Minimale parkeerschade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 18:25
Even benieuwd naar de mening van mijn fellow-tweakers. Ik (file)parkeer mijn auto voor de deur. Vrij krappe plaats aangezien een auto een stuk uit zijn parkeervak staat. Mijn auto staat geparkeerd (na een keer extra kijken), maar wel érg dichtbij de auto die uit zijn vak staat. Zo dichtbij dat mijn en zijn trekhaken naast elkaar staan. Ik laat hem bewust zo, zodat de auto voor mij er ook uit kan (die staat wel in zijn vak), de auto achter mij kan makkelijk wegkomen door de ruimte voor hem.

Vervolgens kom ik terug bij de auto. De auto achter me is weg, maar ik zie dat het vuil van mijn auto weg is bij mijn klep en minimale krasjes. Gelukkig heb ik een bewakingscamera, waarop ik zie dat men van de auto achter me de klep opent, zeer waarschijnlijk tegen mijn auto aan.

Ik vermoed dat het om bezoek van de buren verderop in de straat betreft. Het lijkt erop dat de lak van betreffende auto op mijn auto zit. Ik zou zelf nooit mijn auto openen tegen een andere auto namelijk. Zouden jullie 'moeilijk' doen om onderstaande schade, of valt dit onder normaal gebruik? Ik ken de betreffende buren verderop niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFqwe3onEfVW19BQPaokStjkW7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zidvURSLoDKJInU5reicwyry.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 19:29
Tja, het is niet leuk natuurlijk, maar ik zelf zou dit niet eens hebben opgemerkt als ik heel eerlijk ben.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41
Kloten, kleine tip. Ik denk dat je deze schade wel met dit spul kunt weg poetsen:

https://www.winparts.nl/s...-x-2-0-g10307/p35752.html

De vraag is of die paar euro het gezeur waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Even polijsten en het is weg waarschijnlijk.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ok dus je zet je auto zo dicht tegen een ander aan, dat de trekhaken elkaar zo goed als raken, en bent verbaasd? Als ik iets in m'n kofferbak kwijt moet, en er staat iemand zo dicht achter me, dan heeft ie wat mij betreft ook heel bewust het risico genomen dat er iets geraakt wordt. Ik ga echt m'n auto niet een meter naar voren zetten om iets even op te bergen als ik het even kan vermijden.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:56
JohnR schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:49:
Ok dus je zet je auto zo dicht tegen een ander aan, dat de trekhaken elkaar zo goed als raken, en bent verbaasd? Als ik iets in m'n kofferbak kwijt moet, en er staat iemand zo dicht achter me, dan heeft ie wat mij betreft ook heel bewust het risico genomen dat er iets geraakt wordt. Ik ga echt m'n auto niet een meter naar voren zetten om iets even op te bergen als ik het even kan vermijden.
Ben ik met je eens.

Maar ik zou mijn auto ook nooit zo lomp parkeren dat deze buiten mijn vak komt.

Daar zit deze persoon hartstikke fout.

@TereZz , ik zou het erbij laten. Grote kans dat je er alleen maar gezeik van gaat krijgen. Parkeer de volgende keer je auto niet zo dicht op een ander. Dan maar een straatje verderop staan. Of verhuis naar een huis met grotere parkeervakken/ een eigen oprit. Dat laatste heb ik gedaan nadat in 1 jaar mijn auto 3 keer gevandaliseerd is geweest door "buren".

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 16:43
Kan je zo weg polijsten en zie je niks meer van.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
Panzer_V schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:53:
Maar ik zou mijn auto ook nooit zo lomp parkeren dat deze buiten mijn vak komt.

Daar zit deze persoon hartstikke fout.
Lastig oordelen he. Misschien stond de rest van de auto's wel buiten de vakken toen deze automobilist aan kwam rijden en stond hij daar nu juist super netjes midden tussenin...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:13

Cyphax

Moderator LNX
Ook niet als je zelf eigenlijk heel slecht geparkeerd hebt? Dat je voor je auto heel veel ruimte hebt, en daarmee de mensen achter je dus ruimte minder? Dan neem je nog niet een heeeeeeel klein beetje verantwoordelijkheid en duw je je auto niet een metertje naar voren?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Laatst online: 10-05 06:41
Sorry, maar dat vind ik vrij asociaal eigenlijk. Kleine moeite om de auto een klein stukje naar voren te zetten. Er van uitgaande dat je probeert de andere auto niet te raken en niet zo lomp bent dat je de deur in de andere auto ramt totdat er ruimte is, is het waarschijnlijk nog sneller en makkelijk ook om de auto even te verplaatsen.

