Maxtor 60 plus moet perse als enige op IDE

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuwe hd gekocht: een Maxtor 60+ 40GB. Ik krijg deze hd echter niet gecombineerd met een ander device aan de pruttel. Elke keer "druk" die nieuwe hd mn slave weg, waardoor die niet gevonden wordt(de slave wordt dus niet gevonden). Ik heb nu al 2 cdromdrives gebruikt maar ze worden dus allebij niet opgemerkt. Als ik er een 2e hd bijzet dan ziet ie juist de Maxtor hd niet meer, maar wel de slave hd. Weet iemand waaraan dit kan liggen? De jumpers stonden echt goed(Maxtor dus master, de andere slave). Het is ook niet zo dat ik em op een andere ide aan kan sluiten, aangezien in 2 hd's heb en 2 cd-drives.

Bij voorbaat dank.

edit: ik heb al de nieuwste bios update geinstalleerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Wissel de kabel om. :)

• wcduck
  • Niet online
Al gedaan, maar het hielp niets. Ik heb ook al een andere kabel gebruikt. Nog meer suggesties?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Op donderdag 09 augustus 2001 20:08 schreef wcduck het volgende:
Al gedaan, maar het hielp niets. Ik heb ook al een andere kabel gebruikt. Nog meer suggesties?
Ik bedoel als je connectortje 1 op je mobo aansluit, 2 op je HD en 3 op je CD, dan moet je die 2 en 3 eens omwisselen.

• wcduck
  • Niet online
Daar had ik het ook over(dacht namelijk al dat je dat bedoelde).

Update: als slave ziet de bios zowel de hd als de device, maar dan slaat de pc vervolgens vast. Als master op IDE 2 wordt ook zowel de hd als een ander device gevonden, maar ook dan slaat ie vast. Iemand nog enig id?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:21
alles op cable select zetten.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

waarschijnlijk verkeerde bios instelling.
als et kan alles op auto detect zetten.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:56

Paladin

Play Ball!

heb je die 60 gig wel geformat??
of ziet hij hem in je bios al niet?

want ik had het probleem dat windows mijn 20 gig niet zag omdat ie zo nieuwe was dat ie nog gefdiskt moest worden enz.

en anders is ie misschien te groot voor je mobo??

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• wcduck
  • Niet online
Het bleek idd eraan te liggen dat de hd nog niet was geformat. Ik heb em dus eerst alleen in mn pc gedaan, toen geformat. Hierna heb ik win geinstaleerd. Daarna de andere cd-roms erbij en een 2e hd. Nadat ik deze hd erbij had gezet crashte alles waardoor ik weer alles opnieuw heb moeten installen. Nu werkt eindelijk alles goed. Ik blijf het wel vreemd vinden dat de bios een ongeformatteerde hd alleen ziet als ie in zn 1tje is aangesloten op een IDE kanaal.

Pagina: 1