Macbook pro soms zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humaxima
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-09-2020
Dag allen,

Onlangs kreeg ik problemen met mijn macbook pro 13 van 2015.
Het beeld was zwart en met een externe monitor eraan had ik wel beeld.
Daarna allerlei tussen combinaties geprobeerd om de boarden te resetten etc. echter zonder resultaat.
Op internet bleek dat dit een bekend probleem is bij mac en er een terugroep actie was.
Echter, die gold voor macs tussen 2016 en 2018. Deze hadden backlight problemen en werden hersteld.
Die van mij viel daar natuurlijk weer niet onder. Lekker zo'n mac die amper 5 jaar volhoudt die je voor de hoofdprijs aanschaft. Voor mij geen macbook meer maar dat is nu even een ander verhaal.
Als ik met de zaklamp op het scherm scheen zag ik ook geen beeld.

Later heb ik de onderkant los gehaald en wat schoon gemaakt en geaaid en ja hoor, hij deed het weer.
Een aantal dagen goed gegaan en vandaag was het probleem weer terug maar kort daarop deed ie het weer.

Het lijkt op een los contactje maar welke?
Hebben jullie ideeën?

Alvast dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:13
humaxima schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:07:
Dag allen,

Daarna allerlei tussen combinaties geprobeerd om de boarden te resetten etc. echter zonder resultaat.
Op internet bleek dat dit een bekend probleem is bij mac en er een terugroep actie was.
Echter, die gold voor macs tussen 2016 en 2018. Deze hadden backlight problemen en werden hersteld.
Die van mij viel daar natuurlijk weer niet onder. Lekker zo'n mac die amper 5 jaar volhoudt die je voor de hoofdprijs aanschaft. Voor mij geen macbook meer maar dat is nu even een ander verhaal.
Als ik met de zaklamp op het scherm scheen zag ik ook geen beeld.

Later heb ik de onderkant los gehaald en wat schoon gemaakt en geaaid en ja hoor, hij deed het weer.
Een aantal dagen goed gegaan en vandaag was het probleem weer terug maar kort daarop deed ie het weer.

Hebben jullie ideeën?

“ Echter, die gold voor macs tussen 2016 en 2018. Deze hadden backlight problemen en werden hersteld.
Die van mij viel daar natuurlijk weer niet onder.”
> Is een heel ander model. Dus ik snap de verontwaardiging niet.

“ Lekker zo'n mac die amper 5 jaar volhoudt die je voor de hoofdprijs aanschaft.”
> Je hebt dat ding toen voor die prijs aangeschaft dus blijkbaar was ‘ie het toch waard voor jou. Waarom is dit ineens een probleem?

“ Voor mij geen macbook meer maar dat is nu even een ander verhaal.”
> Als je zo in het leven staat moet je maar geen apparatuur meer kopen (van welk merk dan ook). Trouwens, computers worden normaliter in 5 jaar afgeschreven dus het is niet zo’n gekke termijn.

OK, nu praktisch gedacht. Heb je al consumentenrecht geclaimd? Waar heb je het apparaat gekocht? En persoonlijk of zakelijk? Ga er even achteraan.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:13
Is er nog schot in de zaak?

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

humaxima schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:07:
Dag allen,

[...]

Hebben jullie ideeën?

Klinkt als een probleem met de LVDS-kabel (het platte kabeltje tussen het logic board en het beeldscherm). Komt door slijtage en kan opgelost worden door een reparateur (of door jezelf als je het durft).

Hier een handleiding hoe je het zou moeten doen:

https://www.insidemylapto...-replacing-display-cable/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl