Gebrekkige locatiedatabase LinkedIn: van kwaad tot erger

Pagina: 1
Acties:
  • 3.846 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:29

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Beste medetweakers,

Recentelijk heeft LinkedIn gekozen voor een andere locatiedatabase voor het vermelden van een locatie op je profiel. Waar de oude al verre van perfect was, is de nieuwe nog vele malen slechter. Voorheen kon je kiezen uit je (al dan niet verkeerd gespelde, er stond bijv. Staveren i.p.v. Stavoren) daadwerkelijke woonplaats, of je bredere regio (Zwolle Area o.i.d. kwam er dan te staan). Nu heeft LinkedIn hun database dus een upgrade (eerder downgrade) gegeven, waardoor het niet meer mogelijk is een bredere regio te kiezen en bij de plaatsnamen zijn weer een hele lijst aan nieuwe spelfouten geïntroduceerd.

Het probleem
Hierover heb ik contact met LinkedIn gezocht, maar in plaats van het probleem op te lossen hebben ze het voor elkaar gekregen het probleem nog 10x erger te maken. Ze hebben het nu zo gemaakt dat de postcode niet langer een weergave is van de daadwerkelijke plaats, maar dat de hoofdplaats van de gemeente waarin die plaats ligt wordt weergegeven (soms alsnog verkeerd gespeld). Voor iemand die in Vaassen woont (toch een redelijk plaatsje) betekent dit dat het profiel de plaatsnaam “Epe, Gelderland” aangeeft. Of wat te denken van de inwoners van de grootste gemeente van Nederland: Súdwest-Fryslân? Of je nu bijvoorbeeld in Stavoren, Hindeloopen, Bolsward, Makkum of It Heidenskip woont (allemaal heel verschillende plaatsen in een uitgestrekt gebied), de locatiedatabase van LinkedIn geeft altijd “Sneek, Friesland” terug (die andere plaatsen hebben 0 met Sneek te maken). Een ander voorbeeld, de gemeente Dantumadiel. Elke postcode (bijv. 9104, 9114, 9271) geeft foutief “Damwoude” terug, terwijl de daadwerkelijke schrijfwijze (horende bij 9104) Damwâld luidt. Daarnaast is dit niet zo’n noemenswaardige plaats dat deze geschikt is om de hele regio aan te duiden (zoals 9114 Driezum of 9271 De Westereen). Zo zijn er door heel Nederland honderden andere voorbeelden, maar mijn betoog zal duidelijk zijn: de manier waarop LinkedIn omspringt met locaties is amateuristisch, ronduit belachelijk en belemmert gebruikers om hun daadwerkelijke locatie op de juiste wijze te vermelden.

De oplossing
Zoals het was bij elke postcode weer de daadwerkelijke plaatsnaam aangeven, maar ditmaal wél overal goed gespeld. Men kan eenvoudig bij het Kadaster de juiste schrijfwijze van plaatsnamen opzoeken. Helaas biedt deze BAG-viewer geen optie voor zoeken op postcode, daarvoor kan Zoekplaats worden gebruikt, welke voor zover ik kan zien de juiste spelling in overeenstemming met het Kadaster hanteert.

Een alternatief is om enkel gemeentenamen weer te geven, dat is makkelijker te realiseren maar minder volledig (wel al een stuk beter dan de foutieve info die nu wordt weergegeven).

Bovenstaande heb ik aan LinkedIn doorgegeven, maar ik heb er een hard hoofd in dat zij dit willen oplossen. Al anderhalf jaar lang probeer ik meerdere spelfouten in hun database te laten corrigeren, maar keer op keer sturen de incapabele support-medewerkers mij van het kastje naar de muur. Er werd mij aangegeven dat één enkele klacht voor hen niet zoveel betekent en dat ze daar geen prioriteit aan geven.