On topic, ik zou het hierbij laten en even poetsen. Waarschijnlijk zie je het niet meer na vijf minuutjes poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

Gormenghast schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:22:
[...]

Sorry, maar dat vind ik vrij asociaal eigenlijk. Kleine moeite om de auto een klein stukje naar voren te zetten. Er van uitgaande dat je probeert de andere auto niet te raken en niet zo lomp bent dat je de deur in de andere auto ramt totdat er ruimte is, is het waarschijnlijk nog sneller en makkelijk ook om de auto even te verplaatsen.

On topic, ik zou het hierbij laten en even poetsen. Waarschijnlijk zie je het niet meer na vijf minuutjes poetsen.
Het is ook een kleine moeite om je auto überhaupt niet zo dicht op een ander te zetten :?

En idd, gewoon de krasjes weg polijsten/poetsen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:00
Bij mij is het helaas niet fileparkeren - heb allemaal "gaten" in mijn deurlak, doordat kinderen / mensen met minder gevoel voor eigendom gewoon de deur opensmijten tegen mijn deur aan.
Laatst keer wat van gezegd omdat het kind z'n deur terugveerde, waarop de ouders zeggen: het is toch onze (auto)deur, dus heb jij niets mee te maken. Dat mijn auto er schade van oploopt geven ze geen fluit om.

Dan vind ik persoonlijk zo'n lichte kras wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 17:30
Heb je wel bewijs dat de buren vrienden verder op waren? Ik vind het reuze mee vallen.

Je kan kijken bij garages en onderhandelen. Ik had ook schade aan de onderkant van mijn auto aan de passagiers kant. Ik was toen tegen een groot steen aan gereden bij het parkeren.

Toyota vroeg €900 en via de verzekeraar zou het mij €1500! Met nieuwe deur wat helemaal niet nodig was. Die verzekeraar dacht ik heb hem te pakken.

Nou ik heb bij een garage laten repareren en met onderhandelen uitgekomen op €450! Het resultaat was, zoals nieuw! En de deur was niks aan de hand.

Dus je kan rondvragen

[ Voor 96% gewijzigd door Van der Berg op 08-09-2020 10:29 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Laatst online: 10-05 06:41
-tom-562 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:52:
[...]

Het is ook een kleine moeite om je auto überhaupt niet zo dicht op een ander te zetten :?
Ten eerste: sommige mensen zijn gewoon niet heel goed in parkeren. Of je dan in een auto moet stappen is een andere discussie.
Ten tweede, misschien was het voor hen niet mogelijk om de auto anders neer te zetten. Jij weet ten slotte niet hoe de situatie was toen zij moesten parkeren.
Ten derde: iemand anders parkeert minder netjes en dan ga jij mee in datzelfde (al dan niet bewust) slechte gedrag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dus dan beschadig je willens en wetens maar de auto van een ander? onbeschoft en strafbaar. En met wat geluk tref je de verkeerde, en heb je veel grotere problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:59:
Bij mij is het helaas niet fileparkeren - heb allemaal "gaten" in mijn deurlak, doordat kinderen / mensen met minder gevoel voor eigendom gewoon de deur opensmijten tegen mijn deur aan.
Laatst keer wat van gezegd omdat het kind z'n deur terugveerde, waarop de ouders zeggen: het is toch onze (auto)deur, dus heb jij niets mee te maken. Dat mijn auto er schade van oploopt geven ze geen fluit om.

Wanneer dat gebeurd vul je toch gewoon eenzijdig een europees schadeformulier in? Kijken of ze daar nog steeds zo over denken wanneer ze een rekening van 500 euro ontvangen. Daarin sta je volledig in je recht. Twee keer gedaan. Waarbij ik de tweede keer ook nog het genoegen had om die driftkikker te zien worden afgevoerd omdat hij tegen mijn auto stond te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Daarin tegen controleer ik altijd bij het parkeren. Ik kijk of er achter en voor mij voldoende ruimte is, zo niet dan zoek ik een andere plekje

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 18-06 18:10

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat is er gebeurd met 'een heer (of dame) in het verkeer'?

