VPN verbinding toestaan op Unifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deweydasticker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 11:48
Goedenmorgen,

Ik heb sinds kort een UDM (geen Pro) en een AP werkende thuis. Een hele verbetering tegenover de Experiabox van KPN met losse acces points.

Er is echter 1 ding wat ik niet aan de praat krijg, en dat is de VPN verbinding die ik met mij werk-laptop moet maken om op het netwerk van mijn werk te komen. Volgens mij blokkert de UDM dit. Met googlen kwam ik niet verder, enkel uitleg over hoe ik een vpn verbinding naar mij eigen netwerk kan maken, maar daar ben ik naar op zoek.

Weet iemand waar/hoe ik dit instel?

PS: ik ben op dit gebied echt een newbie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Deweydasticker werkt de VPN verbinding op andere plekken wel? En wat voor VPN verbinding / client is dit?

Zou je ook even kunnen laten zien hoe je netwerk eruit zit, welke apparatuur je gebruikt en hoe dit met elkaar verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 07-10 10:33
Er zijn verschillende soorten VPN's met de daarbij horende poorten.

Achterhaal welke poorten gebruikt worden en deze simpelweg toestaan (Port forwarding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deweydasticker
Ik heb de vpn zowel op wifi als bekabeld geprobeerd, echte krijg ik alleen maar foutmeldingen dat de verbinding niet opgebouwd kan worden. Op een hotspot van mn iphone werkt de vpn wel.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y0gJqN9G0klDE8BpmgZEOivqPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B0c71AnsvGv4mX5iq4ZztzpP.png?f=fotoalbum_large

De Experiabox hangt nog voor de UDM, omdat ik de IPTV anders niet aan de praat kreeg. Hiervoor heb ik een VLAN gemaakt. Dit werkt nu.

Het is naar mijn weten een IPSEC tunnel.

Ehm ok, nu werkt het weer, maar dat is vreemd want ik heb niks veranderd. Lijkt me dat er iets niet goed staat en dit soms wel/soms niet werkt.

EDIT: de verbinding krijg ik nu weer niet opgebouwd. @osmosis hoe achterhaal ik de poorten?

[ Voor 5% gewijzigd door Deweydasticker op 08-09-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Als je het protocol weet van jouw VPN verbinding bijv ik noem maar iets " L2TP"
Daarbij horen standaard poorten in geval van L2TP is dat 500, 1701, 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deweydasticker
Het is na een tijdje met onze indiase "help"desk gebeld te hebben een L2TP verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
Deweydasticker schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:04:
Het is na een tijdje met onze indiase "help"desk gebeld te hebben een L2TP verbinding.
Ik ben helaas te lui om het helemaal uit te leggen :+

Maar! Ik ben gelukkig niet te lui om je een beetje op weg te helpen. Youtube "L2TP
Unifi " Zag al een paar vids die uitleggen hoe je de port forwarding etc moet doen
Pagina: 1