Tweakers is geen site bedoeld voor oproepen om bij bedrijven tickets in te sturen. Verder is de discussiewaarde een beetje discutabel, maar wellicht dat dat nog veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 07-09-2020 11:17 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18

Reptile209

- gers -

Goed dat je probeert om de wereld een stukje beter te maken. :)
Maar waarom boeit het of je in LinkedIn je exacte locatie hebt staan? In heel veel gevallen zou zelfs alleen de provincie al zat informatie zijn. Bij mensen die door heel NL werken zal het eerder in hun nadeel zijn als de locatie te specifiek is. En als ik mensen op de koffie wil hebben, dan stuur ik ze mijn adres wel :+. Mag voor mij best een beetje vaag zijn.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Bovenstaande heb ik aan LinkedIn doorgegeven, maar ik heb er een hard hoofd in dat zij dit willen oplossen. Al anderhalf jaar lang probeer ik meerdere spelfouten in hun database te laten corrigeren, maar keer op keer sturen de incapabele support-medewerkers mij van het kastje naar de muur. Er werd mij aangegeven dat één enkele klacht voor hen niet zoveel betekent en dat ze daar geen prioriteit aan geven.
Maar waarom?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:27:
Goed dat je probeert om de wereld een stukje beter te maken. :)
Maar waarom boeit het of je in LinkedIn je exacte locatie hebt staan? In heel veel gevallen zou zelfs alleen de provincie al zat informatie zijn. Bij mensen die door heel NL werken zal het eerder in hun nadeel zijn als de locatie te specifiek is. En als ik mensen op de koffie wil hebben, dan stuur ik ze mijn adres wel :+. Mag voor mij best een beetje vaag zijn.
Ik snap je punt, maar exact of niet: het moet wel kloppen. Dat is het probleem van de huidige database: het is heel specifiek (dorp of stad), maar klopt 9/10 keer niet. Maak er dan een gemeente (of desnoods provincie) van, dat is minder specifiek maar in ieder geval correct.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Maar wat maakt die exacte locatie uit.. wat is de waarde van die locatie? Ben je van die locatie op LI afhankelijk bij het werven van klanten, of het verkopen van jouw product? Want ik krijg meer het gevoel dat dit een principekwestie is waar je aanhang voor zoekt, en ik snap niet helemaal waarom.

Ik heb op LI iets staan van "amsterdam area" maar ik woon 15km buiten Amsterdam. Maakt mij niet uit, het geeft mensen een idee waar ik ongeveer woon.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik neem aan dat LinkedIn hiervoor een externe dataleverancier gebruikt. Je zou die moeten zien te vinden en aanspreken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Widow schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:30:
Maar wat maakt die exacte locatie uit.. wat is de waarde van die locatie? Ben je van die locatie op LI afhankelijk bij het werven van klanten, of het verkopen van jouw product? Want ik krijg meer het gevoel dat dit een principekwestie is waar je aanhang voor zoekt, en ik snap niet helemaal waarom.

Ik op LI iets staan van "amsterdam area" maar ik woon 15km buiten Amsterdam. Maakt mij niet uit, het geeft mensen een idee waar ik ongeveer woon.
Zie ook mijn vorige reactie, exact of niet maakt nog niet eens zoveel uit, maar het moet wel kloppen. Het oude systeem met Amsterdam Area zoals je noemt klopte vrij redelijk (was ook niet perfect), maar dat systeem gaan ze juist binnenkort volledig verwijderen (kun je nu al niet meer nieuw instellen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu heeft LinkedIn hun database dus een upgrade (eerder downgrade) gegeven
ze het voor elkaar gekregen het probleem nog 10x erger te maken.
is amateuristisch, ronduit belachelijk en belemmert gebruikers
ik heb er een hard hoofd in dat zij dit willen oplossen
de incapabele support-medewerkers
Voor linkedin is het de insteek dat er ongeveer kan worden aangegeven waar iemand woont. Met name handig voor regio's waar iemand 'actief' is. Stavoren, Hindeloopen, Bolsward, Makkum of It Heidenskip boeit eigenlijk niemand behalve jou. Wat in zekere zin noemenswaardig is behalve dat je zo'n kloterige toon hebt dat je het eigenlijk ernstig negatief voor jezelf maakt. Dat is jammer.

