Welke RPCS3 controller is het meest veelzijdig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 16:25
Ik wil een side-scroller (Scott Pilgrim vs The World The Game) spelen op W10 PS3 emulator genaamd RPCS3. Dit is lastig met toetsenbord / muis, vandaar dat ik naar passende een controller op zoek ben, maar welke?

Ik wil bij voorkeur een controller die ook te gebruiken is met in ieder geval MacOS en liefst ook iPhone / iPad. Bestaan die?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik vooral macOS 10.4, iPhone XR en heb nu dus een W10 PC zelf gebouwd. Ik speel niet fanatiek FPShooters, maar meer eighties arcade-achtige spellen. Ik speel de laatste tijd veel Enter The Gungeon, ook een 2D, retro-style spel, net als Scott Pilgrim.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Van alles online gelezen maar meestal wordt een bepaalde joystick alleen besproken vanuit één platform en niet zozeer hoe compatible hij is met macOS / iOS / W10 / bepaalde emulatoren. Vandaar dat ik hoop wat mensen te vinden die ervaring hebben met een bepaald model controller.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
Ik heb een xbox one controller gebruikt met RPCS3 en dat ging prima. RPCS3 laat je alle knoppen mappen zoals je zelf wil, en daar heb je geen specifieke controllers voor nodig.

Kort googlewerk vertelt me dat xbone controller ook gemakkelijk werkt met OSX en iOS

[ Voor 20% gewijzigd door Flamesz op 07-09-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Bedankt nog voor de reactie.

Intussen is Scott Pilgrim vs The World The Game EINDELIJK opnieuw uitgebracht.

Dat is mooi, want nu kan ik hem gewoon netjes kopen :) en gebruiken op de W10 partitie (van m'n hackintosh, dat dan weer wel :+)

Mooie is ook dat nu gewoon helder is, middels een supportpagina van de uitgever, welke apparaten ondersteund worden. Voor de PC is dat volgens deze pagina:

Muis en toetsenbord.
Xbox One-controller.

Ik vind dit spel nauwelijks speelbaar met het toetsenbord. Je kan merken dat het daar niet voor gemaakt is. Dus vandaar mijn vraag. Misschien hebben anderen hier wat aan, daarom wilde ik dit draadje een net 'einde' geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
Flamesz schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
Kort googlewerk vertelt me dat xbone controller ook gemakkelijk werkt met OSX en iOS
Het is me ook na de recente tvOS en iOS 15 updates nog steeds niet gelukt de Xbox Wireless Controller 2021 (de meest recente Xbox controller) daarmee werkend te krijgen. Hij koppelt en werkt een paar seconden maar blijft constant koppelen / ontkoppelen.. :(

Zie verder het nieuwe topic hierover op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69744224