Qubino Smart Meter om panelen uit te lezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 10:25
Volgende week vrijdag worden mijn panelen geplaatst.
Nu heb ik een geroote toon 2 hangen.
ik wil door de paneel leggers de Qubino Smart Meter laten plaatsen.
Wat heb ik hierna nog meer nodig of geeft deze direct de info door aan de toon of mis ik dan nog iets van bekabeling.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je geeft te weinig info....

Wat is er nodig voor die toon om een kWh meter van de zonnepanelen uit te lezen?

Een pulsled of een s0 kontakt?

Als ik een foto opzoek van die qubino heeft die een pulsled, maar geen s0 kontakt.
Dus welke heb je nodig?

Praat de Toon zwave?, anders is dat een hele dure kWh meter voor dat doel.

Als het een pulsled nodig heeft, heb je ook een kWh meter nodig, die maar 1 kant op, een puls afgeeft.
De meeste chinese kWh meters meten ook sluipverbruik van de omvormer en geven dan een puls af.
Dat wil je niet hebben, dan heb je snachts "zogenaamd" ook opwek omdat er pulsen afgegeven worden.

Ik weet dat finder kWh meters maar 1 kant pulsen afgeven.
Echter het nieuwe model (heb er een paar liggen, 7E.64 met modbus en s0) is niet handig om iets op te plakken voor de pulsled te signaleren.
Dan kan je beter zoiets nemen:
https://www.sandervunderi...-1-fase-32a-digitaal.html

Echter weet ik niet of die 2 kanten pulsen afgeeft. (meestal wel te zien op het schematje op de zijkant van de meter)

Je kan ook gewoon Home Assistant (op een odroid c4 of pi) gebruiken met een modbus usb adapter en modbus kWh meter of 1 met een youless en s0 puls.
En geen gepruts met dingen op een kWh meter plakken.

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 07-09-2020 16:42 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De installatie van Zon op Toon betreft een extra module in de meterkast tussen de bestaande groepen. Deze module geeft via een kabel de opbrengst door aan de inmiddels geplaatste module waarop ook de slimme meter is aangesloten.
https://iotdomotica.nl/ho...eneco-review#.X1ZHAXkzaUk
Lekker duidelijk..

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
AUijtdehaag schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:15:
Je geeft te weinig info....

Wat is er nodig voor die toon om een kWh meter van de zonnepanelen uit te lezen?

Een pulsled of een s0 kontakt?

Als ik een foto opzoek van die qubino heeft die een pulsled, maar geen s0 kontakt.
Dus welke heb je nodig?

Praat de Toon zwave?, anders is dat een hele dure kWh meter voor dat doel.

Als het een pulsled nodig heeft, heb je ook een kWh meter nodig, die maar 1 kant op, een puls afgeeft.
De meeste chinese kWh meters meten ook sluipverbruik van de omvormer en geven dan een puls af.
Dat wil je niet hebben, dan heb je snachts "zogenaamd" ook opwek omdat er pulsen afgegeven worden.

Ik weet dat finder kWh meters maar 1 kant pulsen afgeven.
Echter het nieuwe model (heb er een paar liggen, 7E.64 met modbus en s0) is niet handig om iets op te plakken voor de pulsled te signaleren.
Dan kan je beter zoiets nemen:
https://www.sandervunderi...-1-fase-32a-digitaal.html

Echter weet ik niet of die 2 kanten pulsen afgeeft. (meestal wel te zien op het schematje op de zijkant van de meter)

Je kan ook gewoon Home Assistant (op een odroid c4 of pi) gebruiken met een modbus usb adapter en modbus kWh meter of 1 met een youless en s0 puls.
En geen gepruts met dingen op een kWh meter plakken.
Weethet niet exact heb nu een geroote toon, en wil die gebruiken voor zon op toon.
Dacht die het gewoon via eneco maar die vragen 199 euro boven de 12 panelen.
Dus dacht koop zo meter en laat de zonnenpanelen legger die er tussen plaatsen.
Wil.niet met een pi gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:37
De Qubino ZMNHTD1 kan draadloos data naar je Toon sturen, dan geen kabeltje met sensoren nodig zoals bij andere kWh meters. Deze meter kun je in je groepenkast plaatsen direct na de omvormer, dus voordat de opgewekte elektriciteit naar de rest van de groepenkast gaat waar je apparaten hun stroom van tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-06 19:52
Ik laat binnenkort zonnepanelen installeren en wil ook een Qubino 3 fase Smartmeter laten plaatsen.
Doel is om de opbrengst op mijn Toon thermostaat weer te geven.
De Qubino kan energie import en export meten en doorgeven.
Ik twijfel even of de aanvoer vanaf de zonnepanelen op de input of de output van de Smartmeter moet.
Kan iemand die de Qubino en Toon in gebruik heeft mij vertellen hoe het is aangesloten.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Gommert69 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:25:
Ik laat binnenkort zonnepanelen installeren en wil ook een Qubino 3 fase Smartmeter laten plaatsen.
Doel is om de opbrengst op mijn Toon thermostaat weer te geven.
De Qubino kan energie import en export meten en doorgeven.
Ik twijfel even of de aanvoer vanaf de zonnepanelen op de input of de output van de Smartmeter moet.
Kan iemand die de Qubino en Toon in gebruik heeft mij vertellen hoe het is aangesloten.
Ik heb hem besteld online, neer gelegd en de mannen van de zonnenpanelen hebben hem er voor me in gezet was 5 min extra werk voor ze.
Ze hebben toch je meterkast open denk dat een glaasje extra fris ze dit prima voor je doen.

Qubino ZMNHTD1 had deze besteld en werkt top op toon

[ Voor 3% gewijzigd door Demiesehv op 14-03-2021 13:30 ]

Pagina: 1