Nu ga je zeggen dat het je frustreert en er al een tijd mee bezig bent, maar dat is geen excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Douweegbertje schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:33:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Voor linkedin is het de insteek dat er ongeveer kan worden aangegeven waar iemand woont. Met name handig voor regio's waar iemand 'actief' is. Stavoren, Hindeloopen, Bolsward, Makkum of It Heidenskip boeit eigenlijk niemand behalve jou. Wat in zekere zin noemenswaardig is behalve dat je zo'n kloterige toon hebt dat je het eigenlijk ernstig negatief voor jezelf maakt. Dat is jammer.

Nu ga je zeggen dat het je frustreert en er al een tijd mee bezig bent, maar dat is geen excuus.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt en er alleen maar iets persoonlijks van wilt maken kun je misschien beter niet reageren. Nogmaals, het gaat niet zozeer om specifiek zijn maar om informatie die klopt. Voor mijn part geven ze bij Stavoren, Hindeloopen, Bolsward, Makkum of It Heidenskip allemaal Súdwest-Fryslân (de gemeentenaam) aan, dat klopt in ieder geval. Wat niet klopt is "Sneek, Friesland", wat er nu wordt weergegeven. Het huidige systeem is specifiek, maar dus niet correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Tsja Linkedin is een Amerikaans bedrijf. Voor Amerikaanse begrippen is "regio Nederland" al goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Amsterdam IJburg is "The Randstad" geworden :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
PDZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:32:
[...]

Zie ook mijn vorige reactie, exact of niet maakt nog niet eens zoveel uit, maar het moet wel kloppen. Het oude systeem met Amsterdam Area zoals je noemt klopte vrij redelijk (was ook niet perfect), maar dat systeem gaan ze juist binnenkort volledig verwijderen (kun je nu al niet meer nieuw instellen).
Maar behalve dat het nu niet klopt, en dat je dat niet fijn vind, wat is daar het gevolg van? Kijk als je zegt "ik verkoop regiospecifieke producten en mijn klanten hechten er waarde aan dat ik zelf echt uit die regio/plaats kom en doordat LI dat niet goed weerkgeeft loop ik inkomsten mis" is iets anders als "ik vind het niet fijn dat het nu niet klopt". Het is misschien vervelend om te horen maar dit soort bedrijven krijgen waarschijnlijk honderden, misschien wel duizenden verzoeken per maand. Terwijl ze misschien maar capaciteit hebben om er 50 te realiseren. Dus waarom zouden ze specifiek dit probleem aanpassen? Waarom zou het prioriteit moeten krijgen bij LI?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:23
PDZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:21:
Het probleem
Ze hebben het nu zo gemaakt dat de postcode niet langer een weergave is van de daadwerkelijke plaats, maar dat de hoofdplaats van de gemeente waarin die plaats ligt wordt weergegeven (soms alsnog verkeerd gespeld).
6861 -> Oosterbeek, Gemeente Renkum krijgt Renkum (gemeentehuis in Oosterbeek)
7873 -> Odoorn, Gemeente Borger-Odoorn, krijgt Borger (gemeentehuis in Exloo)

Ik vraag me af wat 'hoofdplaats' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
dutchminator schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:43:
Amsterdam IJburg is "The Randstad" geworden :')
Verschrikkelijk, hebben ze soms een of andere stagiair dit laten doen? 8)7
Kalentum schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:44:
[...]

6861 -> Oosterbeek, Gemeente Renkum krijgt Renkum (gemeentehuis in Oosterbeek)
7873 -> Odoorn, Gemeente Borger-Odoorn, krijgt Borger (gemeentehuis in Exloo)

Ik vraag me af wat 'hoofdplaats' is.
De consistentie is dus ook ver te zoeken begrijp ik, nog dramatischer. :F
Widow schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:44:
[...]