Regel 1: Ten alle tijde voorkom je schade aan mens en materiaal.
Regel 2: Zie regel 1.

Iemand die dicht achterop parkeert is niet het einde van de wereld. Kan de bestuurder nog instappen en kan de auto nog weggereden worden? Dan is er niets aan de hand.

Er is geen enkel excuus om de auto van een ander te beschadigen. Als je dat toch doet dan ben je asociaal bezig, ongeacht wat de andere partij zou doen/gedaan hebben.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@TereZz Die 'krasjes' lijken er al langer op te zitten, en is het geen deuk bovenaan je foto ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik heb zelfs een keer mee gemaakt dat de auto naast me zo dichtbij geparkeerd was. Ik kon er niet in aan de bestuurderskant. Ik moest via de passagiers ingang erin en overstappen om bij de bestuurderskant uit te komen. Bij een supermarkt. Ik heb niks ervan gezegd en vond het echt raar niet normaal

[ Voor 25% gewijzigd door Van der Berg op 08-09-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Van der Berg schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:15:
Ik heb niks ervan gezegd en vond het echt raar niet normaal
Het is raar, het is niet normaal, maar het is ook niet iets om je druk over te maken. Je had de juiste reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 12:03
Behoorlijk aso om zelf je auto zo dicht er tegen aan te zetten, je hebt zelf deze situatie veroorzaakt en dan gaan piepen om een mini wegpoetsbaar krasje dat je niet eens kan aantonen dat die er op zat omdat je auto onder een laag vuil zat.

Zal vast een gezellige straat zijn daar

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ga echt m'n auto niet een meter naar voren zetten om iets even op te bergen als ik het even kan vermijden.
Deze reactie is helaas tekenend voor de huidige Nederlandse maatschappij. Ik wordt er letterlijk misselijk van. Ik denk dat wij Nederlanders het meest egoïstische/-centrische volk ter wereld zijn.

Iedereen hier denk dat de regels niet voor hem/haar/het gelden en weigert ook maar om een nano-meter toe te geven.
:r

TS valt niets te verwijten imo, aangezien die netjes ruimte overliet voor de andere auto zodat deze weg kon rijden. Tokkie auto had gewoon een decimeter naar voren moeten rijden. Als je het op beeld hebt zou ik de schade zeker verhalen, meer vanuit een ethisch kader dan financieel.

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 08-09-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:30
Je kan moeilijk doen, maar wat win je ermee? Blijkbaar ziet je bewakingscamera te weinig om uitsluitsel te geven en de schade is zo minimaal en vaag dat daar ook weinig over te zeggen valt (ik vraag me überhaupt af of het door een achterklep komt, maar goed, ik ben geen expert).

Ik zou gewoon kijken of je dit niet weg kan poetsen/polijsten. Dan ben je voor een paar euro klaar ipv dat je een langdurig traject in gaat zonder een gegarandeerde uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GrooV schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:45:
Behoorlijk aso om zelf je auto zo dicht er tegen aan te zetten, je hebt zelf deze situatie veroorzaakt en dan gaan piepen om een mini wegpoetsbaar krasje dat je niet eens kan aantonen dat die er op zat omdat je auto onder een laag vuil zat.

Zal vast een gezellige straat zijn daar
Heb je überhaupt de TS gelezen? De auto staat er zo dicht op, omdat de buurman niet kan parkeren, en uit het vak staat. Hij kan prima vooruit wegrijden, maar is een luie lamzak, en ramt waarschijnlijk de achterklep open zonder te kijken.

*Ik zou m'n eigen auto daarom ook liever niet naast iemand zetten die niet parkeren kan in een vak. Betekent meestal dat ze sowieso niet zoveel waarde hechten aan tussen de lijntjes kleuren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Jeroenneman schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:25:
[...]

Heb je überhaupt de TS gelezen? De auto staat er zo dicht op, omdat de buurman niet kan parkeren, en uit het vak staat. Hij kan prima vooruit wegrijden, maar is een luie lamzak, en ramt waarschijnlijk de achterklep open zonder te kijken.

*Ik zou m'n eigen auto daarom ook liever niet naast iemand zetten die niet parkeren kan in een vak. Betekent meestal dat ze sowieso niet zoveel waarde hechten aan tussen de lijntjes kleuren.
Dus ga je voor eigen rechter spelen en een andere auto vast zetten? Je weet nooit hoe de situatie was voordat de TS parkeerde. Dan moet je maar de handhaving inschakelen als je het niet eens bent met iemand parkeerkunsten niet op deze manier oplossen.

