Goedemorgen,
Ik volg DPC vouwer "THTVOUWEN" met grote belangstelling sinds deze persoon/groep in april 2020 zijn intrede deed in team 92 voor zijn/haar bijdrage aan F@H. De reden hiervoor is zijn/haar enorme PPD score op dagbasis en mijn nieuwsgierigheid naar de apparatuur dat hiervoor gebruikt wordt.
Ik heb in de afgelopen periode al eens een vraag van een medevouwer voorbij zien komen wat voor rig hiervoor ingezet wordt, maar geen reply daarover gezien van "THTVOUWEN". Mogelijk is dat wel gebeurd maar heb ik dat over het hoofd gezien. Ik ben een tijdje gestopt met mijn bijdrage aan team 92 DPC en nu weer wat systeem aangezet .
Mijn ruwe schatting hoe zijn enorme dagelijkse punten score tot stand komt :
THTVOUWEN vouwt gemiddeld 7 a 10miljoen PPD. Dat doet hij met 12 clients met mogelijk een mix van CPU en GPU, alleen vouwen op basis van CPU levert pro-rate geen hoge score op in vergelijking met een GPU.
Mijn vermoeden is dat deze vouwer een set van 4 rigs met elk 3 GPU's inzet en soms 1 set afschakeld als ik dat zo zijn historie bekijk vanaf april 2020.
Natuurlijk ben ik erg benieuwd welk type GPU hij hiervoor inzet.
12 GPU's mogelijk verdeeld over 4 rigs a 3 GPU's , dagscore zoals bovenaan beschreven kom ik uit op gem. 800.000 ppd per GPU-client. Sla ik de GPU Folding Projects - Performance database erop na , kom ik uit op de GTX1080 en de RTX2060 of een mix hierin geredeneerd met mijn boerenverstand.
Zo'n enorme dag score heb ik in team92 niet veel gezien, vandaar mijn fascinatie in deze score accumulatie en vooral zijn/haar rig.
@
THTVOUWEN , ben erg benieud wat je nu aan spullenboel gebruikt. Anyway jouw bijdrage aan team92 is formidabel en dat verdient aan mijn kant de nodige respect ! ;-) .. alles telt mee....
Ik vouw in vlagen , de ene periode een paar weken achter elkaar en dan weer een tijdje niet. Ik heb nu weer de systemen aangezet.
Mijn rig is :
3 clients
- MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus GP OC 11G
- RTX 2080 Founders Edition
- MSI GeForce RTX 2070 AERO 8G
PPD's dagprognoses fluctueren nogal, en ik hoop met 3 gpu's op 5 a 6 miljoen PPD uit te komen.
De setup is ietwat afwijkend , 2 pc's en 1 laptop gekoppeld aan een externe GPU enclosure met daarin de RTX 2080 Founders Edition.
Anyway , happy folding allemaal
grt
tim