Maar behalve dat het nu niet klopt, en dat je dat niet fijn vind, wat is daar het gevolg van? Kijk als je zegt "ik verkoop regiospecifieke producten en mijn klanten hechten er waarde aan dat ik zelf echt uit die regio/plaats kom en doordat LI dat niet goed weerkgeeft loop ik inkomsten mis" is iets anders als "ik vind het niet fijn dat het nu niet klopt". Het is misschien vervelend om te horen maar dit soort bedrijven krijgen waarschijnlijk honderden, misschien wel duizenden verzoeken per maand. Terwijl ze misschien maar capaciteit hebben om er 50 te realiseren. Dus waarom zouden ze specifiek dit probleem aanpassen? Waarom zou het prioriteit moeten krijgen bij LI?
Geen idee hoe groot het probleem praktisch is (dat zal per geval misschien verschillen), maar vast staat in ieder geval dat het onprofessioneel staat. In Nederland communiceren we over het algemeen toch de daadwerkelijke plaatsnaam (in plaats van de regio), dat is wat LinkedIn ook een soort van doet. Als je als LinkedIn zijnde dan voor zo'n specifiek systeem kiest, moet die plaatsnaam wel kloppen en niet een dorp/stad zijn die tot wel 35km verderop ligt. Zeker een bedrijf zal daar niet blij van worden. Een juist vermelde bredere regio (gemeente of provincie X) is natuurlijk ook prima (dan Googlet men maar om een specifiekere locatie), maar dat gebeurt nu dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Ik ben allang blij dat Arnhem al sinds een paar jaar niet meer bekend staat als "Nijmegen Area" :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
Commentaar op moderatie is welkom via andere kanalen.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 07-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ

PDZ

📍Damwâld

Topicstarter
De inhoud is hierboven volledig weggehaald, dus nogmaals de kern:

Waar het om gaat is dat LinkedIn overtuigd dient te worden van het feit dat de huidige locatiedatabase vol fouten zit, zodat zij actie kunnen ondernemen. Zij geven zelf aan daarvoor meerdere klachten bij de support binnen moeten krijgen, anders doen ze er niets mee. Daarom dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52

lasharor

7 december 2004

Ik herken dit probleem niet. Ik ben van "Nijmegen area" naar mijn daadwerkelijke woon/werkplaats gegaan.

Voorheen was volgens mij half Nederland "Nijmegen Area" .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

PDZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
Waar het om gaat is dat LinkedIn overtuigd dient te worden van het feit dat de huidige locatiedatabase vol fouten zit, zodat zij actie kunnen ondernemen. Zij geven zelf aan daarvoor meerdere klachten bij de support binnen moeten krijgen, anders doen ze er niets mee. Daarom dit topic.
Waarom dient LinkedIn daarvan overtuigd te worden? Mij maakt het helemaal niks uit, en zo te zien heel veel mensen in dit topic niet. Je bedoelt "Ik vind dat LinkedIn overtuigd moet worden, hoe kan ik ze daarvan overtuigen?". En dan is het antwoord vermoedelijk "niet".

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het echt semi-random zou zijn zou ik dat alleen maar toejuichen. Een stuk beter voor de privacy en amper relevant voor de reistijden. Alleen iets als 'Randstad area' is wat te groot geworden; de reistijd van Amsterdam Noord naar Rotterdam Hoogvliet is fors.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
@PDZ ik zie het probleem hiervan eerlijk gezegd niet in. Ja, het is inderdaad niet 100% accuraat. Nee, dat maakt verder niet uit. Lijkt erop dat jij je ergens in hebt vastgebeten wat je nu niet kunt loslaten. Maar eigenlijk is er helemaal niets aan de hand. Je zou zelfs kunnen stellen dat dit de privacy ten goede komt.