En dan meteen iemand die je niet eens kent een luie lamzak noemen, niveautje hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

GrooV schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:05:
[...]

Dus ga je voor eigen rechter spelen en een andere auto vast zetten? Je weet nooit hoe de situatie was voordat de TS parkeerde. Dan moet je maar de handhaving inschakelen als je het niet eens bent met iemand parkeerkunsten niet op deze manier oplossen.

En dan meteen iemand die je niet eens kent een luie lamzak noemen, niveautje hoor...
Je leest niet goed. Er wordt niemand vastgezet. De auto die met de trekhaak tegen TS staat kan gewoon vooruit wegrijden. Waarom zou je handhaving inschakelen als jij je auto netjes binnen het vak zet, en de tegenpartij gewoon vooruit weg kan rijden 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Niet nodig om geweld te verheerlijken.

[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 08-09-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Jeroenneman Misschien was 't wel een auto met een elektrische, op afstand te openen en sluiten, kofferklep? Ik heb ook zo'n klep (met bijbehorende sensoren die schade moeten voorkomen) maar ik gebruik de afstandsbediening pas op het moment dat ik m'n auto in het zicht heb én ook zeker weet dat m'n klep niets gaat raken bij het openen. De klep komt bij mij ongeveer 50 Cm. buiten de achterbumper uit tijdens het openen (en dat geeft de camera bij het achteruit rijden dan ook keurig aan in het display).

Heb het helaas echter ook al vaak genoeg gezien dat mensen de klep op afstand openen waarbij de klep tegen de auto aan de achterzijde aan 'tikt'.

@TereZz De schade op de foto lijkt overigens eerder ontstaan te zijn doordat er iemand zichzelf met wat materiaal / een tas tussen de twee auto's door aan het wringen / sjouwen is geweest. Een kofferklep van een normale auto op die hoogte schade laten toebrengen is een beetje vreemd, of was het een bestelbus met (dubbele) achterdeuren? (Zelfs in dat laatste geval is 't een vreemde schade doordat er ook krassen boven op je bumperdeel zitten).

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 08-09-2020 15:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
uiteenlopende reacties, maar ik merk er wel een trend in.

Ik zal even verduidelijken dat op het filmpje duidelijk te zien is dat men met een gezin eerst kijkt (met de toeschouwende buur), de kinderen tussen de auto's door lopen(om aan de andere kant in te stappen oid), en de bestuurder en passagier kijkt naar de auto. Ze lijken wat in de kofferbak te willen zetten, dus de vrouw doet de klep voorzichtig open (gewoon een stationwagen), hij lijkt te 'hangen' op een stuk (dat de kofferklep niet dichtvalt, maar ook niet open wilt veren. Dit lijkt de auto niet te raken, maar het einde van de klep lijkt ook ter hoogte van de kentekenplaat te zitten. Vervolgens plaatst de vrouw wat in de auto, waarna de man wat in de auto plaatst, de klep eerst een stuk ophoog doet, vermoedelijk mijn auto nu wel raakt, en gelijk dichtgooit.

Het kenteken van de auto heb ik. Ik kan dus in principe een schadeformulier invullen. Ik heb verder geen soortgelijke schade aan de klep of de auto zitten zoals op de foto. Wel zag ik wat plekjes waar de kinderen langs zijn gelopen en het vuil op de auto meegenomen hebben, de plek van de schade was er zo één, maar de krasjes lopen verticaal (zoals de achterklep opent), en niet horizontaal zoals de kinderen gelopen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Cyphax schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:01:
[...]

