Bluetooth speaker overgenomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26
Beste mensen,
Ik heb aan mijn raspberry pi 3B via een aparte bluetooth dongle een bluetooth speaker gekoppeld. Deze is permanent live.
Om de een of rare reden, wordt de verbinding af en toe, zeg 1x per zo veel weken, de speaker 'overgenomen' door een onbekende buur. Ik hoor dan op eens vreemde geluiden en vreemde muziek, of praten.
Het is een simpel bluetooth speakertje va de action, maar wel met bluetooth 4.2 geloof ik.

Hoe is dat mogelijk dat iemand de verbinding overneemt? Iemand een idee? Maar vooral, hoe kan ik dat voorkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Omdat die speaker enige vorm van security (bijv PIN of eenmalige toetsaanraking ter verificatie) ontbeert.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
voorkomen: niet met bluetooth werken op een apparaatje van paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
ok. dank voor de snelle reacties.
Ik meende dat deze speaker alleen pairde als hij net aangaat, of als je de M knop indrukt.
Blijkbaar vergis ik me hier in.
Iemand een tip voor een niet te dure bluetooth speaker die wel dit soort 'beveiliging' kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Moet het per se bluetooth zijn? tegenwoordig kan je ook wifi speakers kopen, of gewoon een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Een kabeltje is erg lastig vanwege de afstand tussen beide. Maar dat zou het meest stabiel zijn ;)
Wifi zou mogelijk ook kunnen werken. Alleen weet ik niet hoe dat samenwerkt met raspberry os/debian.
Zou je dan een goede tip hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door ahbart op 07-09-2020 12:59 ]

Pagina: 1