Wat voor jou wellicht als een eenvoudige wijziging overkomt kan wereldwijde gevolgen hebben voor een platform als LinkedIn. Ik snap wel dat ze er niet zo happig op zijn om dit voor jou te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mij ontgaat het probleem ook een beetje; voor het primaire doel van LinkedIn (netwerken, baanzoeken) is het weinig boeiend waar precies iemand persoonlijk gelokaliseerd is. Voor jezelf is het wel relevant natuurlijk, maar je hebt LinkedIn hopelijk niet nodig om te weten waar je ook alweer woont, grofweg :+ . De grootte van "The Randstand"-regio mag van mij wel iets kleiner, maar aan de andere kant is "The Randstad" is wel redelijk helder ("regio Amsterdam" of "regio Den Haag" is een stuk minder eenduidig wmb).

Edit: https://www.nu.nl/tech/60...-row-of-the-randstad.html voor degenen die het gemist hadden.

Edit-Edit: Wat de 'correcte spelling' betreft lijk je een Friese inborst te hebben? Tja, je kunt het LinkedIn niet kwalijk nemen dat ze bij plaatsnamen terugvallen op het Nederlands en niet voor elke plaatsnaam het lokale dialect aanhouden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door naitsoezn op 07-09-2020 15:01 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

F_J_K schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:57:
Als het echt semi-random zou zijn zou ik dat alleen maar toejuichen. Een stuk beter voor de privacy en amper relevant voor de reistijden. Alleen iets als 'Randstad area' is wat te groot geworden; de reistijd van Amsterdam Noord naar Rotterdam Hoogvliet is fors.
Daar zat ik ook aan te denken. Juist goed dat locatiegegevens niet tot in detail worden weergegeven (en hopelijk opgeslagen, maar dat is een ander verhaal).

Het zou mij niets verbazen dat dit geen fout is, maar juist een feature.

En tja de wereld is wel wat groter dan Nederland. Misschien vindt LinkedIn het wel prima zo en willen ze er gewoon geen tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik woon in midden-Limburg, maar LinkedIn vond dat altijd Nijmegen area.
Nu ben ik volgens LinkedIn ineens actief in de regio Brabantine City Row.

Als ze hun eigen database willen vervuilen, mogen ze dat helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

naitsoezn schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:40:
Mij ontgaat het probleem ook een beetje; voor het primaire doel van LinkedIn (netwerken, baanzoeken) is het weinig boeiend waar precies iemand persoonlijk gelokaliseerd is. Voor jezelf is het wel relevant natuurlijk, maar je hebt LinkedIn hopelijk niet nodig om te weten waar je ook alweer woont, grofweg :+ . De grootte van "The Randstand"-regio mag van mij wel iets kleiner, maar aan de andere kant is "The Randstad" is wel redelijk helder ("regio Amsterdam" of "regio Den Haag" is een stuk minder eenduidig wmb).

Edit: https://www.nu.nl/tech/60...-row-of-the-randstad.html voor degenen die het gemist hadden.

Edit-Edit: Wat de 'correcte spelling' betreft lijk je een Friese inborst te hebben? Tja, je kunt het LinkedIn niet kwalijk nemen dat ze bij plaatsnamen terugvallen op het Nederlands en niet voor elke plaatsnaam het lokale dialect aanhouden ;)
Dialect? Technisch gezien is Fries toch een taal en niet een dialect van Nederlands? ;)
Wikipedia: Friese talen

Maargoed, ben het verder best wel eens met iedereen die zegt: wat maakt t nou uit?
Op de schaal van de kaart van Nederland gezien is het toch prima om te kunnen bepalen of een bepaalde regio van een potentiele nieuwe werkgever danwel een potentiele nieuwe werknemer dicht genoeg bij is?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

McKaamos schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:05:
[...]