Ook niet als je zelf eigenlijk heel slecht geparkeerd hebt? Dat je voor je auto heel veel ruimte hebt, en daarmee de mensen achter je dus ruimte minder? Dan neem je nog niet een heeeeeeel klein beetje verantwoordelijkheid en duw je je auto niet een metertje naar voren?
1) het is niet bekend of de andere auto slecht geparkeerd heeft. Wellicht stond ie er al een tijdje en heeft ie (net zoals veel mensen doen) gewoon aangesloten ongeacht de precieze grenzen van de vakken
2) nee, als mensen doelbewust hun trekhaak ongeveer tegen die van mij zetten, dan duw ik 'm niet naar voren
Gormenghast schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:22:
Dat mag je vinden, ik vind het net zo asociaal om een auto dusdanig te parkeren dat de trekhaken elkaar bijna raken.
Seth_Chaos schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:03:
Dus dan beschadig je willens en wetens maar de auto van een ander? onbeschoft en strafbaar. En met wat geluk tref je de verkeerde, en heb je veel grotere problemen.
Misschien, maar als ik met m'n armen vol aangewandeld kom en ik vermoed dat m'n kofferbakdeksel net open kan, dan ga ik niet alles op de stoep zetten, auto naar voren zetten, alles weer oprapen en in de kofferbak gooien. Dan gaat gewoon die bak open. Hetzelfde geldt als iemand z'n auto zo strak naast die van mij parkeert dat ik er niet / amper meer in kan. Jammer joh, dan had je even na moeten denken voor je 'm zo blind wegplempt. Ik ga niet over de middenconsole heen klauteren omdat een ander niet kan inparkeren.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 00:58
Polijsten en door met je leven.

Als iemand je daadwerkelijk heeft geraakt is het jammer en niet netjes, maar ik zou het zelf niet eens "schade" willen noemen.

Als jij bijna tegen de auto aan parkeert, dan neem je dit risico. Ja, ook als de ander fout staat geparkeerd. Dat zie jij immers al en neemt met die informatie de beslissing om je auto toch neer te zetten.

Als ik in een parkeergarage parkeer en iemand staat daar op de streep, dan zet ik hem er niet naast omdat ik wéét dat er schade kan komen wanneer die ander terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mccAin schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:21:
Als jij bijna tegen de auto aan parkeert, dan neem je dit risico. Ja, ook als de ander fout staat geparkeerd. Dat zie jij immers al en neemt met die informatie de beslissing om je auto toch neer te zetten.
Ik zie hier twee zaken:
  • Iemand die zichzelf niet geheel onbewust in een positie plaatst waarin die een hogere kans heeft om slachtoffer te worden (@TereZz).
  • Victim blaming (door @mccAin).
Het eerste is geen excuus voor het tweede.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 08-09-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
JohnR schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:
[...]

1) het is niet bekend of de andere auto slecht geparkeerd heeft. Wellicht stond ie er al een tijdje en heeft ie (net zoals veel mensen doen) gewoon aangesloten ongeacht de precieze grenzen van de vakken
2) nee, als mensen doelbewust hun trekhaak ongeveer tegen die van mij zetten, dan duw ik 'm niet naar voren

[...]

Dat mag je vinden, ik vind het net zo asociaal om een auto dusdanig te parkeren dat de trekhaken elkaar bijna raken.

[...]

Misschien, maar als ik met m'n armen vol aangewandeld kom en ik vermoed dat m'n kofferbakdeksel net open kan, dan ga ik niet alles op de stoep zetten, auto naar voren zetten, alles weer oprapen en in de kofferbak gooien. Dan gaat gewoon die bak open. Hetzelfde geldt als iemand z'n auto zo strak naast die van mij parkeert dat ik er niet / amper meer in kan. Jammer joh, dan had je even na moeten denken voor je 'm zo blind wegplempt. Ik ga niet over de middenconsole heen klauteren omdat een ander niet kan inparkeren.
Het gaat mij ook niet om het verwijt dat diegene slecht geparkeerd heeft. Of er nou iemand verder uit zijn vak stond, en de betreffende auto daarom zo neergezet heeft of niet. Hij had in ieder geval genoeg ruimte om er uit te komen op het moment dat ik mijn auto er neer wilde zetten, en op het moment dat diegene eruit ging.
De trekhaken raakten elkaar ook niet 'net niet', of per ongeluk niet. Die stonden naast elkaar. Ik heb zelf echt wel opgelet niets te raken (ook de auto voor me niet bij het insturen).

Enige optie die ik had was niet op de betreffende parkeerplek parkeren. Hem verder van betreffende auto vandaan parkeren zou betekenen dat de auto voor me er lastig uit zou kunnen.

