5.1 combo ter vervanging van Canton Movie 95

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik zoek een?
5.1 opstelling ter vervanging van mijn Canton movie cx80 5.1 set (sorry foutje in de titel)

Wat is je budget?
Max 600 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral films & series via Netflix of andere 4K bronnen

Wat heb je zelf al gevonden?
Staat niet in de pricewatch, maar de Wharfedale DX-2 5.1 krijgt veel positieve reacties. Jammer genoeg nergens te vinden (op Amazon.nl wel maar weet niet of dit betrouwbaar is).

Daarnaast de Teufel Ultima 20 5.1 gevonden, maar niet altijd positieve ervaringen gevonden met de sub die erbij zit

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er soortgelijke sets (hoeft geen kant en klare set te zijn natuurlijk) die beter zijn dan mijn huidige Canton-opstelling voor max 600 EUR?

Ik ben niet dé grote audiofiel die elk hoog en elk laag perfect moet mee hebben, maar wil wel een lekker geluid bij een film, wil de dialogen mooi kunnen horen en wil het laag kunnen 'voelen'

Enige voorwaarde is dat het bookshelf luidsprekers zijn, vrouw en kinderen wensen geen grote zuilen :-).

Ter info, TV = LG OLED65CX, versterker = Denon AVR-X2700H.

[ Voor 1% gewijzigd door praet0rian op 07-09-2020 19:19 . Reden: Foutje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Gezien het feit dat je de Teufel 20 5.1 aandraagt ga ik er vanuit dat je dus ook naar bookshelf speakers wilt kijken. Dit is sowieso al een vooruitgang boven je Canton set welke bestaat uit satellieten/melkpakjes en een Sub. De Canton Sub doet al veel te snel mee in het mid-laag aangezien de satellieten simpelweg niet laag genoeg kunnen. Bookshelf speakers kunnen een stuk lager, wat al voor een behoorlijke verbetering in het mid en mid-low gaat zorgen.

Je zou ook eerst kunnen beginnen met een 2.0 / 2.1 setje en daarna rustig door uitbreiden. Van belang is dat je, je front en center speaker van hetzelfde merk/serie houdt en de rear en sub mogen gerust van een ander merk. Rear speakers zijn veelal effecten, hier zou je zelfs je huidige speakers voor kunnen gebruiken.

Zelf heb ik Q-Acoustic 3020 front en de 3090C als center. Als rear gebruik ik kleine Harman kardon speakers en ik gebruik een Canton sub.

Mijn advies zou zijn om eerst te kijken naar een mooi setje front en center speakers. Met 600 euro kom je al een aardig eind. Vervolgens gebruik je nog even 2 speakers van je huidige set als rear en je sub. Als eerste zul je daarna je Sub kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een SVS SB1000. Als laatste pak je, je rear speakers.Het beste ga je in een Hifi winkel (dus niet mediamarkt...) luisteren naar wat jij mooi vindt, speakers koop je op klank en niet op specs.

Wil je wel in één keer klaar zijn kun je nog kijken naar:

pricewatch: Jamo S 803 HCS (Zwart)
met je huidige sub of eventueel:
pricewatch: Jamo S 810 (Zwart)

2e kansje, alleen geopende doos: https://www.plattetv.nl/p...s803-hcs-zwart-23803.html

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 09-09-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
NL_Scratch schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:02:
Gezien het feit dat je de Teufel 20 5.1 aandraagt ga ik er vanuit dat je dus ook naar bookshelf speakers wilt kijken. Dit is sowieso al een vooruitgang boven je Canton set welke bestaat uit satellieten/melkpakjes en een Sub. De Canton Sub doet al veel te snel mee in het mid-laag aangezien de satellieten simpelweg niet laag genoeg kunnen. Bookshelf speakers kunnen een stuk lager, wat al voor een behoorlijke verbetering in het mid en mid-low gaat zorgen.

Je zou ook eerst kunnen beginnen met een 2.0 / 2.1 setje en daarna rustig door uitbreiden. Van belang is dat je, je front en center speaker van hetzelfde merk/serie houdt en de rear en sub mogen gerust van een ander merk. Rear speakers zijn veelal effecten, hier zou je zelfs je huidige speakers voor kunnen gebruiken.

Zelf heb ik Q-Acoustic 3020 front en de 3090C als center. Als rear gebruik ik kleine Harman kardon speakers en ik gebruik een Canton sub.

Mijn advies zou zijn om eerst te kijken naar een mooi setje front en center speakers. Met 600 euro kom je al een aardig eind. Vervolgens gebruik je nog even 2 speakers van je huidige set als rear en je sub. Als eerste zul je daarna je Sub kunnen vervangen voor bijvoorbeeld een SVS SB1000. Als laatste pak je, je rear speakers.Het beste ga je in een Hifi winkel (dus niet mediamarkt...) luisteren naar wat jij mooi vindt, speakers koop je op klank en niet op specs.

Wil je wel in één keer klaar zijn kun je nog kijken naar:

pricewatch: Jamo S 803 HCS (Zwart)
met je huidige sub of eventueel:
pricewatch: Jamo S 810 (Zwart)

2e kansje, alleen geopende doos: https://www.plattetv.nl/p...s803-hcs-zwart-23803.html
Ik heb zonet 2de hands (ongebruikt) volgende aangeschaft:
- 2x Wharfedale Diamond 310
- 1x Wharfedale SW10 sub

Ik koop ook nog de Wharfedale Diamond 300C center speaker aan, en breidt nadien de achterste boxen aan.

Hopelijkj een goede keuze :-)