Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Hi,

Sindskort in het bezig van een Sony XH9505 TV, echter loop ik tegen een probleempje aan met de verbonden Denon AVR. Na lang puzzelen is het mij gelukt om dat redelijk in sync te laten lopen. Echter zou ik het liefst willen dat , Zodra ik TV wil gaan kijken, de versterker op de juiste uitvoer gaat ( dat werkt inmiddels ) , maar ik zou ook willen dat de Ziggobox Next ook gelijk inschakelt. De betreffende box zit dus met een HDMI kabel aangesloten op de Denon vesterker, vanaf de Denon versterker loopt er 1 kabel naar de HDMI eArc poort op de TV. Ik heb in de Ziggobox Next al ingeschakeld dat hij tegelijk inschakelt met andere apparatuur maar dat werkt helaas nog niet. Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe zet je je TV aan?
Met je AB van de TV?

Wat als je de Ziggo box aanzet? Die zet dan je versterker en TV aan.

Ik bedoel Als ik de TV aan zet gaat de versterker ook aan. Maar blijft de PS of switcht uit.

Zet ik de PS aan. Dan gaan de TV en versterker aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

• Dick Ravestein
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-05 12:22
Misschien de aansluiting omdraaien. Next box de tv in laten schakelen en de tv dan weer de audio installatie.

• GertJan2012
@DarkSide : Als ik inderdaad de Ziggobox aanzet, dan gaat ook netjes de TV en de versterker aan. Echter zou ik graag met de TV afstandsbediening de TV willen aanzetten, inclusief AVR en de Next.
Die laatste werkt dus (nog) niet.

@Dick Ravestein : Dat zou nog een idee kunnen zijn. Kan ik die Next dan op elke willekeurige HDMI poort aansluiten ? Daarmee werk je overigens wel in de hand dat de TV dan switcht van HDMI ingang als je wisselt van het ene device naar het andere device... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:02

DarkSide

theres no place like ::1

Kan je niet je TV remote programmeren dat hij de nextbox aan zet? Soms kan je een remote inleren.

Het "probleem" is. Als je TV aangaat. Dan weet je TV ik heb een receiver en die moet ik aanzetten.
hij weet niet dat er nog een Next achter zit en dat je eigenlijk via die wil kijken.

Als je de Next aanzet. Dat weet die, dit werkt alleen met de TV aan. En je TV gaat en die zet de receiver weer aan.

Als alles op HDMI zou reageren dan zou altijd alles aan gaan. Dus ook een PS4 bv. terwijl je helemaal niet wilt gamen.

Maar wat is er zo bijzonder aan de TV remote? Wat kan die meer dan een ziggo remote.
Uiteindelijk switch je van kanaal via de next box toch. Volgens mij zou je alles met de ziggo remote moeten kunnen doen?

Je kan (helaas) niet de chain configureren. Wie wat aanzet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GertJan2012
Heb wat dingen getest, maar krijg het nog steeds niet werkend. Heb de Next direct op de TV aangesloten maar dat maakte geen verschil. Nu zit de Next weer rechstreeks op de Denon Versterker, en gaat er vanuit de versterker 1 HDMI kabel naar de TV.
Waarschijnlijk moet er ergens vanuit de Denon versterker een signaaltje verstuurd worden dat de Ziggobox aangaat, ipv dat de TV dat signaal naar alle apparaten stuurt.
Als ik de TV namelijk aanzet, gaat de versterker wel netjes aan.

Waarom ik graag de Sony Remote gebruik ? Puur vanwege het feit dat ik daarmee ook de interface kan bedienen van de apps op de TV. Met de ziggo remote kan dat niet. Als je dan op de menu toets drukt dan krijg ik het menu van de next te zien, niet van de TV. daar kan ik dus niks mee.
Ik ga eens even spitten of ik in de Denon versterker kan vinden of hij gekopelde apparaten aan en uit kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 09:21
ik zie dat het een oud topic is
maar heb je hdmi cec wel aanstaan op de tv
die andere 2 apparaten communiceren namelijk wel
Pagina: 1