Welke Nefit thermostaat?

Pagina: 1
Acties:

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-01 07:24
Het huis dat wij recent betrokken heeft een wat oudere Nefit Topline Compact CW4 ketel met een oude vergeelde Nefit Moduline 300 thermostaat die soms uitvalt bij aanraken.

Ik weet dat ik een Nefit thermostaat nodig heb voor deze ketel.

In m'n vorige huis had ik een Remeha ketel met iSense thermostaat wat me goed beviel. Precies genoeg poespas zonder overkill.

Welke Nefit thermostaat is vergelijkbaar met een iSense bijvoorbeeld? Een Nefit Easy is me te duur voor deze ketel dus dat houdt me waarschijnlijk gebonden aan iets uit de Moduline serie?

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 07:14
Ik heb recent m'n Moduline 100 vervangen door een 300. Die zijn goed op Marktplaats te vinden. De 100 heeft alleen een temperatuurinstelling, de 200 heeft alleen dag/nacht. De 400 is volgens mij in de meeste gevallen overkill.

Volgens mij doen Nefit-ketels uit dit tijdperk niet aan Opentherm, dus je keuzes zijn beperkt. Ik denk dat de 1000-4000 serie ook werkt, maar denk ook aan de leeftijd van je ketel.

Als-ie uitvalt bij het aanraken, bedenk ook dat de thermostaat gevoed wordt vanuit je CV ketel. Mogelijk is de draad niet goed meer, of misschien begint de ketel zelf al kuren te vertonen.

[ Voor 18% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 07-09-2020 17:51 ]

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Of een convertor die ems (nefit) protocol omzet naar opentherm plaatsen.
Dan heb je meer keus.

Please state the nature of the technical emergency

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Voor wat betreft dat uitvallen: dat is meestal omdat de contactjes van de grondplaat even geen contact meer hebben met de thermostaat zelf. Het kan nog helpen om die schoon te maken, en/of ze iets naar buiten proberen te buigen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Lensent
De Moduline 2050 lijkt het meest op wat ik zoek denk ik na nog eens gegoogled te hebben.

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08-2025
Met wat geluk kan je ook alleen een nieuwe grondplaat op de kop tikken. Wellicht dat dat het probleem al oplost.

• Lensent
Los van dat probleempje vind ik de opties vh ding erg beperkt en issie gewoon lelijk in de woonkamer haha
Pagina: 1