Ter aanvulling van het starten van dit topic: Het gaat me niet perse om de schade an sich. Zonde, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij verkoop uit invloed zal hebben op de verkoopprijs. Maar het zijn wel krasjes, en je voelt ze met je nagel. Ik zal er niet speciaal krasremovers voor aanschaffen en aanbrengen. Mocht ik hem ooit willen polijsten, dan zullen ze gok ik niet meer zichtbaar zijn. Het gaat me meer om de discussie, en of dit een mooi punt is die gemaakt kan worden naar de betrokkenen. Een brief van hun verzekeraar dat er door hun schade is gemaakt zal natuurlijk wel impact maken, maar zal dat ook positieve impact zijn? Zullen ze zuiniger met spullen van anderen omgaan?

[ Voor 16% gewijzigd door TereZz op 08-09-2020 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 14:17
Ze zullen een vergrootglas zoeken om de schade te vinden en vervolgens exclameren dat hiervoor al voor honderden euro's aan kosten gemaakt wordt voor het versturen van brieven e.d.

Als je zo staat dat trekhaken in elkaar haken, dan leg je jezelf wel op de stip. Als de andere auto al iets achteruitrolt bij het loshalen van de handrem dan heb je al schade.

Bij veel lange langsparkeerstroken zie je wel vaker dat de vakindeling optioneel is om meer auto's kwijt te kunnen. Als je als laatste weggaat, sta je er opeens als een hork bij, terwijl het in de volle situatie er prima uitzag.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

Sommigen zien een auto als gebruiksvoorwerp, anderen zien het als een museumstuk. Als ik in Parijs rondrijd zie ik eigenlijk nauwelijks een auto zonder deuk. Kijk ik in afrika of zuid-oost azie komt dat ook nauwelijks voor. In 'murica is het afhankelijk van de locatie. In NL ook.

Zo heb ik in een parkeergarage moeten parkeren waar het parkeervak op wielbasis breed genoeg was. Twee vakken naast elkaar, tussen betonnen muren in. Twee auto's naast elkaar en je mag uitstappen via de achterklep.

Als je echt waarde hecht aan het in optimale staat behouden van de lak, dan heb je een eigen oprit nodig waar je je wagen neerzet. Bij voorkeur in een garage. Dat dat in west Nederland niet te betalen is de afweging tussen woonlocatie en auto-hobby.

Je kunt in een normale woonwijk niet verwachten dat als je je auto aan de straat parkeert, er geen lakschade ontstaat. Zeker niet als het een wijk is waar ook kinderen wonen. Je auto wordt dan vanzelf een gebruiksvoorwerp.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

TereZz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:27:
Een brief van hun verzekeraar dat er door hun schade is gemaakt zal natuurlijk wel impact maken, maar zal dat ook positieve impact zijn? Zullen ze zuiniger met spullen van anderen omgaan?
En hoe ga je aantonen dat precies die auto verantwoordelijk is geweest voor exact deze schade? Ik denk dat de beste les is om volgende keer fatsoenlijk in te parkeren en andere mensen zowel aan de voor- als achterkant wat ruimte te geven.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gevalletje uitlokking / road rage? maar juridisch wel sterk vermoed ik als een expert de lak kan matchen met de dader + video beelden.

[ Voor 4% gewijzigd door JJ Le Funk op 08-09-2020 14:19 ]

~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JohnR schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:

Daar is niets misschien aan, dat is knetterasociaal gedrag. Onvoorstelbaar dat je zo'n kleine moeite niet wenst te nemen voor je medemens. Je hebt het over blind wegplempen, misschien maakt iemand simpelweg oprecht een fout en is er van vermeende opzet geen enkele sprake. Dan is het natuurlijk superstoer om gewoon die bak open te knallen ongeacht het gevolg. Ik vind het vooral stoer internetgeblaf eerlijk gezegd, er zal normaliter wel enige nuance in zitten hoop ik toch.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 14:18

E-Vix

Nu met sneeuw!

TereZz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:12:
[knip] Wel zag ik wat plekjes waar de kinderen langs zijn gelopen en het vuil op de auto meegenomen hebben, de plek van de schade was er zo één, maar de krasjes lopen verticaal (zoals de achterklep opent), en niet horizontaal zoals de kinderen gelopen hebben.
Die verticale krasjes bewijzen dus dat het niet van de andere auto komt.

