RTX 2080 ti extreem laag fps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMaTTie
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-08 18:29
Hallo,

Ik heb een tweedehands systeem met een i7-6800k, rtx 2080ti en 32 GB ddr4 2400mhz. Ik probeer vooral COD warzone te spelen, momenteel nog op 2540x1080. In de trainingsmodus met ultra graphics zit mijn fps rond de 150, maar in een multiplayer match kom ik op gemiddeld 30 uit. Ik heb een aantal screenshots toegevoegd van temperaturen etc. en mijn nvidia instellingen. Nvidia drivers zijn up to date. Iemand tips/meer info nodig om iets te zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwUj90U2fzIMzo4s0M8jk0zSkzw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wBAxEwBQpGeMsn2q53JRuVZu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fyu3P1JXnwjRk7JOQpxcTA_N9ck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R69rYyISNR9kQKtGkB1xZIIK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giEuGjI32gJp9wIss2wtjmGuzO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4889vdZOv2fw6rrPHqSpSvua.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHR5b-2sQrP_nUh4mgQm13HG32Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zXhPWG1g33iY4D6kjc6vZpdW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:37
Ik ben geen expert, maar als het alleen in MP is kan je CPU misschien de bottleneck zijn?
Enkele cores pieken ook, maar ik weet niet welke specifieke taken die uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-10 11:12
KnoxNL schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:34:
Ik ben geen expert, maar als het alleen in MP is kan je CPU misschien de bottleneck zijn?
Enkele cores pieken ook, maar ik weet niet welke specifieke taken die uitvoeren.
i7 6800k is geen bottleneck.

Is het een clean install van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je Rivatuner? Probeer eens je frames te limiten op 60fps

Je frametimes zijn zo te zien wel erg wisselend, da's niet goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMaTTie
Torac schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:37:
[...]

i7 6800k is geen bottleneck.

Is het een clean install van windows?
Via Windows settings reinstall gedaan, alleen niet gekozen voor "station opschonen", maar alleen bestanden verwijderen en Windows lokaal herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:23
Tja die screenshots kunnen we niet veel me.
We zien 99% en 42% maar % van wat staat er niet bij. Gezien de temp is de gpu uit zijn neus aan het boren dus gok ik dat die 42% de gpu is dus wat is die 99%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:05

MazeWing

The plot thickens...

Heb je dit ook bij andere spellen?

Gezien de temperatuur van de cpu en vooral het vermogen (0.8W) lijkt het erop dat die niet helemaal correct z'n werk doet...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Download HWinfo64.
https://www.hwinfo.com/download

Als je HWinfo64 opent dan selecteer je sensors only. Met de <- -> toets links onderin kan je je scherm verbreden voor meer weergave. Draai het spel ondertussen nog eens in multiplayer met dit draaiende op de achtergrond en als je last hebt ALT+TAB eruit en maak je een screenshot van je scherm. Graag met zoveel mogelijk velden zichtbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:39
Ik vind dit een vrij waardeloze openingspost. Begin eens met netjes je specs te posten en wat je allemaal zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 18:42
Misschien handig om er bij te vermelden welke data je via Rivatuner in je OSD hebt gezet.

Als ik kijk naar GPU power draw en die 99% lijkt het alsof je GPU te weinig stroom krijgt.

Is er een powerlimit ingesteld via MSI Afterburner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 20:53
Er zal toch iets mis zijn met je systeem.
Ik heb ongeveer dezelfde
I7 6800k@4.2Ghz all cores
Msi 2080TI
32GB 3200Mhz corsair geheugen.

Alles op max op 5120x1440 haal ik gerust boven de 100frames.
Cpu ongeveer 54°
Videokaart stabiel 80°

Instellingen Afterburner voor kaart:
Core voltage +100
Power limit: +111
core clock: +105Mhz
Memory clock: +500Mhz
Fan speed: Auto

[ Voor 22% gewijzigd door sn0w13 op 06-09-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22
Misschien een domme vraag, maar wordt de 2080Ti wel gebruikt? En niet een of andere ingebouwde intel gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:47
Wat mij opvalt zijn de hele lage temperaturen van de CPU en GPU. Het lijkt er bijna op dat ze bijna niet gebruikt worden.

