
Lijkt er meer op dat de relais kuren vertoont. Heb jarenlang reparaties uitgevoerd voor DeLonghi koffiezetapparaten. De meest voorkomende problemen waren relais' die vervangen dienden de worden. Vraag de lokale tech- en onderdelenwinkel of ze dit voor je willen bestellen bij ASWO te Hengelo. Kan niet zo 123 zien of die op voorraad is, maar ik kan wel zien dat ze die kunnen verkrijgen (mijn account is niet langer in gebruik, doch kan ik nog steeds inloggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 10:59
Ik heb jaren terug op de helpdesk van Philips/Saeco gezeten. Ik weet het antwoord niet meer, maar heb deze vraag wel geregeld voorbij horen komen. Voor je de boel open schroeft zou ik hun eerst eens benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bal255
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 15:28
fnoff schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:13:
Ik heb jaren terug op de helpdesk van Philips/Saeco gezeten. Ik weet het antwoord niet meer, maar heb deze vraag wel geregeld voorbij horen komen. Voor je de boel open schroeft zou ik hun eerst eens benaderen.
Open schroeven is helaas al gebeurt ;)
Heb heel het zooitje open gehad en heb twee O-ringen gevonden die kapot waren. Heb hier twee exemplaren van op mijn werk gevonden (vergelijkbaar qua dikte, alleen ander materiaal) dus vanavond even proberen

EDIT:
Na het vervangen van de O-ringen komt er weer koffie uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door bal255 op 09-09-2020 22:38 ]

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 10:59
Ah, dan had ik het mis, maar mooi dat je het gefixt hebt!