Probleem met verschillende AMD pc's/ laptops.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbergie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-11-2020
Goedemiddag,

Op mijn werk werken wij met veel verschillende laptops en pc's nou krijg ik de afgelopen 2 weken steeds vaker klachten van mensen die een pc of laptop gebruiken met een AMD processor dat het beeld ineens allemaal strepen heeft (zie foto).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCsGwdCxgxs82QpZ7GHf6AxsPy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BvgDW3zlDqvwrZuX9isXb7E.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb dit probleem nog niet gezien bij mensen met een intel processor maar wel al een stuk of 15 keer met een AMD processor. tot nu toe heb ik het bij verschillende laptops en pc's gezien namelijk:
HP Elitebook 755 G4
HP 705 G2 Mini
HP 705 G3 Mini
HP 255 G7

De enige overeenkomsten van deze pc's zijn dat ze van HP zijn en een AMD processor hebben.

Nadat de pc opnieuw is opgestart is het probleem vaak weer weg maar dit komt na enige tijd wel weer terug.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Enige dat ik zover weet is dat dit soort issues opgelost worden met een vervanging van het moederbord.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbergie
Ik heb net HP even gebeld om te vragen of hun dit probleem vaker horen en of het een hardwarematig probleem is, maar hun hoorde het nu voor het eerst. Ook zeiden ze dat het geen hardware matig probleem is omdat het weg is na opnieuw opstarten. Dus waarschijnlijk is het een driver of windows update die dit probleem geeft.

Ik dacht eerst dat het misschien aan de Windows installatie of usb stick lag maar ik heb dit probleem ook gezien bij iemand die hem zelf heeft geïnstalleerd dus die heeft een ander merk usb stick gebruikt als ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allicht dat ik me meer zorgen maak dat mensen bij jou op werk zelf hun laptop mogen herinstalleren maar oke; ik neem aan dat de drivers wel overal dezelfde versie / instelling zijn of is dat ook "up in the air" en maakt de ene laptop gebruik van een vast driverpack en de andere heeft via WindowsUpdate bepaalde zaken doorgeduwd gekregen?

Gelukkig zijn zowel de WindowsUpdates (KB-artikelen) alsmede de driver-versies allemaal inzichtelijk te krijgen (want na een herstart doet elke laptop het weer goed) dus misschien dat je eens een mooie matrix op kan stellen van overeenkomstige maar ook zeker niet-overeenkomstige zaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbergie
MAX3400 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:29:
Allicht dat ik me meer zorgen maak dat mensen bij jou op werk zelf hun laptop mogen herinstalleren maar oke; ik neem aan dat de drivers wel overal dezelfde versie / instelling zijn of is dat ook "up in the air" en maakt de ene laptop gebruik van een vast driverpack en de andere heeft via WindowsUpdate bepaalde zaken doorgeduwd gekregen?

Gelukkig zijn zowel de WindowsUpdates (KB-artikelen) alsmede de driver-versies allemaal inzichtelijk te krijgen (want na een herstart doet elke laptop het weer goed) dus misschien dat je eens een mooie matrix op kan stellen van overeenkomstige maar ook zeker niet-overeenkomstige zaken.
Dat is een goede ik ga eens kijken of er nog meer overeenkomsten zijn tussen deze pc's. De persoon die zelf zijn pc had geïnstalleerd was ook een ict'er bij ons op werk dus die is daar wel bevoegd toe. Ik heb voor de zekerheid een ander merk usb stick gepakt en een compleet nieuwe installatie hier zal ik ze in de toekomst mee gaan installeren even kijken of dit het probleem zal gaan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Anders misschien een MDT servertje inrichten?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1