Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik ga voor een nieuwe telefoon. Nu twijfel ik aan een wifi 6 variant. Heb een router die het aan kan. Alleen zijn alle telefoons met wifi 6 gelijk zo duur.
Oppo find X2 lite is denk de goedkoopste.

Zoek een telefoon liefst met 5g. En redelijke specs.
De mi 10 lite is al prima maar heeft geen wifi 6.

Iemand ervaring met het verschil tussen wifi 6 en 5 en dan gewoon thuis? Merkbaar sneller en snapier? Bereik in huis ?

Beste antwoord (via jaydenjarno op 08-09-2020 07:36)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bereik is niet verder, snelheid neemt ook aanzienlijk af bij verdere afstand. Oftewel daar heb je voornamelijk baat bij korte afstanden.

Stabiliteit.. tja, als je daar nu problemen mee hebt zou ik gaan zoeken naar de oorzaak. De kans is niet groot dat dat met een andere versie wifi is opgelost.

Het is wel zo dat sneller wifi ook minder 'ether time' nodig heeft oftewel er blijft meer over voor andere devices wat de algehele performance wel ten goede kan komen. Beetje het zelfde verhaal als van 4G naar 5G. Over het algemeen is 4G snel genoeg maar wil je meer devices aan dan moet dezelfde hoeveelheid data in minder tijd door de ether.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Wat is de reden dat je wifi 6 wilt ? Heb je de (theoretische +250%) snelheid ergens voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Gaat me niet zo zeer om de snelheid. Meer de stabiliteit en bereik. Snelheid is nu zo 100 mbit op 5ghz. Zou 200 kunnen zijn maar lijkt soms een vertraging te hebben

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Bereik is niet verder, snelheid neemt ook aanzienlijk af bij verdere afstand. Oftewel daar heb je voornamelijk baat bij korte afstanden.

Stabiliteit.. tja, als je daar nu problemen mee hebt zou ik gaan zoeken naar de oorzaak. De kans is niet groot dat dat met een andere versie wifi is opgelost.

Het is wel zo dat sneller wifi ook minder 'ether time' nodig heeft oftewel er blijft meer over voor andere devices wat de algehele performance wel ten goede kan komen. Beetje het zelfde verhaal als van 4G naar 5G. Over het algemeen is 4G snel genoeg maar wil je meer devices aan dan moet dezelfde hoeveelheid data in minder tijd door de ether.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Top!! Dank je wel. Dan maakt wifi 6 in dit geval echt niet uit. Scheelt weer 200 euro
Super bedankt