Hallo allen, hieronder wat vragen - ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k Gaming op minimaal 60 fps, máár deze moet komende 2/3 jaar nieuwe games ook op 4k 60FPS kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500
[b]Huidige build ziet er zo uit:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar goede kwaliteit is, merk doet me niet zoveel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei, CPU dient future proof te zijn. Ik heb nu een intel i7 2600k - deze doet het nog prima voor een 9 jaar oud CPU.
Ga je overklokken?
Wellicht, koop een waterkoeling erbij dus zit er dik in.
Wat verwacht je van ons?
De volgende vragen:
• Is de waterkoeling voldoende, of zou ik toch voor een NZT moeten gaan?
• Welke behuizing ik nodig heb met een 360 waterkoeling. Daarnaast wil ik graag ook dat deze behuizing RGB mogelijkheden heeft. Glas is leuk - maar moet wel weinig onderhoud en goed eruit zien. Budget is ~130 eur.
• Welke keuze moet ik maken voor CPU, voor Intel gaan of toch AMD? Vrijwel alle reviews zeggen i9 10900k zal qua gaming beter doen, maar geldt dit ook voor titels die komende jaren uit zullen komen. Ik zie bij benchmarks soms tot 30fps verschil.
• Welke moederbord heeft het fijnste bios voor overclocken in de ~200 euro range?
• Wat betreft ram 3600? 3200?
• Toch RTX 3090 doen? Leek mij overkill?
Wellicht ook nog handig om te weten, ik ga onderdelen begin november kopen en bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4k Gaming op minimaal 60 fps, máár deze moet komende 2/3 jaar nieuwe games ook op 4k 60FPS kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500
[b]Huidige build ziet er zo uit:
- i9 10900K
- RTX 3080 (wss watercooled versie) 1000 eur?
- Kingston 32GB DDR4
- Cooler master voeding 850W
- MSI MPG Z490 Gaming Edge Wifi
- MSI MAG Core Liquid 360R
- (case weet ik nog niet en hardeschijf neem ik mee vanuit mn oude computer)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar goede kwaliteit is, merk doet me niet zoveel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei, CPU dient future proof te zijn. Ik heb nu een intel i7 2600k - deze doet het nog prima voor een 9 jaar oud CPU.
Ga je overklokken?
Wellicht, koop een waterkoeling erbij dus zit er dik in.
Wat verwacht je van ons?
De volgende vragen:
• Is de waterkoeling voldoende, of zou ik toch voor een NZT moeten gaan?
• Welke behuizing ik nodig heb met een 360 waterkoeling. Daarnaast wil ik graag ook dat deze behuizing RGB mogelijkheden heeft. Glas is leuk - maar moet wel weinig onderhoud en goed eruit zien. Budget is ~130 eur.
• Welke keuze moet ik maken voor CPU, voor Intel gaan of toch AMD? Vrijwel alle reviews zeggen i9 10900k zal qua gaming beter doen, maar geldt dit ook voor titels die komende jaren uit zullen komen. Ik zie bij benchmarks soms tot 30fps verschil.
• Welke moederbord heeft het fijnste bios voor overclocken in de ~200 euro range?
• Wat betreft ram 3600? 3200?
• Toch RTX 3090 doen? Leek mij overkill?
Wellicht ook nog handig om te weten, ik ga onderdelen begin november kopen en bouwen.