Probeer eens met DDU je huidige drivers van Nvidia te verwijderen en ze daarna opnieuw te installeren.

Als dat niet werkt zou je de drivers van je moederbord / chipset opnieuw kunnen installeren, misschien dat daar iets niet helemaal lekker zit?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:13
Ik zie in je screenshot van je videokaart driver instellingen dat de "energiebeheermodus" op "optimaal vermogen" staat, dat betekend zo zuinig mogelijk. Zet die op optimale prestatie of adaptieve modus. Tevens zie ik bij "textuurfilteren Kwaliteit: Hoge snelheid" staan. Zou ik op Hoge kwaliteit zetten aangezien je een 2080 Ti hebt.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
The Reeferman schreef op maandag 7 september 2020 @ 05:27:
Ik zie in je screenshot van je videokaart driver instellingen dat de "energiebeheermodus" op "optimaal vermogen" staat, dat betekend zo zuinig mogelijk. Zet die op optimale prestatie of adaptieve modus. Tevens zie ik bij "textuurfilteren Kwaliteit: Hoge snelheid" staan. Zou ik op Hoge kwaliteit zetten aangezien je een 2080 Ti hebt.
Optimaal vermogen is de juiste instelling. Dit zorgt ervoor dat als je gpu niet nodig is, deze lagere snelheden gaat draaien (dus minder warmte en minder energie verbruik) Ook zorgt dit ervoor dat niet elke frame opnieuw gerenderd wordt, als de vorige frame hetzelfde is, haalt ie deze uit het geheugen. Kies je voor optimale prestatie, zal de gpu, ook als dit niet nodig zijn, niet naar idle clocksnelheden gaan (zo heb ik het tenminste begrepen).

[ Voor 11% gewijzigd door Pirelly op 07-09-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMaTTie
Bedankt voor de reacties! GPU zit inderdaad op 99%, maar blijft wel heel erg koel en trekt ongeveer 110 watt. Ik ga de videokaart/chipset/moederbord drivers nog eens goed bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
99% met die temps kan ik moeilijk geloven. Dat zijn namelijk idle temps. Tenzij de clock snelheid van de gpu niet opschaalt.
Dus zet de clock frequency eens aan in afterburner. wat 1900 mhz en 40c is gewoon onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:50
Het lijkt mij sowieso verstandig om Windows opnieuw te installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Visgek82 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:27:
Ik vind dit een vrij waardeloze openingspost. Begin eens met netjes je specs te posten en wat je allemaal zelf al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen?
En ik vind jouw post vrij waardeloos. De relevante specs heeft hij gewoon neergezet, en wat duidelijk is uit de screenshots is dat zowel zijn CPU als zijn GPU uit hun neus staan te vreten. Anders waren ze niet 40 graden (GPU) en 30 graden (CPU) geweest.

Oftewel voor TS: Check de klokfrequenties (en temperaturen) eens in een ander programma zoals HWInfo. En heb je dit probleem ook bij andere spellen? Of draai eens een benchmark, dan kan je je performance vergelijken met andere mensen. (Eg Superposition: https://benchmark.unigine.com/superposition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:31

Nemesizz

Untouchable

Pirelly schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:24:
[...]

Optimaal vermogen is de juiste instelling. Dit zorgt ervoor dat als je gpu niet nodig is, deze lagere snelheden gaat draaien (dus minder warmte en minder energie verbruik) Ook zorgt dit ervoor dat niet elke frame opnieuw gerenderd wordt, als de vorige frame hetzelfde is, haalt ie deze uit het geheugen. Kies je voor optimale prestatie, zal de gpu, ook als dit niet nodig zijn, niet naar idle clocksnelheden gaan (zo heb ik het tenminste begrepen).
Alleen tijdens het draaien van games. Dan gaat de kaart niet onder 'base clock', maar als je terug gaat naar je desktop, gaat de kaart gewoon weer idle (afhankelijk van de serie chip, zal dat iets van 139Mhz zijn).