Als je je achterklep open doet en deze komt tegen een andere auto, dan loopt deze direct vast. Dan kan hij niet nog een paar centimeter verder gaan om zo een krasje te veroorzaken.
Ook als ik naar je foto kijk lopen de krasjes iets schuin. Ik denk eerder dat die krasjes komen van een keer te dicht op bosjes parkeren, of van het in- of uitladen van spullen uit jouw auto.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Alleen naar de originele post van je gekeken en de foto. Dit is door ieder poetsbedrijf of wellicht door je zelf op te lossen. Die zetten er 10 seconden een polijstmachine op en klaar. Maak het jezelf niet te moeilijk zou ik zeggen. Voelt altijd lekker als het weg is. Blijft wel zuur hoor, snap je gevoel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Als je beide een trekhaak aan ruimte hebt achter de wagen, hoe kan de klep dan de andere wagen raken? Is dat fysiek wel mogelijk? Mijn klep gaat met opgaan niet uitsteken naar achteren buiten de bumper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

swtimmer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:52:
Als je beide een trekhaak aan ruimte hebt achter de wagen, hoe kan de klep dan de andere wagen raken? Is dat fysiek wel mogelijk? Mijn klep gaat met opgaan niet uitsteken naar achteren buiten de bumper...
Dat is bij een station anders.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

FirePuma142 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:03:
[...]

Dat is bij een station anders.
ah ja, duh! 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Ok dus jij zet je auto ver buiten je vak en je verwacht dan van een ander die zijn auto wel netjes kan parkeren dat ie uit jouw buurt blijft? Lekker asociaal zeg. En dat krijgt dan ook nog 11 likes. Sommige mensen denken echt dat de hele wereld alleen voor hen is |:(

Bij ons voor de deur ook: er staat netjes een streep halverwege de 2 parkeervakken en als onze buren bezoek hebben dan staan ze met enige regelmaat ver over de middellijn geparkeerd, zodat ik mijn auto daar eigenlijk nauwelijks meer voor kan zetten. Mensen zijn te lui om de auto nog even een meter naar achter te rijden, wanneer ze geparkeerd zijn.

Als jij dan schade maakt aan mijn auto, terwijl ik wel goed geparkeerd sta en jij niet, dan kom ik echt wel achter je aan hoor. En al helemaal als diegene dan nog zo'n egoïstische en asociale attitude heeft als JohnR hierboven...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
Anoniem: 1031525 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:39:
[...]

Ok dus jij zet je auto ver buiten je vak en je verwacht dan van een ander die zijn auto wel netjes kan parkeren dat ie uit jouw buurt blijft? Lekker asociaal zeg. En dat krijgt dan ook nog 11 likes. Sommige mensen denken echt dat de hele wereld alleen voor hen is |:(

Bij ons voor de deur ook: er staat netjes een streep halverwege de 2 parkeervakken en als onze buren bezoek hebben dan staan ze met enige regelmaat ver over de middellijn geparkeerd, zodat ik mijn auto daar eigenlijk nauwelijks meer voor kan zetten. Mensen zijn te lui om de auto nog even een meter naar achter te rijden, wanneer ze geparkeerd zijn.

Als jij dan schade maakt aan mijn auto, terwijl ik wel goed geparkeerd sta en jij niet, dan kom ik echt wel achter je aan hoor. En al helemaal als diegene dan nog zo'n egoïstische en asociale attitude heeft als JohnR hierboven...
Pak gewoon een ander plekje als het niet past, niemand heeft recht op een openbare parkeerplek.

Mensen die openbare parkeerplekken toe-eigenen om dat die toevallig voor hun deur ligt zijn nog het ergst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Als je commentaar hebt op een ingreep, dan mag dat via een DM aan de betreffende mod (mij dus) of admin (@Orion84), maar niet in het topic. Het algemeen beleid #oneens

Verder willen we hier gewoon geen uitingen van haat jegens andere mensen zien, hoe "fictief" ook.

[ Voor 79% gewijzigd door deepbass909 op 10-09-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:54

MLLL

Palm Treo 650

Oud slopertje kopen van 14 jaar oud en je maakt je niet meer druk om parkeerschades door anderen.
Werkt voor mij al jaren prima zo, ik koop mijn auto's het liefst als met parkeerdeukjes en krasjes die zijn goedkoper en ik hoef mij niet meer druk te maken als ik zelf wat bij rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MLLL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:39:
Oud slopertje kopen van 14 jaar oud en je maakt je niet meer druk om parkeerschades door anderen.
Werkt voor mij al jaren prima zo, ik koop mijn auto's het liefst als met parkeerdeukjes en krasjes die zijn goedkoper en ik hoef mij niet meer druk te maken als ik zelf wat bij rijd.
"The first cut is the deepest ....". En die rijdt je er dan ook 't liefste helemaal eigenhandig zélf in :P

