eXtreme newbie vraag waarschijnlijk

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik heb een keer een mix van een paar gasten gedownd. Was één mp3'tje en een .cue file.
Die gasten zeiden dat je die mp3 moest omzetten naar wav (heb ik dus gedaan) en dat je de hele zooi kon branden met de .cue zodat je verschillende nummers op je cd hebt ipv maar een lange track.
Hoe moet dit? ik heb gezocht, maar kan niet het antwoord op mijn vraag vinden.

Een antwoord als "dan moet je die cue file openen met nero" kan ik ook wel verzinnen maar ik weet echt niet hoe dat moet.
dus kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe het moet?

sorry dat ik jullie moet lastig vallen met mijn n00b vraag, maar dit is de eerste keer dat ik dit doe.

bij voorbaat dank

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Als het mp3-tje normaal werkt, althans dat veronderstel ik.

Dan kan je deze mp3 gewoon m.b.v. Nero of Adaptec Easy CD Creator meteen branden op een cd. Het programma zet hem dan om in WAV ->CD :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Fubaruba
als ik dat doe heb ik één nummer van 74 minuten. ik wil dus dat mbv die .cue file de cd wordt ingedeeld in ik geloof 12 nummers. Zodat ik ook een nummertje kan skippen enzo...

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Volgens mij is een cue file een file die bij een bin file hoort. Dit hoort volgens mij bij cdrwin, die kan aan de hand van een cue file denk ik wel de cd branden, probeer het dus eens met load cuesheet...

Verwijderd

volgens mij moet je eerst die hele mp3 in een wav omzetten (met winamp b.v.) en dan m.b.v. dat cue file een cd branden. Ik denk dat die cue file het brandprogramma vertelt hoe die het wav file op de cd moet zetten en dan met name hoe de verschillende tracks ingedeeld moeten worden.

succes!

• Fubaruba
Een antwoord als "dan moet je die cue file openen met nero" kan ik ook wel verzinnen maar ik weet echt niet hoe dat moet.
Ik denk dat die cue file het brandprogramma vertelt hoe die het wav file op de cd moet zetten en dan met name hoe de verschillende tracks ingedeeld moeten worden.
dan bedoel ik. DAT weet ik al. de vraag is alleen HOE het moet. en er zat GEEN .bin bij de mp3 die ik heb gedownload. Het moet gewoon zo kunnen.
Let op: de .nfo file.
DJ Nick H. & DJ Ed X. - Live @ Home [Progressive Mix]

Done on a cloudy day:

Contents:
DJ Nick H. & DJ Ed X - Live @ Home [Progressive Mix].nfo
DJ Nick H. & DJ Ed X - Live @ Home [Progressive Mix].mp3
DJ Nick H. & DJ Ed X - Live @ Home [Progressive Mix].cue
DJ Nick H. & DJ Ed X - Front.jpg
DJ Nick H. & DJ Ed X - Back.jpg

To Burn the .cue file convert the .mp3 file to CD.WAV.

Put it in thesame dir as the cue file is in.

And there you go, Listening Pleasure For Y'all.

Greetz DJ Nick H.
en nou? :'(

Verwijderd

in die info file staat toch precies wat je moet doen:

die mp3 file omzetten naar 'CD.WAV' doormiddel van bv. winamp: in winamp ga je naar options/preferences/output -> die zet je op 'Null Disk Writer Plug-in' dan ga je naar configure (in datzelfde venster) en selecteer je in welke directory je de cd.wav wilt hebben.

en dan in winamp gewoon op play drukken (niet vergeten om de instellingen weer terug op direct sound te zetten als je klaar bent)

in diezelfde directory gooi je die .cue file

en dan in CDRwin fikken die hap...

(ik weet niet dat cdrwin met wav files kan werken want ik gebruik het nooit)

je zei dat je een newbie bent, dus vandaar die uitgebreide uitleg...

mazzul
Pagina: 1