Zelf verkies ik optimale prestaties, zodat de kloksnelheid niet zo veel gaat fluctueren, dus dat die niet op rustige momenten ineens inkakt, dan weer omhoog vliegt, inzakt enz. Vond de framerates stabieler als de kloksnelheid niet zoveel gaat fluctueren (en tijdens games wisselt het behoorlijk vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:28

Format-C

Tracing Rays

Wat voor voeding zit er in het systeem?

En weet je zeker dat je geen supersampling hebt aanstaan of dat de render resolutie op bijv 200% staat? (Dat is instelbaar in warzone toch?)

Edit: verder alle drivers up to date? Windows up to date? Game up to date

Geven andere games ook problemen?

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 07-09-2020 14:42 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Welk energieprofiel heb je in Windows? Als deze niet op Hoge prestaties staat, dan kan je dat eventueel nog proberen.

-> Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Energiebeheer

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
En check ook nog een keer (als je dat nog niet gedaan hebt) of je niet per ongeluk de internal gpu gebruikt... Nvidia control panel, manage 3D settings, preferred graphics processor). Maar volgens mij heeft jouw processor geen ingebouwde gpu.

[ Voor 38% gewijzigd door Pirelly op 07-09-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Voor zowel windows qp als nvidia drivers wil je gewoon weg blijven bij optimale prestatie instellingen. Adaptief en gebalanceerd is alles wat je nodig heb. Dan word er gewoon on demand prestaties geleverd en pomp je niet continu maximaal wattage door je pc. Nergens voor nodig de rest is echt allemaal placebo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertel1986
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:31
Kun je voor de zekerheid ook nalopen dat allebei de 8 pins connectors goed zijn aangesloten op je power supply en de 2080 TI?

Ik ken het wel vanuit het verleden dat het bij andere videokaarten voor issues kon zorgen als er 1 los/niet goed aangesloten zat.

Probeer ook GPU-Z te downloaden downloads: GPU-Z 2.34.0 en na te lopen dat je bus interface wel op PCI express x16 op 3.0 draait.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLfB2qUVToeFnMaM8Y9XXQu0NSM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UUBWliU4Yj9LygXiDNhL0v9u.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:13
computerjunky schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:44:
Voor zowel windows qp als nvidia drivers wil je gewoon weg blijven bij optimale prestatie instellingen. Adaptief en gebalanceerd is alles wat je nodig heb. Dan word er gewoon on demand prestaties geleverd en pomp je niet continu maximaal wattage door je pc. Nergens voor nodig de rest is echt allemaal placebo.
Mijn CPU en GPU clocken anders prima terug, zei het iets minder agressief dan op een andere instelling, met bijbehorende lagere voltages ondanks de hoge prestatie instellingen. Heb wel bij windows energiebeheer schema de minimale waarde van de CPU op 5% gezet maar meer niet.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMaTTie
bertel1986 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:13:
Kun je voor de zekerheid ook nalopen dat allebei de 8 pins connectors goed zijn aangesloten op je power supply en de 2080 TI?

Ik ken het wel vanuit het verleden dat het bij andere videokaarten voor issues kon zorgen als er 1 los/niet goed aangesloten zat.

Probeer ook GPU-Z te downloaden downloads: GPU-Z 2.34.0 en na te lopen dat je bus interface wel op PCI express x16 op 3.0 draait.
[Afbeelding]
Bedankt, hij stond op x1, contact zat niet meer zo lekker denk ik. Van alles geprobeerd maar het enige dat nodig was, was de gpu opnieuw plaatsen. Nu trekt ie netjes 270 watt!
Pagina: 1