Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben_jamin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 21:42
Ik zou graag een switch plaatsen in mijn mediakast om zo mijn PS4, Denon Versterker, PC & TV via UTP van netwerk te voorzien. Echter loopt er geen UTP naar mijn mediakast en is dit niet mogelijk om dit te trekken!

Er loopt wel 1 coax kabel die momenteel niet gebruikt is omdat ik bij een netwerkprovider zit die geen coax nodig heeft om digitale tv te kijken. Ik zou ook graag wel overstappen naar een andere provider die dit wel eist. ``

De vraag is dus, kan ik met deze MoCa een switch plaatsen in mijn mediakast (wellicht wel) maar dan ook nog de coax aansluiten aan de digitale digicoder.

Maw
kan de coax kabel gebruikt worden voor zowel ethernet naar de switch ALS naar analoge TV aan de decoder?

Beste antwoord (via ben_jamin op 06-09-2020 18:47)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Neem wel moca v2, v1 is langzamer én half duplex, dan is een goede wifi bridge verbinding soms zelfs sneller.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34
Ja dit kan perfect

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Neem wel moca v2, v1 is langzamer én half duplex, dan is een goede wifi bridge verbinding soms zelfs sneller.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben_jamin
Bovenstaand Hirschmann INCA 1G + USB set heeft blijkbaar deze V2 standaard. hopen op het beste nu! Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04
Je kunt toch een netwerkkabel aan die coax kabel vastmaken en dan door de leiding trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben_jamin
mad-dog schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:03:
Je kunt toch een netwerkkabel aan die coax kabel vastmaken en dan door de leiding trekken?
Nee dat is helaas niet mogelijk maar een terechte opmerking. De coax komt uit de muur maar zit enorm vast. Onderweg komt deze kabel waarschijnlijk teveel bochten of punten tegen waar die vast zit onder de tegels. Krijg er van beide kanten geen beweging in. Zeer riskant dus + er moet dan ook een nieuwe coax door (voor de toekomst).

Ik heb de MoCa gekocht en haal een snelheid van 76 mbps terwijl mijn provider theoretisch 100 levert.
Zeker een goed resultaat! Ik test volgende week de snelheid even terwijl mijn provider 400 levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 17:17
ben_jamin schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:49:
[...]
Ik heb de MoCa gekocht en haal een snelheid van 76 mbps terwijl mijn provider theoretisch 100 levert.
Zeker een goed resultaat! Ik test volgende week de snelheid even terwijl mijn provider 400 levert.
Heb je nog getest met 400 Mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Test anders ook even tussen twee apparaten op je LAN, dan ben je niet afhankelijk van internetverbinding voor bepalen prestatie over MoCA. Met de INCA zou ik verwachten dat je >900Mbps uitkomt. Gebruik bij voorkeur iets simpels als iPerf, en als je tussen Windows PCs test, reboot de PC voor het testen, en wacht na reboot tot er geen HDD/SSD activiteit meer is. Dan kun je optimale waardes realiseren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben_jamin
Henri XII schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Heb je nog getest met 400 Mbit??
sorry voor het late antwoord. Ja!
Ik haal 390Mbit. Zeer tevreden van deze aankoop dus.
Pagina: 1