Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Vraag
Alle reacties
Ik heb op dezelfde raspi ook een vpn server draaien waarmee ik mijn telefoon 24/7 verbonden heb zodat ik ook buitenshuis altijd ads block.
Werkt prima! Heb ik ook, super makkelijk om eventueel bepaalde dingen door te laten of dingen uit te sluiten on-the-go.MarkyB schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:58:
Ja dat is voor je eigen lan.
Ik heb op dezelfde raspi ook een vpn server draaien waarmee ik mijn telefoon 24/7 verbonden heb zodat ik ook buitenshuis altijd ads block.
Zucht...
Niet geheel waar. Je KAN een pihole ook van buitenaf benaderbaar maken, of het verstandig is en of je dat wilt is een 2de maar het kan welCompizfox schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:56:
AdAway.
[...]
Werkt dan ook alleen op je eigen netwerk.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Zoals gezegd gewoon met een VPN, simpel en veilig; plus extra handig als je bijvoorbeeld ook een NAS hebt draaien. Al is dat misschien wat makkelijk gezegd vanaf een glasvezel lijntje met fatsoenlijke upload.SpoekGTi schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:57:
[...]
Niet geheel waar. Je KAN een pihole ook van buitenaf benaderbaar maken, of het verstandig is en of je dat wilt is een 2de maar het kan wel
[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 08-09-2020 03:16 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dan ga je met VPN werken, oftewel zit je nog steeds op je eigen LAN. De PiHiole komt dan immers niet van jouw LAN af en toch doet die z'n werk op je mobiel.SpoekGTi schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:57:
[...]
Niet geheel waar. Je KAN een pihole ook van buitenaf benaderbaar maken, of het verstandig is en of je dat wilt is een 2de maar het kan wel
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Maar ook in websites.
[ Voor 21% gewijzigd door Thombias op 08-09-2020 08:08 ]
Installeer dan ook gelijk WireGuard en VPN naar huis als je niet thuis bentCompizfox schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:56:

/post
Edit: ziet nu dat dit een apple topic is... Blokada is ook voor iphones in de store, alleen heb ik daar geen ervaring mee
[ Voor 24% gewijzigd door greg-a op 08-09-2020 10:27 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
You are NIJL-ed!
Is gratis, maar zou er zelf ook eenmalig voor hebben betaald. Doet alles op het apparaat zelf, dus de data blijft op je apparaat. Ik verbaas me er over hoeveel uitgaande verbindingen er zonder worden gemaakt.
Werkt die ook in apps of enkel in Safari?SirLenncelot schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:25:
Ik gebruik zelf Wipr, die vond ik in het begin heel goed maar de laatste tijd loop ik door Wipr vast op sommige cookie walls. Je krijgt dan de pop-up niet te zien.
En kan je tijdelijk een app whitelisten?
Weet je het zeker? Waarom is de eerste vraag die je na installatie krijgt dan of er een VPN-profiel mag worden geinstalleerd? Of is dat een VPN naar localhost om alle verkeer te routeren?Rastapopoulos schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:23:
Is gratis, maar zou er zelf ook eenmalig voor hebben betaald. Doet alles op het apparaat zelf, dus de data blijft op je apparaat.
Zo niet en in het algemeen: houd er wel rekening mee dat al die tools gebruik maken van VPN's. Zeker als het gratis is: even goed letten op wie het tool maakt en wat het verdienmodel is. Als alle verkeer via hun servers loopt valt er een mooi profiel van je te maken om te verkopen aan diezelfde reclameboeren
Als je ze niet vertrouwt is een eigen VPN-server beter, imho.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
AdGuard al geprobeerd ?crack_en_hack schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:55:
Hallo Tweakers,
Ik ben opzoek naar een ad-blocker (mag betaald) voor advertenties in Apps te blokkeren.
Als ik zoek op ad-blockers zijn er uiteraard ontelbaar veel te vinden, en ze zeggen allemaal de beste blocks te hebben voor Safari, Chrome en noem maar op.
Maar wat ik zoek is een ad-blocker die juist de irritante advertenties binnenin apps kan blokkeren.
Denk aan advertenties in de Marktplaats, Facebook en Instagram.
Uiteraard wil ik best iets betalen voor ad-free apps maar dat is bij deze platformen helaas niet mogelijk, dus dan maar zo'n soort oplossing vinden.
@Rastapopoulos
The Lockdown VPN subscription grants unlimited data and encryption through the Lockdown VPN service. Lockdown VPN subscriptions have a free one week trial, after which you will be charged through your iTunes account. Price may vary by location. Your subscription will automatically renew unless canceled at least 24 hours before the end of the current period. Any unused portion of a free trial period, if offered, will be forfeited when the user purchases a subscription early. Manage your subscriptions in Account Settings.
[ Voor 27% gewijzigd door Hackus op 08-09-2020 12:22 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Android Only?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Op die PiHole een VPN server installeren en op je telefoon dat als VPN instellen.Compizfox schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:56:
AdAway.
[...]
Lijkt me wel gezien de restricties die je hebt op iOS (geen root e.d.).
Ik zie nu pas dat dit topic in het Apple-subforum staat, mijn excuus.
@Sand0rf @ZpAz Pi-hole thuis draaien en een VPN naar huis opzetten vind ik een stuk omslachtiger (en met meer bij-effecten) dan gewoon een passieve, lokale oplossing d.m.v. hosts zoals AdAway doet.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Heb al ruim 1,5 jaar een Raspberry Pi met VPN en Pi-Hole.F_J_K schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:05:
[...]Weet je het zeker? Waarom is de eerste vraag die je na installatie krijgt dan of er een VPN-profiel mag worden geinstalleerd? Of is dat een VPN naar localhost om alle verkeer te routeren?
Zo niet en in het algemeen: houd er wel rekening mee dat al die tools gebruik maken van VPN's. Zeker als het gratis is: even goed letten op wie het tool maakt en wat het verdienmodel is. Als alle verkeer via hun servers loopt valt er een mooi profiel van je te maken om te verkopen aan diezelfde reclameboerenEn valt mee te kijken met alle onversleutelde verkeer. En (afaik) -alle- verkeer als je niet oplet en een root certificate installeert.
Als je ze niet vertrouwt is een eigen VPN-server beter, imho.
De gratis VPN's vertrouw ik niet, zie de quote en de betaalde daar gebruik ik de VPN te weinig voor. de RPi is een eenmalige uitgave en werkt thuis ook meteen voor de PC's/laptops. Dus de aanschafkosten zijn per apparaat laag.
Handleiding installeren VPN: https://www.zwiebelfam.nl/raspberry-pi-3/
Pi-Hole is dan een regel code daarna via de terminal nog:
1
| curl -sSL https://install.pi-hole.net | bash |