Dialect? Technisch gezien is Fries toch een taal en niet een dialect van Nederlands? ;)
Wikipedia: Friese talen
offtopic:
potato, potato O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
Eindhoven is ook vervangen door "Brabantine City Row"
wat een kromme vertaling is van Wikipedia: Brabantse Stedenrij wat staat voor "de Brabantse steden Bergen op Zoom, Roosendaal, Breda, Tilburg, Eindhoven, Helmond, 's-Hertogenbosch en Oss",
Van beide had ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 15:04
Ach, LinkedIn heeft me nu in de randstad geplaatst. Technisch klopt het, Gorinchem zit nog net inde randstad, maar die regio loopt dus nu van Gorinchem naar Amsterdam en dan naar Dordrecht via Rotterdam en beslaat 1/4 van Nederland :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SunnieNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:08:
Ach, LinkedIn heeft me nu in de randstad geplaatst. Technisch klopt het, Gorinchem zit nog net inde randstad, maar die regio loopt dus nu van Gorinchem naar Amsterdam en dan naar Dordrecht via Rotterdam en beslaat 1/4 van Nederland :p
Een kwart van Nederland, en toch maar een speldeprik op de wereldkaart... het is maar in welk perspectief je het bekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kitano schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:08:
wat een kromme vertaling is van Wikipedia: Brabantse Stedenrij wat staat voor "de Brabantse steden Bergen op Zoom, Roosendaal, Breda, Tilburg, Eindhoven, Helmond, 's-Hertogenbosch en Oss",
De Engelse 'vertaling' is zo te zien door LinkedIn zelf geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 15:04
McKaamos schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:10:
[...]

Een kwart van Nederland, en toch maar een speldeprik op de wereldkaart... het is maar in welk perspectief je het bekijkt :P
In het geval van LinkedIn wordt het in lokale regio gebruikt. Dan is NL opdelen in 5 regio’s vreemd. Doe het dan op provincie of gemeente.
Als ik al in een wereldwijde search terecht kom, zoeken ze gewoon iemand in NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SunnieNL schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:20:
[...]

In het geval van LinkedIn wordt het in lokale regio gebruikt. Dan is NL opdelen in 5 regio’s vreemd. Doe het dan op provincie of gemeente.
Als ik al in een wereldwijde search terecht kom, zoeken ze gewoon iemand in NL.
Defineer vreemd? Waarom is 5 regio's vreemd en de arbitraire opdeling die we 'zelf' als volk hebben gedaan niet?

Daarbij, 5 regio's lijkt me redelijk, gezien de oppervlakte van ons landje. Werk hoeft niet persé binnen 5 minuten wandelen van huis te zijn. Een grofweg 20% coverage van het land is misschien het andere uiterste voor de meesten om te gaan reizen, maar toch.

Edit: Wat ik denk, is dat 'ze' bij LinkedIn gewoon statistisch gezien slim bezig zijn geweest. Waar zitten de meeste bedrijven, de meeste mensen, en wat is grofweg 'normaal' te noemen qua reistijd voor welke groep?
Hak dan het land in stukken, ros een paar prikkers op centrale lokaties van die stukken in de kaart en voila, je zit in de regio van Epe terwijl je eigenlijk in Hasselt of Beekbergen woont. Close enough? Yep, daar kunnen we geld mee verdienen zonder al te moeilijk te doen met die vervelende gemeente en provincie grenzen.

[ Voor 27% gewijzigd door McKaamos op 07-09-2020 15:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar je je druk om kunt maken.....
Quote google:
LinkedIn has over 575+ million users, with more than 260 million monthly active users.
Update: 10 apr. 2020
Typisch gevalletje van "voor die paar (miljoen) mensen gaan we geen uitzondering maken".

Sowieso: je bent het product dat daar verkocht wordt en niet de klant. Als jij een veevervoerder met een vrachtwagen vol varkens bent, ga je toch ook niet naar de mening van dat varken in de achterbak luisteren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Bij mij staat het vrij juist (woon rond grote stad) en gebruik LinkedIn amper maar kan me zo voorstellen dat dit me ook zou irriteren :)
Het zou me nog meer irriteren mocht ik voor LinkedIn werken maar beslissingen in degelijke Amerikaanse bedrijven gaan eerder top down dan omgekeerd (werk zelf voor beursgenoteerde Amerikaan)

