Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Beste Tweakers,

Ik ben voornemens een Denon AVR-X2700H of de X3700H aan te schaffen. De twijfel tussen deze twee wordt vooral veroorzaakt door het ontbreken van Audyssey MultEQ XT32 op de X2700 (hier is de Audyssey MultEQ XT op aanwezig). Nu is het prijsverschil tussen deze apparaten toch redelijk aanzienlijk (iets meer dan 400 euro). Nu zou ik graag willen weten, is de Audyssey MultEQ XT32 de 400 euro waard?

Edit: topic titel moest natuurlijk X3700H zijn (het was vroeg...)

[ Voor 7% gewijzigd door rizzah77 op 07-09-2020 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

De 3700 heeft ook meer versterker kanalen waardoor je echt van Dolby Atmos gebruik kan maken. (5.1.4)
En dat kan met de 2700 niet en daar zit dan ook echt de prijsverschil in. Daarnaast dus meer vermogen en audyssey xt32. Waarmee je met een App nog het een en ander kan aanpassen mbt REW.
Maar puur voor aydyssey is het denk ik geen 400 euro waard. je zou voor de helft van dat geld een minidsp en umik microfoon kunnen kopen en daarmee vooral de sub goed kunnen plaatsen en afstellen wat je zeker veel winst kan opleveren. Maar daar zijn genoeg andere topics over te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Benzed op 07-09-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je ook overwogen om voor de x3600h te gaan? Daarmee wordt het prijsverschil al wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizzah77
Appesteijn schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:13:
Heb je ook overwogen om voor de x3600h te gaan? Daarmee wordt het prijsverschil al wat kleiner.
Jawel, maar ik schaf eens in de zoveel jaar weer eens een nieuwe receiver aan, dan ga ik liever voor een die meer "toekomst proof" is mbt 8K, HDMI 2.1, ondersteunende video formaten. Ik heb de volgende website gebruikt voor een vergelijk: https://www.zkelectronics.../uk/denon-avr-x3600h/usa/
Benzed schreef op maandag 7 september 2020 @ 07:47:
De 3700 heeft ook meer versterker kanalen waardoor je echt van Dolby Atmos gebruik kan maken. (5.1.4)
En dat kan met de 2700 niet en daar zit dan ook echt de prijsverschil in. Daarnaast dus meer vermogen en audyssey xt32. Waarmee je met een App nog het een en ander kan aanpassen mbt REW.
Maar puur voor aydyssey is het denk ik geen 400 euro waard. je zou voor de helft van dat geld een minidsp en umik microfoon kunnen kopen en daarmee vooral de sub goed kunnen plaatsen en afstellen wat je zeker veel winst kan opleveren. Maar daar zijn genoeg andere topics over te vinden.
Ja klopt hoor, ik heb op dit moment een 7.1 setup wat eigenlijk al best goed is. Ik vermoed ook niet dat ik nu nog 2 plafond speakers erbij ga zetten, vandaar dat het dan neer komt op iets mer watt en de nieuwe audyssey. Maar bedankt voor de tip mbt minidsp, ik ga daar ook eens achteraan.

• Burpee2020
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-01-2023
Andere reden om voor de 3700 of 3600 te gaan is de IMAX Enhanced opties.

Duidelijke vergelijking site:
https://www.zkelectronics...)/uk/denon-avr-x2700h/uk/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:32
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik trap het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:23
rizzah77 schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:30:
Jawel, maar ik schaf eens in de zoveel jaar weer eens een nieuwe receiver aan, dan ga ik liever voor een die meer "toekomst proof" is mbt 8K, HDMI 2.1, ondersteunende video formaten. Ik heb de volgende website gebruikt voor een vergelijk: https://www.zkelectronics.../uk/denon-avr-x3600h/usa/
Ik denk dat je even realistisch moet nadenken. Ik zag dat je begin 2019 een topic hebt gehad over de aanschaf van een tv. Je tv is dus nog vrij jong verwacht ik. Heb je al plannen deze te upgraden? Is er een reden deze te upgraden? Hoe lang heb je met je vorige tv gedaan?

Als je de eerste zeg 4 jaar nog niet van plan bent van tv te veranderen, zou ik de receiver kopen op je huidige eisen. Over 4 jaar ben je weer 3 of 4 generaties receivers verder en is degene die je nu koopt alweer achterhaald. Dan kun je je beter die €150,- besparen. Ik ben er niet meer zo in thuis, maar misschien voldoet de 3500h ook nog aan je huidige eisen en bespaar je €333,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rizzah77
Ik had toen inderdaad een nieuwe tv gekocht, deze heb ik vorige week ook vervangen voor een nieuw model (omdat de vorige alleen HDR ondersteunde en de nieuwe ook HDR10+, Dolby Vision, Dynamic HDR). Ik heb overigens gekozen voor de X3700H, volgens mij ben ik nu wel weer even klaar :-)
Pagina: 1