Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aankoopadvies, laptop zwift

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michel_v_B
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 19:11
Ik zoek een laptop voor onderstaande doeleinden, zou tevens fijn zijn dat hij snel opstart,

Wat ga je met je laptop doen?
Naast administratie surfen en mailen, moet hij de game Age of empires II DE kunnen draaien en vlot zwift kunnen draaien. liefts ook een 15 inch scherm

Wat is je budget? Niet meer dan 750 euro liefst in de range van 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe in de tas mee naar het werk zou fijn zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet speciefiek

Zelf deze zien staan
https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

ik vroeg me af of de snelheid en de grafische kaart voldoende van kwaliteit zijn.

Beste antwoord (via Michel_v_B op 08-09-2020 10:36)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik kan AoEII DE redelijk goed spelen op een i7-9700 met daarin een Intel UHD 630. Uiteraard niet op hoogste settings, maar wel op 1440p met medium settings.
De Radeon 535 in deze laptop zou nog wat sneller moeten zijn dus als je een laptop neemt met een 1080p scherm dan zou dat niet zo een heel groot probleem moeten zijn om op medium soepel te kunnen spelen.

Ja het speelt soepeler en grafisch veel mooier op mijn game pc, maar het is zeker wel speelbaar.

Voor 500 euro ga je gewoon geen laptop vinden met een fatsoenlijke losse GPU.
Ga je echter rond de 700 euro kijken dan is dit wel een mooie optie, de goedkoopste met een GTX 1650 kaart:
pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DT-BQ613T

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 07-09-2020 11:00 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:29
Voor zwift hoef je niets te hebben volgens mij
voor AoE wordt er aangeraden een losse videokaart te pakken, die heeft deze laptop niet.

op welke settings wil je spelen ?

Acties:
  • Beste antwoord

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:01
Ik kan AoEII DE redelijk goed spelen op een i7-9700 met daarin een Intel UHD 630. Uiteraard niet op hoogste settings, maar wel op 1440p met medium settings.
De Radeon 535 in deze laptop zou nog wat sneller moeten zijn dus als je een laptop neemt met een 1080p scherm dan zou dat niet zo een heel groot probleem moeten zijn om op medium soepel te kunnen spelen.

Ja het speelt soepeler en grafisch veel mooier op mijn game pc, maar het is zeker wel speelbaar.

Ga je echter rond de 700 euro kijken dan is dit wel een mooie optie, de goedkoopste met een GTX 1650 kaart:

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 07-09-2020 11:00 ]

• Michel_v_B
99ruud99 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:25:
Voor zwift hoef je niets te hebben volgens mij
voor AoE wordt er aangeraden een losse videokaart te pakken, die heeft deze laptop niet.

op welke settings wil je spelen ?
heb nu een vaio mety een intel i3 processor zonder losse kaart het werkt wel maar het duurt hgeel lang om op te starten en na en race op te slaan crasht het programma.
dit zijn de systeemeisen volgens de website
https://support.zwift.com...es-to-run-zwift-H1Cj9QbeB

en qua settings medium is genoeg maar met mijn huidige pc draait het spel niet meer bij een populatie van 150 units.

Uiteindelijk besloten iets meer uit te geven en voor deze te gaan
HP Gaming Pavilion 15-ec1150nd https://tweakers.net/pric...pavilion-15-ec1150nd.html

Bij de BCC met 4 % cashback €770

[ Voor 13% gewijzigd door Michel_v_B op 08-09-2020 10:38 ]

• Michel_v_B
Arjant2 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:47:

deze stond ook in mijn vergelijk inderdaad al vind ik dat toetsenbord wel erg lelijk