Edit: zoals hierboven staat zal het voor LinkedIn inderdaad vrij efficiënt zijn en makkelijk voor hun klanten (recruiters).
Je bent het product en de verpakking kiezen ze zelf :)

[ Voor 21% gewijzigd door anon054630 op 07-09-2020 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:21:
@PDZ ik zie het probleem hiervan eerlijk gezegd niet in. Ja, het is inderdaad niet 100% accuraat. Nee, dat maakt verder niet uit. Lijkt erop dat jij je ergens in hebt vastgebeten wat je nu niet kunt loslaten. Maar eigenlijk is er helemaal niets aan de hand. Je zou zelfs kunnen stellen dat dit de privacy ten goede komt.

Wat voor jou wellicht als een eenvoudige wijziging overkomt kan wereldwijde gevolgen hebben voor een platform als LinkedIn. Ik snap wel dat ze er niet zo happig op zijn om dit voor jou te veranderen.
Tsja, TS heeft eerder van niet de minste onderstaand advies gekregen
br00ky schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:02:
Dit topic gaat maar dicht. Ik stel voor aan TS om Tweakers vanaf hier maar gewoon te mijden. Dit is blijkbaar niet jouw forum..
Als je de post historie bekijkt van @PDZ dan valt de eenzame strijd voor erkenning van het Fries op en daarbij de juiste schrijfwijze van bijv. plaatsnamen. Alleen voelt niet iedereen dezelfde loyaliteit voor Friesland / Fryslân en de Friese / Fryske taal. Als hier het advies al wordt gegeven dat dit niet helemaal zijn forum is dan is er nog een lange weg te gaan om de hearts en minds van de Amerikanen te veroveren aangaande het Fries :p

Het zou echter kunnen dat de Microsoft @PDZ wel wat serieuzer neemt dan de gemiddelde tweaker aangezien hij toch ook eerder in Amerika het nieuws heeft gehaald met een relatief exotisch Windows probleem :)

Voor de zekerheid ook Fryske woorden gebruikt voordat ik ook weer gecorrigeerd wordt

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:32
Kitano schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:08:
Toch is dat al langer het geval. Toen ik in ergens rond maart/april mijn locatie en taal e.d. aangepast hebt omdat ik naar de VS emigreerde, stond mijn omgeving nog op Eindhoven. Totdat ik gevonden had waar ik dit aan kon passen werd dat toen al 'Brabantine City Row' genoemd. Moest het ook even opzoeken.

Het is duidelijk een meer Amerikaanse insteek. Als ik hier in een dorp op een 30/60 minuten van een grote stad woon en iemand buiten die regio vraagt waar ik woon, zeg je ook dat je in stad x woont en niet het specifieke dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:40:
Waar je je druk om kunt maken.....
Quote google:

[...]

Typisch gevalletje van "voor die paar (miljoen) mensen gaan we geen uitzondering maken".

Sowieso: je bent het product dat daar verkocht wordt en niet de klant. Als jij een veevervoerder met een vrachtwagen vol varkens bent, ga je toch ook niet naar de mening van dat varken in de achterbak luisteren?
Lijkt me ook een gevecht tegen de bierkaai om dit te proberen te veranderen.

Vooral omdat het, zoals de meeste reacties aangeven, eigenlijk ook gewoon geen barst uitmaakt. Wat boeit het wat er op je LinkedIn staat? Als een bedrijf interesse heeft vragen ze toch wel om je CV, waar je woonplaats als het goed is ergens bovenaan staat.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:51
PDZ schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:21:
Helaas biedt deze BAG-viewer geen optie voor zoeken op postcode
Die optie is er wel. Zoek naar bijv. 1011PN 1. Dan kom je gewoon uit bij Amstel 1 en Amstel 3 Amsterdam uit. In de BAG staan gewoon postcodes vermeld.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is toch echt iets waar je bij LinkedIn moet aankloppen, hier bij Tweakers kunnen we er vrij weinig aan doen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.