Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc vooral gebruiken als aanvulling op mijn consoles (PlayStation en Switch) voor het spelen van strategiespellen waarbij muis en toetsenbord (bijna) onmisbaar zijn. Bijvoorbeeld Civilization VI en Crusader Kings III, maar ook The Sims en Cities: Skylines. Daarnaast zou het fijn zijn als de PC emulators zoals Dolphin en Redream zou kunnen draaien zonder al te veel haperingen. Ik zou het top vinden als ik strategiespellen de komende vijf jaar op 60fps 1080p kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik rond de 800 euro uitgeven, maar de uiterste prijs ligt op ongeveer 1100 euro. En dat dan inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor (24 inch 1080p, volgens mij niet echt bedoeld voor gamen maar voorlopig prima), draadloze muis en toetsenbord. Daarnaast nog een externe SSD van 1GB met USB3.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat één fatsoenlijke videokaart, en dan niet eens het ruigste model genoeg is. Zolang ik maar soepel strategiespelletjes kan spelen met 60fps in 1080p ben ik een happy camper.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken boeien me niet echt, zolang het maar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder geen eisen, behalve dat ik de kast het liefst zo onopvallend mogelijk heb.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen verstand van dus daar blijf ik het liefst van weg.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bevestigen of mijn vermoedens een beetje kloppen: een prima videokaart, niet al te ruig. Een middle of the road processor, 16GB RAM en een SSD.
Ik wil de pc vooral gebruiken als aanvulling op mijn consoles (PlayStation en Switch) voor het spelen van strategiespellen waarbij muis en toetsenbord (bijna) onmisbaar zijn. Bijvoorbeeld Civilization VI en Crusader Kings III, maar ook The Sims en Cities: Skylines. Daarnaast zou het fijn zijn als de PC emulators zoals Dolphin en Redream zou kunnen draaien zonder al te veel haperingen. Ik zou het top vinden als ik strategiespellen de komende vijf jaar op 60fps 1080p kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik rond de 800 euro uitgeven, maar de uiterste prijs ligt op ongeveer 1100 euro. En dat dan inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor (24 inch 1080p, volgens mij niet echt bedoeld voor gamen maar voorlopig prima), draadloze muis en toetsenbord. Daarnaast nog een externe SSD van 1GB met USB3.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat één fatsoenlijke videokaart, en dan niet eens het ruigste model genoeg is. Zolang ik maar soepel strategiespelletjes kan spelen met 60fps in 1080p ben ik een happy camper.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken boeien me niet echt, zolang het maar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb verder geen eisen, behalve dat ik de kast het liefst zo onopvallend mogelijk heb.
Ga je overklokken?
Nee, daar heb ik geen verstand van dus daar blijf ik het liefst van weg.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bevestigen of mijn vermoedens een beetje kloppen: een prima videokaart, niet al te ruig. Een middle of the road processor, 16GB RAM en een SSD.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 139,76 | € 139,76 |
1 | Moederborden | MSI A320M-A PRO MAX | € 52,96 | € 52,96 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 226,55 | € 226,55 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 104,85 | € 104,85 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
1 | Geheugen intern | Kingston 16GB DDR4 2666MHz | € 60,08 | € 60,08 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular | € 91,- | € 91,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 98,34 | € 98,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 873,50 |