Afwerking voor electrische gordijnrails

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om elektrische gordijnrails in mijn nieuwe huis op te hangen.
Het is nieuwbouw en ik heb de mogelijkheid om op iedere plek elektriciteit punten te plaatsen.

Als ik kijk naar die elektrische rails, hebben ze allemaal 220v nodig. Meestal zit er geen stekker aan de draad.
Wat is verstandig mbt. afwerking? Een stopcontact hoog tegen de wand laten plaatsen? Of wellicht een centraaldoos met kroonsteen (zoals je ziet bij lampen)?

Het zal uiteraard achter de gordijnen verborgen zijn.

Als iAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKrVsYlHV20GT2vnz8h9TO7OozE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rrHdNfLRJ2S6gHaB0nicTvm1.png?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zou onderin de hoek van je wand een stopcontact plaatsen.
een stekker is makkelijker los te halen dan een lasdoos openscroeven.
En als je hem onderin de hoek plaatst heb je ook nog ruimte voor iets anders.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stopcontact lijkt mij verstandiger dan direct aan je elektra. Mocht het apparaat vreemd gaan doen dan trek je de stekker eruit zonder de hele groep stroom loos te moeten maken.

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-01 21:13
Ik maak zelf gebruik van Slide, die inderdaad met een stekker het stopcontact in gaat. Niks van te zien, omdat de gordijnen er toch voor hangen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:09
Met ^, stopcontact is gemakkelijk om netjes af te werken, kan je nadien zo laten (als de gordijnen niet bevallen, stuk zijn, na verkoop nieuwe eigenaars dit niet willen,...).
Ook is het bij keuring electriciteit eenvoudiger, men kijkt tot het stopcontact, en gaat de rest niet in vraag stellen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Top! dat is dan duidelijk :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1