Ik rijd al sinds ruim 30 jaar alléén maar met eigen nieuw 'speelgoed' gedurende max. 4 jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:30
TereZz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:12:
maar de krasjes lopen verticaal (zoals de achterklep opent), en niet horizontaal zoals de kinderen gelopen hebben.
Als je een stuk inzoomt dan zie je duidelijk dat de krasjes niet alleen verticaal lopen. Ik zie horizontale strepen, diagonale strepen, zelfs een soort 'm'-figuur, boven het onderste gedeelte (in de witte reflectie) is er ook nog een wirwar aan vegen (kunnen vingers zijn maar goed), helemaal rechts nog twee strepen (1 horizontaal en 1 diagonaal) en er lijken zelfs kleine pu(n)tjes te zijn achter gelaten.

Hoe je dat voor elkaar krijgt met een achterklep, ik vraag het me oprecht af.
Een brief van hun verzekeraar dat er door hun schade is gemaakt zal natuurlijk wel impact maken, maar zal dat ook positieve impact zijn? Zullen ze zuiniger met spullen van anderen omgaan?
Nou, ik denk het niet. Maar goed, als je toch al energie wilt steken in dit gedoe kun je net zo goed aangifte doen...(verlaten plaats ongeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39

Croga

The Unreasonable Man

TereZz schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:27:
Als er al een verzekering is die hier überhaupt iets mee gaat doen:
Nee, dit gaat niets veranderen aan het gedrag van de ander. Zeker niet in positieve zin. Als die persoon daar al voor open zou staan, had hij zich gemeld wanneer de schade ontstaan was.

Je hebt dus twee opties:
- Je er druk over maken. Melden bij de verzekering, de strijd met de verzekering aan gaan wat bewijs betreft, áls dat al lukt je druk maken over wat de ander gaat krijgen. Eind resultaat is een hoge bloeddruk, verhoogde verzekeringskosten voor ons allemaal (de kosten die ze hier voor moeten maken staat in geen enkele verhouding tot de kosten voor het herstellen van de schade) en geen enkele impact op die persoon die zal blijven zeggen "Nope, heb ik niet gedaan"
- Je er niet druk over maken. Niet op 2 centimeter van de "kras" kijken, dan zie je hem nooit meer. Eind resultaat is dan een prettiger leven ;-)

De schade is op de foto al nauwelijks te zien, laat staan als je er een halve meter vanaf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Croga Komt bij dat de beweringen van de TS niet overeen komen met dát wat er op de (enige) foto in de OP hier te zien is.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 08-09-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:51
Ik snap je frustratie maar er is echt een grote kans dat die schade er allang zat. Loop maar eens met een wijkopenautos opkoper om je auto, het zal je verbazen wat er al op je auto zit aan krasjes ;)

Helaas valt dit pas op wanneer je er naar op zoek gaat, zoals nu. Krasjes op een achterklep komen super vaak voor, spullen/jassen/takken noem het maar op. De kans dat dit er al zat ipv de achterklep is echt zeer realistisch.

En voor de rest is anticiperen op andersmans fouten is niet alleen bij rijdende voertuigen belangrijk, ook als ze geparkeerd staan. Dus de volgende keer als er iemand verkeerd staat > Andere plek zoeken :)

Ik had tijdje geleden dat iemand tegen mij aanreed in een vak terwijl ik geparkeerd stond.
Ik daarna inspecteren bij mijn wielkuip en ja hoor krasjes precies op die plek gevonden. Toen ik echt ging kijken zag ik die mini plekjes wel op meerdere plaatsen. Toen de conclusie maar getrokken dat ze er al zaten en ze nooit eerder hebben gezeten. Maar op dat moment was mijn eerste gedachte: DAt was die auto

(ik was ook flink pissig, welke drol gaat er met zijn suv en 360 cameras in een krap supermarkt vak parkeren als hij dit schijnbaar niet kan :( ) Ik snap dat je een grote auto wilt rijden, maar pak dan een lekker ruim vak of leer met de systemen omgaan)

[ Voor 49% gewijzigd door laurens0619 op 08-09-2020 21:19 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1