Toon posts:

PCI Express usb controller, past deze op de Gigabyte Sniper?

Pagina: 1
Acties:

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb wat usb 3.0 poorten alleen zijn die vol. Ik wil 4 poortjes erbij, liefst met de snelste optie (USB 3.2) maar weet niet of dit op dit bordje haalbaar is

Het moederbord waar het om gaat is een Gigabyte Sniper H6, zie foto's ter ondersteuning.

Belangrijkste vraag is past deze controller op de moederbord, ik zie wel pci express 16 maar via tweakers pricewatch zie ik een apart kopje met pci express (zie foto's)

Laat de controller de huidige usb 3.0's met rust (om het maar heel on-vakkundig uit te drukken)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-tja negeren is ook een optie... succes verder-

[Voor 134% gewijzigd door spone op 07-09-2020 20:07]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, gaat gewoon werken.

En die controller laat de onboard USB3 controllers met rust om 't zo te zeggen, het is echt een op zich staand apparaat wat dat betreft.

• loek6000
@TERW_DAN hartstikke goed en bedankt voor de snelle reactie. Die doe ik dus op mijn wensenlijstje

• loek6000
Trouwens, maakt het nog wat uit in welke pci express ik deze plaats als ik die snelheid ook wil?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

loek6000 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:56:
Trouwens, maakt het nog wat uit in welke pci express ik deze plaats als ik die snelheid ook wil?
Nee. Als het een x1 kaart is dan maakt het niets uit.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kaartje dat je linkt heeft USB 3.2 gen1 poorten. Dit is een verwarrende benaming voor USB 3.0 poorten. De snelste USB standaard is momenteel USB 3.2 Gen2x2 (20Gbps) maar daar heb ik nog geen insteekkaarten van gezien. Wel vind je gemakkelijk USB 3.2 Gen2 kaarten (10Gbps).

Los daarvan zou een PCI-E 1x kaartje in eender welk slot moeten werken. Veel USB 3.2 Gen2 kaarten zijn echter 4x kaarten en dan zou je best het 16x of het 4x slot nemen.

Verder zou ik zelf de kaart in je 16x slot steken als die nog vrij is omdat deze de enige is die direct naar je CPU loopt. De andere PCI-E sloten in je moederbord gaan via de H97 chip naar de CPU. Op zich gaat dit voor vrijwel elke use case niet uitmaken maar in een zeldzaam geval zou het kunnen dat de link tussen de H97 en je CPU verzadigd geraakt met ander verkeer. Er gaan immers veel zaken over die link: communicatie met S-ATA apparaten, bestaande USB poorten, netwerkverkeer, ...

• loek6000
@TERW_DAN @Admiral Freebee bedankt voor nadere uitleg. Geruststellend dat ik de aankoop kan doen, ik zit al jaren te klungelen met externe hubs die nooit lekker werken

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:11
Heb je een videokaart of gebruik je de onboard videouitgangen van het moederbord?

• loek6000
@Uszka Video via het moederbord, dus alle poorten zijn vrij :)

• loek6000
Even nog een vraag hierover: Ik zie dat er een molex connector aanwezig is (ik krijg het product morgen binnen) moet ik deze voorzien van stroom of haalt hij deze uit het moederbord zelf?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
loek6000 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:35:
Even nog een vraag hierover: Ik zie dat er een molex connector aanwezig is (ik krijg het product morgen binnen) moet ik deze voorzien van stroom of haalt hij deze uit het moederbord zelf?
Die hoor je ook aan te sluiten zodat de poorten voldoende stroom kunnen leveren.

• loek6000
@spone sorry, ik heb jouw bericht niet gelezen, was totaal onbedoeld, ik ben pas sinds kort hier weer actief, misschien ligt het daar aan..... nogmaals mijn excuses.

Even ter informatie, koop dit kaartje NIET!!! Ik weet niet of ik hier het bewust product mag noemen, maar wat een onding. Na het installeren van dit kaartje was Windows totaal op slot en kon niet meer bij mijn data (zie screenshot) ik heb een grote reddingsactie moeten uitvoeren om mijn data weer terug te krijgen, deze hele dag mee bezig geweest, terwijl ik meer dan 30 jaar met pc's werk, maar dit ding is waardeloos!

Na verloop van tijd toch nog in meerdere pci express poorten geprobeerd ook dat hielp niet, pc startte alweer langzaam op. En ja ik heb de juiste drivers geïnstalleerd.

Hele grote afrader, alleen maar ellende met dit ding sinds begin van de ochtend tot aan nu (19:55) Ding gaat terug en als er ooit nog 1 in komt dan kijk ik voor een betere kwaliteit.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie respons!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee