'Volgen' van subfora voor nieuwe topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joboy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-01 02:17

Joboy

Ex-HWI Admin
Topicstarter
Dit is een feature die we op Hardware Info wel hebben, en in het licht van het sluiten van het forum daar kwam dan ook de vraag wat de equivalente knop hier is. Het antwoord dat ik gekregen heb, is dat die er niet is.

Concreet werkt het dus als volgt: je krijgt een melding als een nieuw topic aangemaakt wordt in een subforum dat je volgt. Eigenlijk hetzelfde als de "volg topic" knop, maar dan voor een heel subforum.

Nu moet je immers elk interessant subforum met een blauw mapje open klikken om te zien of het gaat om een nieuw topic of een reactie op een bestaand topic. Op die manier kan je er als de kippen bij zijn als iemand iets leuks post en moet je ook niet heel het forum honderd keer afgaan, en teleurgesteld zijn dat het om een post gaat in een topic wat je niet volgt! :+

EDIT: blijkbaar gaat m'n Tweakers-kennis niet ver genoeg ( :$ ) en kan je dat zien aan de oranje mapjes, maar desondanks lijkt een alert-knopje me wel een leuke feature.

EDIT 2: Ah nee, toch niet. Uitleg ergens anders was me aan het verwarren. Het kleurtje is afhankelijk van de categorie :')

[ Voor 14% gewijzigd door Joboy op 06-09-2020 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is geen aparte knop die je notificaties geeft, weet ook niet of die hier gaat komen, maar er is wel een manier om makkelijker een overzicht te krijgen van je interessante subfora
Active topics die je kunt filteren in de instellingen
Dan hoef je enkel nog maar op active topics bovenin te klikken voor een voor jou relevant overzicht van actieve topics (oud en nieuw).

En ik weet dat dat niet hetzelfde is als de feature die je hier voorstelt, maar ik kan me best voorstellen dat deze feature er misschien niet komt. Al is het maar omdat je helemaal knetter wordt van de notificaties als je een paar drukke subfora hebt aangevinkt.
En mocht die functie er wel komen helpt bovenstaande misschien iets om die tijd te overbruggen, zodat je een beetje kan filteren op de gigantische hoeveelheid topics hier en alle leuke dingen eruit kan halen. Want een feature zoals deze zal ook niet zomaar uit een mouw geschud kunnen worden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Leuk idee. Ook handig voor mods. Ik denk dat het hier vaak wat minder handig zal werken dan op HWI forum, wegens hogere frequentie van posts: 6 alerts voor 6 nieuwe topics krijgen wordt al snel vervelend.

Misschien dan handiger: een 'view' met alleen de nieuw aangemaakte topics op volgorde van aanmaken van het topic i.p.v. van laatste reactie. Dan kan de alert wijzen naar de oudste sinds het laatste bezoek. Of kan je het ook zonder alerts gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

F_J_K schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:58:
Leuk idee. Ook handig voor mods. Ik denk dat het hier vaak wat minder handig zal werken dan op HWI forum, wegens hogere frequentie van posts: 6 alerts voor 6 nieuwe topics krijgen wordt al snel vervelend.

Misschien dan handiger: een 'view' met alleen de nieuw aangemaakte topics op volgorde van aanmaken van het topic i.p.v. van laatste reactie. Dan kan de alert wijzen naar de oudste sinds het laatste bezoek. Of kan je het ook zonder alerts gebruiken.
Dat hoeft niet. Je krijgt ook geen nieuwe notificatie bij elke nieuwe TR of reactie, maar pas als je de notificatie, op Tweakers, hebt weggeklikt. Dat zou dus geen/weinig problemen moeten opleveren.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet helemaal hetzelfde, maar je kunt van de Active Topics en een specifiek subforum ook gewoon een RSS feed krijgen door /forum/ in de URL te vervangen met /rss/. Wellicht dat een RSS reader je wel weer een notificatie kan sturen.

Voor Mooie Features wordt dat dus: https://gathering.tweakers.net/rss/list_topics/39

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2020 16:01 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Helaas: RSS pakt ook de 'oudere' topics. En filteren op 0 replies levert het ook niet.
Yorinn schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:55:
[...]
Dat hoeft niet. Je krijgt ook geen nieuwe notificatie bij elke nieuwe [..] reactie, maar pas als je de notificatie, op Tweakers, hebt weggeklikt. Dat zou dus geen/weinig problemen moeten opleveren.
Hmm, nu twijfel ik opeens? Gaat (i.t.t. TR's) naar verschillende URL's. Quote eens mijn beide posts elk in een eigen reactie? O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

F_J_K schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:11:
Helaas: RSS pakt ook de 'oudere' topics. En filteren op 0 replies levert het ook niet.

[...]

Hmm, nu twijfel ik opeens? Gaat (i.t.t. TR's) naar verschillende URL's. Quote eens mijn beide posts elk in een eigen reactie? O-)
Uno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

F_J_K schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:58:

Dos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

@F_J_K Tres.

Zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee dus, jij alert-spammert jij ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSo5T5vysYL-p5NT8R41cnfU6Lw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BhMkDFvHkZzWMN2JhRjSlEwY.png?f=user_large

Edit: dit is iets anders dan waar 3 mensen reageren op 1 reply van mij.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 07-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Yorinn schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:55:
[...]

Dat hoeft niet. Je krijgt ook geen nieuwe notificatie bij elke nieuwe TR of reactie, maar pas als je de notificatie, op Tweakers, hebt weggeklikt. Dat zou dus geen/weinig problemen moeten opleveren.
Maar dat lijkt mij toch minder praktisch, tenzij de notificatie verwijst naar een overzichtpagina.

Dat meerdere reacties op hetzelfde bericht/topic niet elk een aparte melding geven lijkt mij minder storend, omdat alle reacties in hetzelfde topic zitten en je dat vaak makkelijk gecheckt hebt. (hoewel het in drukke topics zoals een F1 topic toch ook wel vervelend is als je de melding "gebruiker X en 5 anderen hebben gereageerd op jouw bericht" en je vervolgens enkel naar de eerste wordt gelinkt en er daarna nog 3-80 pagina's zijn waar mogelijk de andere 5 reacties zich bevinden).

Meerdere nieuwe topics in een druk forumdeel heeft dan hetzelfde effect als bovenstaand voorbeeld uit een druk topic. Leuk die melding, maar je zal dan nog steeds alle gekleurde topics moeten bekijken om te zien of het een nieuw topic of nieuw bericht betreft. Dat geeft dan geen praktisch voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 19:16
En kan er dan misschien niet in de subfora's een teller komen wanneer er een nieuw topic wordt gestart?

Als je het subforum dan opent, kan je de topics filteren op publicatie bijvoorbeeld. En verdwijnt de teller.

Een voorbeeldje: Stel je bent 24h niet in het desktop aankoopadvies geweest en er zijn 20 nieuwe topics gestart, dan kan je dat in een oogopslag zien door er een cijfertje 20 langs te plaatsen (moest dit mogelijk zijn). Als je dan het subforum desktop aankoopadvies opent, verdwijnt het cijfer 20. Zo kan je eigenlijk op de overzichtspagina van het forum direct zien in welke subforums nieuwe topics zijn gestart en welke niet. Ik heb daar persoonlijk wel moeite mee, ik zoek nu louter alle forums af, maar daardoor verlies je wel veel (onnodige) tijd.

Om de berichten zelf te volgen, kan je dan nog altijd zelf selecteren via topic volgen. We zoeken dus eigenlijk enkel een middeltje om te zien wanneer er in een subforum dat we interessant vinden (zoals het desktop aankoopadvies) nieuwe topics worden geplaatst.

Dank! :)
Pagina: 1