ISDN doe-ut-zelf + 2 analoge lijnen

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Hoi,

Vraagje over het ISDN doe-et-zelf pakket. Ik heb een NT1 en Quattrovox III gekregen van KPN voor de nieuwe ISDN aansluiting. Tot nu toe had ik altijd 2 analoge lijnen. Ik heb dus ook aangegeven bij KPN dat ik 2 analoge lijnen migreer naar ISDN. Nu komt het enge : in de kelder hangt een KPN kast, met aan de bovenkant een dikke kabel die de grond ingaat (naar KPN zeg maar). Uit dezelfde kast komen 2 normale telefoon draden, voor elke analoge lijn 1, ik weet gelukkig ook welke lijn waar bij hoort :) De vraag is nu, kan ik een van die 2 lijnen die uit die kast komen gewoon doorknippen oid en dan monteren aan de NT1 ? Dit lijkt mij op zich logisch, aangezien de omzetting straks van analoog naar digitaal voor de bekabeling niet uit zou moeten maken.

Thx !

Verwijderd

Hoi
als je een van de twee kabeltjes aansluit op het nt1 kastje, kun je vier isdn telefoonnummers verkrijgen.Waarbij je dan over twee nummers tegelijk kun bellen/internetten.
Op de site van de kpn staat ergens een downloadbaar pdf bestand hoe je het een en ander moet aansluiten.

• rig0r
Ok, maar het feit dat die wazige KPN doos er tussen zit maakt dus eigenlijk niet uit ?

Verwijderd

Die wazige doos is waarschijnlijk het scheidingspunt IS RA. Aan jou kant RA mag je doen wat je wilt.

• rig0r
Hoi,

Waar staat dat IS RA voor dan ? Ik had eerst 1 analoge lijn, en toen met het aanleggen van de 2e analoge kijn is die KPN kast erbij gekomen. Moet ik die kast dus zien als een soort splitter oid, die de 2 lijnen die door die dikke KPN kabel uit elkaar "trekt" ?

Thx !

Verwijderd

Ik weet de afkorting van IS RA niet zo, maar het kastje is niet meer als een verbinding tussen de grondkabel van de ptt en de vier aderige analooge kabeltjes.Er zit dus niets anders in dan een soort kroonsteen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Op donderdag 09 augustus 2001 20:44 schreef A.Sollie het volgende:

als je een van de twee kabeltjes aansluit op het nt1 kastje, kun je vier isdn telefoonnummers verkrijgen.Waarbij je dan over twee nummers tegelijk kun bellen/internetten.
Ja, maar wat de vraagsteller bedoelt is welk van de twee lijnen hij in z'n NT1-kastje moet monteren. ISDN-komt nl. ook gewoon over twee draadjes binnen en niet over vier!. Hij moet dus duidelijk met KPN afspreken welk van de twee nummers daadwerkelijk gemigreerd wordt (dit wordt dan het hoofdnummer). Van de overgebleven lijn wordt het nummer dan als MSN aan de ISDN-aansluiting toegevoegd.

Verwijderd

IS Infra Structuur ( dus de KPN kant )
RA Rand Apparatuur ( dus klant kant )

Als je beide lijnen laat migreren dan kun je eevoudig met een multimeter checken op welk van de aderparen 96V staat dit is de ISDN lijn.

IS het een klein wit doosje of een groter grijze met 2 pennetjes in de hoeken?

Verwijderd

Op zaterdag 11 augustus 2001 08:51 schreef CheS het volgende:
IS Infra Structuur ( dus de KPN kant )
RA Rand Apparatuur ( dus klant kant )

Als je beide lijnen laat migreren dan kun je eevoudig met een multimeter checken op welk van de aderparen 96V staat dit is de ISDN lijn.

IS het een klein wit doosje of een groter grijze met 2 pennetjes in de hoeken?
psies :) ennuh van de IS moet je afblijven, en met de RA mag je kloten :) Ik geloof btw ook dat je recht hebt op een gratis monteur in dit geval. Je hebt een prob. voor het eerste aansluitpunt nl. . 0800-0407 weet dit wel precies .
Pagina: 1