Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe pc wil niet starten. Reboot and select proper Boot...

Pagina: 1
Acties:

• DenZon
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb vandaag sinds jaren weer een pc in elkaar gezet. Als ik nu de pc wil starten krijg ik de volgende melding: Reboot and select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key. Nu is het zo dat ik een SSD 1tb heb gemonteerd maar het lijkt of dit niet word herkend. Als ik de pc opstart zonder de SSD kom ik juist wel in de BIOS.

Wie o wie zou mij kunne helpen met dit probleem.

Alvast bedankt!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Uit welk merk en type onderdelen heb je het systeem opgebouwd?

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

1. Heb je gekeken of de SSD in de bios zichtbaar is?
2. Heb je een OS (Windows geïnstalleerd?

44

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet wel eerst Windows op de SSD zetten. Dan wordt-ie ook pas herkend in je BIOS als opstartapparaat.

Dat hij zonder SSD meteen de BIOS in duikt betekent dat hij normaal werkt.

Dus, even een Windows installer maken, daarvan opstarten en die op je verse SSD zetten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11 17:31
Hoe je dit best doet kan je onder andere hier makkelijk vinden: YouTube: How to install Windows on your new SSD | OS install

• DenZon
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Bedankt voor de reacties. Ii ben er ondertussen uit gekomen. Ik moest de USB in de pc steken en dan aanzetten. Toen kreeg ik het blauwe scherm en kon ik Windows installeren ;)
Pagina: 1